Forum Discussion

alexboy20033's avatar
5 years ago

Aanpassing van geluid verandert beeld(battle field 5)

Als ik battlefield 5 speel en dan mijn geluid aanpas dan verandert mijn beeld. het contrast wordt dan 100x zo erg waardoor  alles er heel slecht uit ziet en ik soms niet kan spelen omdat ik dan niks kan zien. Na een paar minuten gaat het weer weg maar het is alsnog irritant omdat ik dan toch een paar minuten niet of slecht kan spelen. Ik heb bestand toegevoegd dit krijg ik als ik mijn geluid aanpas helaas kan ik geen normale afbeelding laten zien omdat ik het zelfde probleem krijg als ik een screenshot wil maken.

23 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago
    @alexboy20033,

Als alternatief kun je uiteraard ook het geluid instellen voordat je het spel in duikt. Sorry dat we het zo snel niet uit hebben kunnen vogelen.

- EA_Neil
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Door de map van het in je "Documenten\Electronic Arts\" te hernoemen worden weer de standaardwaarden gebruikt, @alexboy20033.
    Wanneer daarmee het probleem verholpen wordt kan het aan jouw instellingen of het profiel liggen.
    Hierna de cache van de Origin cliënt leegmaken. Om daarna het spel via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.
    Wanneer de de oorspronkelijke map van het spel hernoemd en de problemen verschijnen weer, dan zit daarin toch iets wat het probleem veroorzaakt. Je zal deze map weer meten hernoemen, zodat het spel weer automatisch een nieuwe aanmaakt, of de later gemaakte map weer gaan gebruiken.
    Mocht de map nog niet bestaan, dan wordt deze automatisch weer aangemaakt bij het het starten van het spel.
    Je kan de map gewoon laten staan, wanneer deze niet in de weg zit. Mocht schrijfruimte dan zou je deze kunnen verplaatsen naar een andere locatie of verwijderen.

Wat gebeurd als je de instellingen eens gewoon laat staan?
    Met welke redenen wil je deze wijzigen?

Het spel starten via de Origin cliënt.

Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten. Sommige beveiligingssoftware, software voor (online) reservekopieën maken, die lagen gebruiken, voor downloaden en uploaden, communicatie en netwerken, opnames maken, als internetverbinding op een bepaalde manier bewerken, zullen hierin vaak genoeg een onbedoelde boosdoener mee zijn.

Verlaag de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", een bekabelde internetverbinding gebruiken en ook de Origin cliënt als een Administrator starten.

Controleer in Windows of de instellingen voor Geluid juist zijn. Heb je de waarde hoog genoeg ingesteld? Effecten en extra's uitschakelen. Zo nodig de standaardwaarden terugzetten.
    Selecteer een ander standaard afspeelapparaat en dan weer teruggaan naar de oorspronkelijke afspeelapparaat. Controleer ook of deze juist aangesloten en ingeschakeld zijn.

Nagaan dat de stuurprogramma's van jou computer zijn bijgewerkt. Zeker die van de videokaart en de audio. Herstart de computer bij voltooien van een installatie.

Zijn alle nog beschikbare updates voor Windows gedownload en geïnstalleerd? Denk ook aan de optionele updates. Herstart de computer aansluitend en herhaal deze stappen net zo lang.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen.

Verlaag de beeldschermresolutie naar 1024×768 en start het spel dan in de venstermodus.

Met andere luidsprekers en/of monitor gaan testen.

Alle overige en onnodige apparaten uitschakelen en losmaken.

Wanneer je soms de hardware hebt laten overklokken, zal je dit ongedaan moeten maken.

Een schone installatie doen van de stuurprogramma's van je videokaart als audio doen.

Zorg dat je het spel altijd op de betere videokaart draait, die vaak door NVidia geleverd wordt. Een basis of ingebouwde videokaart is meestal ongeschikt voor dit.

Een schone start van Windows doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Via een lokaal, nieuw aangemaakt Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, je aanmelden en zo nogmaals proberen.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-windows-10-20de74e0-ac7f-3502-a866-32915af2a34d

Als het spel weer start, dien je de laagste instellingen te gebruiken. Vanaf hier, de instellingen langzaam verhogen en steeds genoeg testen of de problemen terugkeren.

Met een andere computer, waarop je dit spel kan draaien, eens gaan testen of je daarmee ook deze problemen soms krijgt.

Systeemeisen voor het spel, zijn hier te vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/battlefield/battlefield-v#store-page-section-requirements

Plaats je DxDiag informatie, opgeslagen als een tekstbestand, bij je reactie: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/dxdiag-exe-openen-en-uitvoeren-dad7792c-2ad5-f6cd-5a37-bf92228dfd85

Groetjes.

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 2 days ago