Forum Discussion

Jeroenjte013's avatar
5 years ago

Battlefield 2042 beta - Xbox Series X

Hoi allen,

Gisteren heb ik Battlefield 2042 BETA geinstalleerd op mijn Xbox Series X, dit ging super via Xbox Game Pass. Na een paar uur lekker knalleen stopt mijn Xbox Series X ermee en kreeg ik error code E100. 

Nu het systeem gereset, nieuwe poging nieuwe kansen. Helaas alweer hetzelfde issue. Het lijkt erop dat de BETA versie iets met Xbox Series X software doet waardoor het niet meer werkt.

Nadat ik het systeem weer gereset heb d.m.v. offline update fix werkt het weer.

Zijn er meerdere spelers met dit probleem? 

2 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    5 years ago
    Hey @Jeroenjte013,

Dankjewel voor je bezoekje aan het forum!

Wat apart dat je deze crash hebt meegemaakt met je Xbox Series X en de Open Beta van Battlefield 2042!

Een E100 error verwijst naar een fout in de Xbox software zelf, inderdaad, niet zozeer naar het spel zelf. Zie ook: https://support.xbox.com/nl-NL/help/hardware-network/console/system-update-solution/startup-error

Mocht dit probleem vaker voorkomen, wil ik je misschien eventueel adviseren om contact op te nemen met Microsoft Xbox support.

Succes!
  • Hoi @EA_Leeuw:

Dank voor je terugkoppeling. 

Andere games werken naar behoren echter vanmorgen weer Battlefield 2042 (3x) geprobeerd te spelen en vervolgens klapt het systeem er weer uit. Helaas met als gevolg dat het systeem terug gestuurd word naar Microsoft ter reparatie.

Het is wel vreemd dat dit probleem alleen voorkomt tijdens het spelen van Battlefield 2042 BETA. Hopelijk als de game officieel gelanceerd is dat het issue niet meer voorkomt.

Laten we het nu houden op één geïsoleerd incident en dat het niet voorkomt bij meerdere Xbox Series X gebruikers. 

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 4 days ago