Blog Post

De Sims Spel Informatie Hub
1 MIN READ

Re: sims 2 windows 10

Hallo @Paardengekxx.

Dit komt omdat de installatieschijven van onder andere De Sims 2 een beveiligingsmethode bevat die niet meer ondersteund en zelf geblokkeerd wordt door Windows 10.

Wil je De Sims 2 toch graag weer eens spelen, dan dien je een oudere Windows versie te gebruiken.

In deze forum tak is dit onderwerp regelmatig genoemd. De mogelijkheid blijft bestaan de de gegeven tips toch niet voor jou werken. Het zal je veel tijd en moeite gaan kosten.
Mogelijk dien je bepaalde instellingen gaan wijzigen, die diep in Windows 10 (verstopt) zitten, waardoor Windows 10 niet meer juist kan werken en ook je systeem gevoelig wordt gemaakt voor aanvallen en andere onveilige situaties.
Die kunnen ook komen als je van vreemde plekken downloaden en installeren.
Mocht je al weinig verstand hebben van computers, dan is het beter dat je er vanaf blijft.

Groetjes.
Published 6 years ago
Version 1.0

19 Comments

• jadekeeeh_'s avatar
    jadekeeeh_
    6 years ago

Dus zonder heel je systeem te verpesten kan je het niet meer spelen? 

• Dankuwel voor jouw antwoord!

Ik heb eens gekeken, en heb nog een oude computer gevonden met windows 7. Ook hier lukt de sims 2 niet op geïnstalleerd, jammer genoeg...

Weet jij een oplossing? Wat moet ik veranderen zodat het toch lukt? Of lukt het enkel bij windows XP?

Er is geen probleem met het basispakket, maar vanaf de uitbereidingen is er een probleem... 

• @jadekeeeh_ Geen idee... Ik vraag mij dat ook af! Het zou jammer zijn dat het niet lukt aangezien de sims 2 echt superleuk was!
  • Paardengekxx's avatar
    Paardengekxx
    6 years ago
    @Paardengekxx @RealSimmor0 Het probleem begint dus bij de uitbereidingen. Bij de installatie wordt er een update gedaan, die dan mislukt waardoor de uitbereiding gedeïnstalleerd wordt ☹️
  • jadekeeeh_'s avatar
    jadekeeeh_
    6 years ago
    @Paardengekxx ik heb hetzelfde!! Na veel sukkelen kan ik de basisgame spelen maar op het moment dat ik het echt leuk wil maken loopt alles mis
  • @jadekeeeh_ Is echt superjammer he? Ik keek er zo naar uit aangezien de sims 2 voor mij echt nostalgie is, maar het lukt echt niet... Jammer dat EA daar zelf niets aan doet. Of misschien is er toch ergens een oplossing, maar zou echt niet weten wat ☹️
  • jadekeeeh_'s avatar
    jadekeeeh_
    6 years ago
    @Paardengekxx ja tot 2018 kon je je codes inwisselen op origin schandalig dat ze dat nu niet meer doen. Ik vind de sims 2 met pakketen weliswaar beter dan de sims 4. Ik ga blijven sukkelen dus moest het me lukken post ik het hier. Hoe heb je het basispakket nu geïnstalleerd gekregen?
  • @jadekeeeh_ Ah wow echt, dat wist ik zelf niet! Echt erg dat ze dat nu niet meer doen!! Ik vind persoonlijk ook de sims 2 veel beter dan de sims 4, veel meer diepgang! Het basispakket heb ik gewoon kunnen installeren (zelf op windows 10 lukt het). Ik heb niets speciaals gedaan om het te doen lukken, enkel de normale wijze... Dus ik weet niet hoe het komt dat het bij jou niet lukt ☹️ Ik heb dus enkel problemen met de uitbereidingen, maarja, zonder uitbereidingen is de sims 2 ook niet zo speciaal hé... Dus sorry, kan je niet helpen ☹️
  • jadekeeeh_'s avatar
    jadekeeeh_
    6 years ago
    @Paardengekxx Dan heb je echt geluk gehad! Wat ik allemaal heb moeten downloaden en opzoeken voor enkel het basispakket! Toch bedankt ik zoek het nog wel uit. En neen indd niet zo speciaal neen maar het houd ons toch een beetje bezig tijdens deze "lock down"
  • @jadekeeeh_ Ja inderdaad... Als ik nog tips heb ofzo, zal ik ze zeker laten weten! Maar ik weet niet goed wat ik heb gedaan om het te doen lukken, het ging precies vanzelf... En jaa inderdaad, daarom wou ik de sims 2 nog eens spelen, om me toch wat bezig te houden aangezien we binnen moeten blijven... Nog veel succes en stay safe!
  • Dit onderwerp is hier regelmatig genoemd en beantwoord, @Paardengekxx. Dan blijft het nog onzeker of De Sims 2 wel gaat werken, @jadekeeeh_. Zie mijn eerdere geven reactie(s).

