Forum Discussion

Re: Nieuwe update:bouwen zonder sim

Er is een nieuwe spelupdate uitgebracht voor De Sims 4 (versie 1.87.40.1030), waar het hoofdmenu is gewijzigd, @Mieke000. De knop "hervatten" ontbreekt en is vervangen door een profielfoto van de laatste actieve Sim in het het laatste opgeslagen spelvoortgang. Deze Sim zal een boodschap voor je hebben.

"Als je al langer De Sims 4 speelt en dus een opgeslagen spel hebt, is de knop 'hervatten' niet meer een groot speelsymbool, maar zie je een profielfoto van de laatste actieve Sim uit je meest recente spel. Je Sim heeft ook nog een boodschap voor je!"
"Update 04/26/2022 - Er komt een nieuwe, frisse look aan " https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/UPDATE-04-26-2022-Er-komt-een-nieuwe-frisse-look-aan/m-p/11441607#M13298
De versie 1.87.40.1030 voor PC.

Mocht je soms aangepaste inhoud gebruiken, dan is het beter dat je die ontdoet, aangezien deze vaak genoeg voor diverse problemen geven bij De Sims 4. Aansluitend de basisstappen helemaal doen.

Groetjes.

22 Replies

• Mieke000's avatar
    Mieke000
    4 years ago
    @RealSimmor0 Mijn probleem is dat ik huizen bouw, en daarna pas een sim in het huis plaats. Ik was dan ook bezig met het bouwen van een huis, maar kan hem nu niet vinden omdat hij nog niet gekoppeld was aan een sim. Met die "play"button ging je altijd gewoon naar de kaart en dan kon je klikken op de huizen die je gebouwd had en de huishoudens die erin woonden, maar dat kan nu dus niet meer. Of kan het wel en weet ik gewoon niet hoe het moet?
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Mieke000,

Ik kan me voorstellen dat je na de laatste update wat in verwarring bent gebracht. Maar je kunt nog altijd via de optie spel laden naar het spel gaan waar je met het bouwen begon.

Maar ook de nieuwe standaard manier van openen kan je gewoon blijven gebruiken. 

Waarschijnlijk heb je ooit in het verleden wel een Sim aangemaakt en die in een huis geplaatst maar ben je daarna op andere kavels aan het bouwen geslagen. Als je nu op de Sim klikt die helemaal boven in het menu wordt aangegeven kom je weer gewoon in de map met werelden uit. Via die map kan je jouw kavel en bouwproject gewoon weer opzoeken.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Als je meer vragen hebt, tag me dan even.

Veel plezier met bouwen. 😉

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @Mieke000,

Er is gisteren inderdaad een update uitgekomen die het menu van het spel wat aanpast, maar als het goed is moeten alle functies nog gewoon werken.

Ervaar je nog steeds problemen? En weet je misschien hoeveel tijd er tussen nu en de laatste keer zat dat je De Sims hebt gespeeld?
  • @EA_Leeuw Ik kan nog steeds niet mijn eerder gebouwde huizen zien, of het huis waarmee ik bezig was, omdat die nog niet aan een sim gekoppeld was. De laatste keer dat ik de sims heb gespeeld voor de update was denk ik afgelopen maandag.
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    @Mieke000, hmm, je geeft aan dat als je de manier van @Trismagistos de kavels waarop je gebouwd had, leeg zijn. Is het misschien mogelijk dat je een verkeerde, of nieuwe save, hebt geladen?
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Mieke000,

Zou je mij willen aangeven of je gebruik maakt van aangepaste inhoud: custom content en/of modificaties? Zou je ook willen aangeven met welk systeem je De Sims 4 speelt? Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen Windows, MacOS en console uitvoeringen. Kan je dan eventueel ook een schermopname maken van het startmenu. 

Een beetje afhankelijk van het systeem kan er sprake zijn van een save bestand dat niet goed wordt gelezen of onvoltooid is. Kijk dus ook nog eens naar de optie spel laden welke saves je aantreft in de reeks.

Hoe meer informatie jij ons verstrekt hoe beter we je kunnen helpen.

• @EA_Leeuw Als ik met een oud huishouden speel zijn de kavels leeg, en als ik een nieuwe sim maak zijn de kavels ook leeg. Voor de update kon je altijd op die play knop drukken en dan kwam je bij de kaart en dan zag je alle huizen die je gebouwd had en de huishoudens die er in woonden. Ik kan dit nu allemaal niet meer zien
  • Mieke000's avatar
    Mieke000
    4 years ago
    @Trismagistos Hoii, ik maak geen gebruik van custom content en ik speel de sims op een pc met steam. Omdat ik niet speel en alleen maar bouw, staat er niks bij spel laden
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Zou je voor de zekerheid eens willen kijken in de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves en daar desnoods een schermopname van willen maken @Mieke000?

