Re: Sims 4 loopt vast na downloaden uitbreiding
@xissesfromme in jouw save map heb ik in ieder geval 2 bestanden gezien die een probleem kunnen vormen. Hopelijk heb je ze ook allebei even ergens anders neer gezet (voor het geval er toch nog een oplossing komt) of volledig verwijderd. Het gaat om de bestanden Slot_00000007.save en Slot_00000007.save.ver4. Het Vadertje-Winter-probleem komt dus vooral voor in jouw laatst bewaarde spel.
Van dat spel van 29 en30 november is hopelijk nog iets te redden maar dat is altijd afwachten. Voor de zekerheid en dus ook voor het geval er hopelijk zo rond december ook nog een oplossing komt voor dit probleem raad ik je aan om het bestand Slot_00000007.save.ver2 te bewaren buiten de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.
Je meldt dat je zelf al een bestand hebt verwijderd. het kan best zijn dat je daarmee ook alles hebt weggegooid. Als de map met Save bestanden nog steeds het zelfde is als de eerste map die ik zag, kunnen we proberen nog iets van je spel te redden.
In je save map zie ik ook nog een spel staan dat op 29-11 0m 13:53 is opgeslagen. Hopelijk is daar nog wat mee te beginnen. Vanuit de DxDiag maak ik op dat je speelt op een Windows 10 van het Insiders programma. Dus zal je ook spelen met de x64bit versie.
Hopelijk dat je het spel nog via 'de koninklijke weg' kan openen. Start de Sims via Origin en kies als je het Sims 4 start menu hebt voor de optie spel laden. Als je dat doet, zie je al je huishoudens. Helemaal onderin naast de pijl in de rechter benedenhoek zie je een soort floppy disk icoontje als je daar op klikt open het spel de laatste 5 (na verwijdering mogelijk nog maar twee of drie) opgeslagen spelbestanden. Daar staan ook de dagen en uren bij. Kies voor het bestand van 29-11 om 13:53 u. en kijk of dat nog wil laden.
Zodra dat geladen is, zal je gelijk actie moten ondernemen. Als je ook het uitbreidingspakket 'Seizoenen' hebt zal je in de kalender het winterfeest moeten uitschakelen of je zal hoe dan ook moten voorkomen dat Vader Winter (Clement Frost of Vorst) op die dag verschijnt. Meer informatie over welke stappen je nog meer kan zetten heb ik met de link bijgevoegd:
Voor de zekerheid zou je nog de fix kunnen gebruiken van LeRoiDeTout die kan je vinden onder het kopje mods.
Als de stappen met het laden van het spel niet helpen dan pas kan je overwegen om Origin te omzeilen en te kiezen voor de optie openen met. Ook in dat geval zal je het opslag bestand moeten laden om de eerder omschreven manier.
Heet veel sterkte en laat ajb nog even weten of het is gelukt.
Hartelijke groet.