Vroeger kon je nog aan de helpdesk vragen om je De Sims 2 laten omzetten naar die voor op Origin, maar daar zijn ze allang mee gestopt.

De enigste manier om De Sims 2 te spelen is met "De Sims 2 Ultieme Collectie". Deze actie is beëindigd sinds 11 oktober 2018. Deze versie bevat het basisspel met een aantal uitbreidingen.

Je kan proberen of je de productcode van De Sims 2 verzilverd krijgt in de Origin cliënt, maar dit zal waarschijnlijk niet werken, omdat De Sims 2 werd uitgebracht lang voordat Origin kwam.

Er zal zelfs geen digitale versie van De Sims 2 meer komen.

Je zou de "Compatibiliteitsmodus" kunnen uitproberen, mogelijk zijn er verschillende pogingen en opties nodig.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15078/windows-make-older-programs-compatible
    Waarschijnlijk dien je de grafische instellingen verminderen.

Mogelijk staan er op Microsoft website iets van instructies of zo iets, om je verder te helpen. Je zou ook je favoriete zoekmachine eens kunnen gebruiken, er bestaan vast fan websites waarop dit onderwerp vast eens genoemd is.

Groetjes.
  • Zou het al gelukt zijn ?

Ikzelf heb ook nog de sims 2 en zou deze graag terug installeren op mijn mac ..

Maar vind ook niet hoe ..

Hopelijk kan je mij verder helpen

• Paardengekxx's avatar
    Paardengekxx
    6 years ago
    @melaniecloet Ik heb het niet meer geprobeerd sinds mijn computer het spel telkens installeerde en het spel er automatisch weer op verwijderde door een update die niet voltooid kon worden ☹️ Ik kan je dus jammergenoeg niet helpen... Ik vind het zelf heel jammer dat ik de sims 2 niet meer kan spelen :/
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    6 years ago
    De Sims 2 gaat zeker niet werken op "Catalina" (versie 10.15), @melaniecloet. Ik betwijfel ook of je het spel krijgt geïnstalleerd op de latere versies hiervoor. Spellen zullen vast geen 10 tallen jaren nadat ze zijn uitgebracht meer kunnen worden gespeeld, terwijl er nieuwere edities zijn uitgebracht.

Als het spel zicht steeds verwijderd bij een update, kan betekenen dat er andere zaken zijn die dit kunnen veroorzaken, @Paardengekxx.

Groetjes.
  • keeway811's avatar
    keeway811
    5 years ago

Begrijp ik dit nu goed?

Jarenlang geld uitgegeven aan de sims 2, een aantal jaar geleden contact opgenomen met ea en te horen gekregen dat het spel niet meer werkte en er nu achterkomen dat we tot 2018 een code konden inwisselen?

Konden ze me toen ook wel vertellen... .

Ben ook al uren aan het zoeken naar een telefoonnummer van EA maar tevergeefs... .

Kan iemand me helpen?

• Ik ben ook al een tijdje bezig om de sims 2 werkend te krijgen, heb sims 3 en sims 4 ook wel, maar wil de oude versies ook nog weleens spelen.. Vandaag contact gehad met de support en daar zeiden ze me dat het spel te oud is voor windows 10 en niet zal werken, dus draaide op niks uit. Tot nu is dus de enige optie om een oudere versie van windows te gebruiken om de sims 2 te spelen.

