Forum Discussion

Re: Sims 4 loopt vast na downloaden uitbreiding

@xissesfromme in jouw save map heb ik in ieder geval 2 bestanden gezien die een probleem kunnen vormen. Hopelijk heb je ze ook allebei even ergens anders neer gezet (voor het geval er toch nog een oplossing komt) of volledig verwijderd. Het gaat om de bestanden Slot_00000007.save en Slot_00000007.save.ver4. Het Vadertje-Winter-probleem komt dus vooral voor in jouw laatst bewaarde spel. 

Van dat spel van 29 en30 november is hopelijk nog iets te redden maar dat is altijd afwachten. Voor de zekerheid en dus ook voor het geval er hopelijk zo rond december ook nog een oplossing komt voor dit probleem raad ik je aan om het bestand Slot_00000007.save.ver2 te bewaren buiten de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.

Je meldt dat je zelf al een bestand hebt verwijderd. het kan best zijn dat je daarmee ook alles hebt weggegooid. Als de map met Save bestanden nog steeds het zelfde is als de eerste map die ik zag, kunnen we proberen nog iets van je spel te redden. 

In je save map zie ik ook nog een spel staan dat op 29-11 0m 13:53 is opgeslagen. Hopelijk is daar nog wat mee te beginnen. Vanuit de DxDiag maak ik op dat je speelt op een Windows 10 van het Insiders programma. Dus zal je ook spelen met de x64bit versie.

Hopelijk dat je het spel nog via 'de koninklijke weg' kan openen. Start de Sims via Origin en kies als je het Sims 4 start menu hebt voor de optie spel laden. Als je dat doet, zie je al je huishoudens. Helemaal onderin naast de pijl in de rechter benedenhoek zie je een soort floppy disk icoontje als je daar op klikt open het spel de laatste 5 (na verwijdering mogelijk nog maar twee of drie) opgeslagen spelbestanden. Daar staan ook de dagen en uren bij. Kies voor het bestand van 29-11 om 13:53 u. en kijk of dat nog wil laden. 

Zodra dat geladen is, zal je gelijk actie moten ondernemen. Als je ook het uitbreidingspakket 'Seizoenen' hebt zal je in de kalender het winterfeest moeten uitschakelen of je zal hoe dan ook moten voorkomen dat Vader Winter (Clement Frost of Vorst) op die dag verschijnt. Meer informatie over welke stappen je nog meer kan zetten heb ik met de link bijgevoegd: 

Father Winter doesn’t appear at Winterfest/ Endless Generation of Father Winter – Crinrict's Sims 4 Help Blog

Voor de zekerheid zou je nog de fix kunnen gebruiken van LeRoiDeTout die kan je vinden onder het kopje mods.

Als de stappen met het  laden van het spel niet helpen dan pas kan je overwegen om Origin te omzeilen en te kiezen voor de optie openen met. Ook in dat geval zal je het opslag bestand moeten laden om de eerder omschreven manier.

Heet veel sterkte en laat ajb nog even weten of het is gelukt.

Hartelijke groet. 

4 Replies

• xissesfromme's avatar
    xissesfromme
    5 years ago

Hallo weer, Trismagistos. Wat  ben je enorm behulpzaam 🙂.

Ik heb uiteraard de saved games wel in een backup mapje gezet, gelukkig. Als ik het Slot_00000007.save verwijder, en daarna de Sims 4 open via Origin, dan kan ik het huishouden niet meer terugvinden. Deze is dan gewoon verdwenen helaas. Als ik deze laat staan, en via de floppy disk 1 van de eerdere saved games open, heb ik helaas hetzelfde probleem nog steeds. 

Het nadeel is ook, dat het net Winterfeest is geweest; ik zit nog in de Winter en kan de traditie dus ook niet meteen aanpassen omdat ik de volgende winter nog niet in de kalender kan zien. In de saved game is het namelijk nog winter.

Je hebt het over een fix van LeRoiDeTout, welke ik kan vinden onder het kopje Mods. Nu ga ik een domme vraag stellen, maar waar vind ik dat kopje? Ik ben nieuw hier op het forum, en ik heb een beetje rond geklikt, maar ik kan het niet vinden....

Heel erg bedankt voor al je hulp! 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@xissesfrommede fix kan je vinden in de link met informatie van Crinrict onder het kopje 'mods that help with the issue'. Die zou moeten werken om het overschot aan NPC families te verwijderen.
    Ik heb deze mod zelf niet gebruikt omdat ik het Vadertje-Winter'probleem al vroeg had uitgeschakeld.
    Hopelijk lukt het met de modificatie.
    Hartelijke groet.

• xissesfromme's avatar
    xissesfromme
    5 years ago
    @Trismagistos Ik ben echt zo super blij met jou! Ik heb die fix van LeRoiDeTout gebruikt, in de Mods map gegooid, via Opties die Scriptmods aangezet in het spel en daarna via de floppy disk de oudste saved game opgestart (dus een Hersteld bestand gemaakt eigenlijk).. en hij doet het weer! 😃 Ik ben zó intens gelukkig nu haha.

Ik ben je eeuwig dankbaar voor je hulp!

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 10 hours ago