Als het goed is zou je toch zeker een of meerdere save bestanden moeten hebben. Bij mij ziet die map er ongeveer zo uit. 

Ik ga sowieso nog even bij wat andere helpers informeren of zij weten van spelers die met vergelijkbare problemen kampen. Wie weet is er een relatie te leggen met het feit dat de optie lege huizen vullen met de nieuwe update is verdwenen.

• Mieke000's avatar
    Mieke000
    4 years ago
    @Trismagistos Ik zal er even naar kijken. Bij mij was het sowieso al zo voor de update dat als ik met een sim aan het spelen was ik mijn andere huizen die ik gebouwd had niet kon zien
  • Controleer of je wel nog opgeslagen spelvoortgang hebt, @Mieke000.
    Ga naar je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Saves\" toe. Zie je hier een lege map? Of anders, zie je hier je opgeslagen spelvoortgang staan?
    Mogelijk ben je toch een nieuw spel begonnen, heb je de verkeerde opgeslagen spelvoortgang geladen.
    Indien je de speltaal hebt gewijzigd, dan zal je de opgeslagen spelvoortgang en instellingen aangemaakt in de ene taal niet terugvinden, aangezien deze gescheiden van elkaar bewaard worden.
    Mogelijk heb je toch deze gegevens verplaatst of hernoemd naar een andere locatie, zonder je medeweten. Deel je soms de computer met anderen, dan kunnen zij dit hebben gedaan, ook dit kan gedaan zijn zonder medeweten en/of gebruik door bepaalde software. Probeer deze gegevens zelf terug te zetten.
    Indien je soms "De Sims 4 - Legacy Editie" bent gaan gebruiken, dan worden je spelvoortgang en instellingen ook gescheiden bewaard.
    Mogelijk ben je met de verkeerde Windows gebruikersnaam aangemeld.
    Indien je inhoud van de Galerij met aangepaste inhoud gebruikt, dan kunnen die nog wel eens problemen geven.
    Zoals aangegeven zou je deze nog steeds moeten hebben, doe je toch ergens iets niet goed.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Mieke000,

Zou je eens willen kijken of je gebruikmaakt van de OneDrive en of je daar toevallig ook een De Sims 4 map aantreft? Als dat zo is dan zal ik je een paar suggesties doen om de inhoud van je OneDrive in de Cloud weer terug te plaatsen op de hard disk van je pc en daarna de OneDrive uit te schakelen.

Laat het ajb even weten  

• Mieke000's avatar
    Mieke000
    4 years ago
    @RealSimmor0 Sorry voor mijn gebrek aan technische kennis, maar wat zou er in de saves map moeten staan?
    Mijn saves map is idd leeg, ik heb de speltaal niet veranderd, ik gebruik niet de sims - legacy editie, ik sta bij de goeie windowsgebruikersnaam aangemeld, en ik gebruik geen custom content (dat lijkt me aangepaste inhoud)
    Hoe weet ik of ik gegevens heb verplaatst of hernoemd? Via waar kun je dat doen?

Ik heb bijna alles wat ik gebouwd heb opgeslagen in de catalogus, mijn huizen en huishoudens. Als ik een nieuwe sim maak, naar werelden beheren ga, en al mijn huizen weer in de wereld plaats, kan ik daar dan de huishoudens weer in zetten en kan ik het dan blijven zien ook al speel ik niet met die nieuwe sim maar met een andere? Want dan zou ik alles terug kunnen plaatsen, behalve het huis waar ik nog mee bezig was en nog niet had opgeslagen in de catalogus.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Ik geef niet zo snel op @Mieke000

Hopelijk doe jij dat ook niet. Heb je al geprobeerd om een opslag bestand te herstellen of heb je al meer dan 5 keer geprobeerd om je oude spel te starten? Als dat zo is dan wordt het vervelend om de huizen en kavels die je al hebt gebouwd terug te halen. 

Zou je toch nog eens willen kijken of je met spel laden een opslag bestand kunt herstellen dat je voor de update van 26 april hebt opgeslagen?

Ga daarvoor naar spel laden en kies voor het icoontje van een diskette dat je links naast de tekstbutton verwijderen ziet. (zie het groene icoontje in de schermopname)

Als je daar op klikt dan krijg je de laatste vijf automatisch opgeslagen bestanden van jouw savebestand te zien. Hopelijk zie je daar een datum bij die eerder is dan 26 april 19:00 uur. Dat is het moment dat de patchupdate online kwam. 