Voor de mac is er wel De sims 2 (Super Collectie) nog te koop voor maar 33 euro en die wordt wel nog ondersteund op mac vanaf MacOs 1.12.6, en gelukkig heb ik nog een oude macbook liggen, dus dit ga ik deze avond eens uitproberen.

• AndoriKaneki's avatar
    AndoriKaneki
    5 years ago

Ondertussen heb ik het spel ook werkend gekregen op windows 10. Bij de installatie had ik geen problemen om het te installeren, alleen bij het opstarten van het spel ging het mis en het spel sloot zichzelf voordat het laadscherm tevoorschijn kwam. Dit komt blijkbaar omdat mijn grafische kaart te nieuw is voor dit spel, maar heb het dus wel kunnen oplossen met deze

tool: https://www.simsnetwork.com/tools/graphics-rules-maker (Gebruik is op eigen risico).

Aangepast door EA_Neil. Toegevoegd te gebruiken op eigen risico.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    De versie van De Sims 2 die je noemde is van een andere maker en ander platform en wordt niet ondersteund, @AndoriKaneki.
    Links naar andere websites kan je beter niet vermelden. Het gebruik van de software van anderen is op eigen risico en kan nog steeds niet helpen.

De oudere software werkt niet op moderne computers met nieuwere hardware en software.
    De Sims 2 is gemaakt voor Windows XP en zal daarop beter werken, als je De Sims 2 nog wilt gaan spelen.
    Ondertussen zijn De Sims 3 en De Sims 4 uitgebracht.
    Je zal de stuurprogramma's van je computer ook eens moeten bijwerken en niet vergeten om de (nog) beschikbare updates voor Windows moeten installeren.

De productcodes voor De Sims 2 worden niet geregistreerd / verzilverd door de Origin cliënt, omdat deze toentertijd nog niet bestond.
    Het is niet mogelijk om een digitale versie van De Sims 2 te krijgen.
    De actie om gratis De Sims 2 Ultieme Collectie te ontvangen is per 11 oktober 2018 afgelopen.
    https://help.ea.com/nl/help/the-sims/the-sims-2/ending-code-support-for-the-sims-2-ultimate-collection/
    Nederlandstalige helpdesk is niet langer telefonisch bereikbaar, @keeway811. Ook de helpdesk kan je hierbij niet meer helpen.
    Betreffende productcode voor deze actie is uitgeschakeld / ongeldig gemaakt. Regelmatig de officiële websites bezoeken, blijft een mogelijkheid.

Groetjes.
  • Hoi @RealSimmor0 ,

Even ter verduidelijking: Ik heb de sims 2 voor mac (via de appstore) en ook een versie voor windows (op dvd). Uiteraard zal de mac versie niet werken op windows, en beide versies worden niet ondersteund door EA.

Zoals in mijn eerdere bericht: De sims 2 werkt perfect op windows 10. Oké, de installatie verloopt wat moeilijker en er zijn wat handelingen nodig om het werkend te krijgen. Maar als ervaringsdeskundige kan ik bevestigen dat de sims 2 perfect werkt op windows 10 met recente hardware. Ik heb geen bugs en dergelijke gezien en het spel is ook niet gecrasht. Bij sims 4 heb ik zelfs meer bugs gezien dan tijdens het spelen van sims 2, als je dus gaat beweren dat sims 4 beter werkt dan sims 2 omdat sims 4 voor nieuwere systemen gemaakt is ga ik je ook als ervaringsdeskundige ongelijk moeten geven. Misschien wel makkelijker om te installeren, maar dat neemt niet weg dat er geen bugs zijn. Sims 4 is volgens mijn ervaring zelfs vaker gecrasht dan sims 2 waarbij ik uren speeltijd verloren heb en het spel werd ook nooit automatisch opgeslagen tijdens het bezoeken van een andere kavel, dit gebeurt bij sims 2 automatisch en sims 2 is daarentegen nog nooit gecrasht sinds ik het speel op windows 10. Uw redenering dat sims 2 niet goed werkt op windows 10  klopt dus totaal niet.