Als je een versie vindt die vroeger is dan kan je het beste die herstellen. Je hebt nu eigenlijk nog maar één kans om alles terug te krijgen dus 🤞 Maak gebruik van de cheatcodes en 

Spoiler
    toets dus de toetsen ctrl + shift + c gelijktijdig in toets dan in het raam dat verschijnt "testingcheats on" (zonder aanhalingstekens) en daarna “freerealestate on” (ook zonder aanhalingstekens. 

Ga dan in werelden beheren naar huishoudens beheren en plaats een Sim of familie uit het spel in één van jouw huizen door ze daarin te verhuizen.  Sla dat bestand daarna gelijk op door gebruik te maken van de optie opslaan als (een nieuwe naam geven) 

Download daarna een Sim uit de Galerie of maak er zelf een en plaats die in een van de andere door jou gebouwde huizen. Sla ook dat bestand op als (dus weer een nieuwe naam geven) Als het goed is heb je dan twee saves met al de door jouw gebouwde huizen. (Maak voor de zekerheid ook een backup van de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4

Als de stappen om het opslag bestand te herstellen en te hernoemen (incl. het verhuizen van bestaande Sims) niet lukt dan vrees ik dat al jouw eerdere werk als verloren moet worden beschouwd. 

🤞 🤞

Veel succes en laat ajb weten of het je is gelukt.

• Mieke000's avatar
    Mieke000
    4 years ago
    Hoii, ik heb geen opgeslagen spellen om te herstellen, en ik kan daarnaast mijn gebouwde huizen dus niet zien. Ik heb de meeste huizen en huishoudens wel opgeslagen in de catalogus.  Als ik een nieuwe sim maak, naar werelden beheren ga, en al mijn huizen weer in de wereld plaats, kan ik daar dan de huishoudens weer in zetten en kan ik het dan blijven zien ook al speel ik niet met die nieuwe sim maar met een andere? Want dan zou ik alles terug kunnen plaatsen, behalve het huis waar ik nog mee bezig was en nog niet had opgeslagen in de catalogus.
  • In deze map "Saves" genaamd, zal je spelvoortgang opgeslagen worden, @Mieke000. Zal dit betekenen dat je geen eerdere gemaakte opgeslagen spelvoortgang hebt, indien deze map helemaal leeg is.
    Deel je deze PC met anderen? Zonder elkaars medeweten kunnen zij deze gegevens hebben verplaatst of verwijderd.
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die dat doet.
    Gebruik je wel dezelfde PC voor het spelen van De Sims 4, want je opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden dus niet overgebracht naar een andere PC.
    Staan ze soms in de Prullenbak? Kan je deze dan terugplaatsen en controleren of je opgeslagen spelvoortgang daarmee zichtbaar is geworden.
    De opties die hier beneden staan, kunnen dus mogelijk zijn.
    Zoekopdracht naar "Slot_*.save" starten, bij gevonden bestanden hun locaties controleren.

Begin een nieuw spel en nadat je een kort tijd hebt mee gespeeld, deze opslaan en De Sims 4 helemaal afsluiten. Wacht een tijdje. De PC opnieuw laten starten. Kan je weer met deze net opgeslagen spel verder spelen?

Zo niet, met een andere PC testen of het daarmee wel gaat.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Gelukkig dat je al je huizen en kavels hebt opgeslagen in de bibliotheek, @Mieke000.

Als je dus een Sim aanmaakt of download, die op een bestaand, leeg kavel plaatst en daarna alle huizen uit je bibliotheek terugplaatst zou het goed moeten komen. Al met al komen we op die maniet toch tot een soort oplossing.

Op die manier kan je altijd een workaround maken. Sla het spel daarna wel op als of gebruik de naam van jouw Sim.

Edit 

Je kunt altijd een nieuwe Sim of familie\huishouden plaatsen in een spel dat je al speelt. Als je naar wereld beheren gaat en een nieuwr familie plaatst in een huis of op een kavel in de wereld die je speelt en dan de optie opslaan gebruikt in het spel zelf.  Je kunt dan families afwisselen en een rotatie spel spelen. Daarnaast kan je dat spel onder verschillende namen opslaan (functie opslaan als) Als je hier nog vragen over hebt, laat het dan even weten.

Maak hoe dan ook nog een backup van De Sims map op een USB-stick of ander extern medium (voor de zekerheid)

Wel jammer dat je het laatste huis opnieuw moet bouwen.

Veel succes en veel plezier met bouwen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,939 PostsLatest Activity: 6 hours ago