Forum Discussion
ik ga nu maar dit proberen kijken of dat werkt-heb toevallig ook sonic studio en asus board en NAHIMIC ---->
I had this issue and have solved the problem. I would get GPU Hung errors when playing battlefield 2042. I also would have other games like Tarkov crash as well in the middle of the game. The issue turned out to be an NVIDIA driver conflict with Sonic Studio Suite which is automatically installed when you install Armory Crate with ASUS motherboard. I had to uninstall Sonic studio suite by opening sonic studio, it is not listed in program files. I also disable one of its services by running service. MSc on command prompt. I stopped and disabled the service called "NAHIMIC". Once i did this all my games are running as smooth as can be. I hope this message reached other people with similar situations, it took me months to figure out this problem.
Het is inderdaad zo dat dit probleem bij veel mensen voorkomt, maar meestal is het in erg veel verschillende games. Er zijn ook erg veel mensen waarbij dit probleem helemaal niet voorkomt, of alleen maar soms. Zelf heb ik er bijvoorbeeld geen last van, en ik heb een vergelijkbaar systeem als jouw systeem. Dus je weet maar nooit.
Er zijn érg veel dingen wat dit aparte probleem kan veroorzaken. Bij sommige spelers is het een kappote GPU, overclock die niet goed zit, driver problemen, Windows updates etc. etc... En soms is het ook het spel zelf wat niet helemaal lekker draait op je PC.
En je hebt gelijk. Heel erg vaak is het ook zo dat andere programma's of drivers die geïnstalleerd zijn op de PC, zoals de audio drivers, die voor problemen veroorzaken.
- 3 years ago
nou dit loste het probleem ook dus niet op helaas ben van plan een andere psu aan te schaffen mischien dat die na 4 jaar niet meer stabiel is anders weet ik het ook niet meer
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, dat zou zomaar kunnen, wie weet. - 3 years ago
tot nu toe positief nieuws met nieuwe voding had ik in het begin nog steeds dezelfde crashes heb gpu tweak 2 gedownload and Oc scanner gedaan en afgewacht toen kon ik oin het menu komen van de game en heb toen direct alle videosettings op low gedaan en tot nu toe kan ik weer spelen zonder crashes
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, fijn om te lezen dat je zonder problemen kunt spelen. Misschien was het inderdaad de voeding die niet helemaal lekker samenwerkte met je systeem.
Hoop dat het zo blijft! - 3 years ago
moest een reinstall doen van windows en helaas is het weer terug hoe kan ik de mdmp file uploaden erbij ? de crashdump file begin de problemen met dit spel wel aardig zat te worden eerlijk gezegt
- 3 years ago
yep zelfde probleem is terug dxgi gpu hung error leuke is heb bf5 ook getest en ook daar crash alleen geen dxgi error (wel op een oudere driver 471.68 ) het leuke is ook dat in windows het word aangegeven als een hardware error livekernelevent 141 schijnt een driver /hardware error te kunnen zijn daarna heb ik ddu gedaan en install andere driver (meerdere geprobeerd) zelfde probleem daarna heb ik gputweak geinstalleerd en gpu underclock gedaan en spel kan ik in iedergeval in menu komen en videosetting laag zetten zelfde voor battlefield 5 maar nu komt het leuke battlefield 1 geen probleem gehad en deed het op oudere en nieuwere driver dus lijkt mij geen hardware error te zijn dan heeft blijkbaar iets te maken met OC en zware videokaarten en nieuwere games zoals battlefield 5 en 2042 heb ik het vermoeden daar komt het voornamelijk ook steeds voor als ik forums check wat het ook kan zijn is mischien dat battlefield 5 en bf2042 op een nieuwere versie van frostbyte engine based zijn en bf1 op een oudere stabielere versie dat lijkt my het meest logische
- 3 years ago
spelen ga ik later weer proberen wederom met gpu underclock omdat dan spel loopt tot in menu in iedergeval ik hou je dus op de hoogte
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, heel fijn dat je ons op de hoogte houdt. Het is inderdaad een probleem en het lijkt er inderdaad op dat het een hardware of driver euvel is, aangezien het meerdere games betreft nu en dat Windows die (toch wel aparte) errors geeft.
Het kan zijn dat er ergens een verborgen OC zit, zoals je al aangeeft, wat ervoor zorgt dat je deze crashes allemaal meemaakt. Zelf heb ik hier ook goed last van gehad hoor, bleek dat er een factory OC op de GPU zat waardoor ikzelf veelvuldig een BSOD kreeg, ookal was ik alleen maar een YT video aan het kijken bijvoorbeeld. Soms zijn de oorzaken van dit soort problemen erg lastig te achterhalen, omdat het aan zoveel verschillende dingen kan liggen eigenlijk. - 3 years ago
yep en wederom na herinstalatie windows is dus mijn ping probleem opgelost en moest dus mijn videokaart een asus 2080Ti Dual OC edition underclocken om in het menu te kunnen komen van het spel en videosetting op low te kunnen zetten en andere instellingen te kunnen doen maar kan het spel alleen spelen met videokaart underclocked dus weer maar wel zonder crashes of DXGI device hung error
- 3 years ago
klopt heb een factory OC videokaart namelijk deze DUAL-RTX2080TI-O11G|Videokaarten|ASUS Nederland en moet hem underclocken ja maar is alleen met battlefield games zoals battlefield 5 en battlefield 2042 en het leuke komt met battlefield 1 helemaal geen probleem en geen underclock nodig dus lijkt my dat het tch iets kan zijn met de frostbyte engine omdat er als ik het goed had een updated frostbyte versie tussen battlefield 1 en battlefield 5 was
- 3 years ago
maar underclock of niet als ik maar probleemloos kan spelen daar gaat het om en op dit moment werkt het dus nu maar hopen dat het zo blijft
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, dankjewel voor de info & updates! - 3 years ago
geen probleem ik hoop dat het underclocken van de videokaart snel niet meer nodig is en hoop dat het in het spel of in nvidia drivers word opgelost. ben in iedergeval blij weer een beetje te kunnen spelen
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
Hey @ScHeLiE-NeLiE,
Enkele dagen geleden is de BF2042 Season 1 update uitgekomen.
Heb je daar nog steeds problemen mee? - 3 years ago
is vandaag pas uitgekomen en nog niet gespeelt ga ik wel spelen maar de laatste update doet het spel wel beter aanvoelen maar nog steeds underclocken videokaart is nodig
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, de update was enkele dagen geleden uitgekomen, Season 1 is inderdaad gisteren pas gelanceerd. 😉
Hmm, oké, dus je moet nog steeds je videokaart underclocken? Dat hoort natuurlijk niet te moeten, dat denk ik er zelf van teminste.
Zou ik mogen vragen op hoeveel MHz je GPU clock draait als je Battlefield opstart? - 3 years ago
normaal loopt hij op 1635 hz (gpu boost clock ) als ik het goed had en doe min 50 hz dus nu op 1585 hz en dacht voltage op 90 %
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, oké. En hoe pas je dit precies aan, via MSI Afterburner toevallig? - 3 years ago
nee ik gebruik gpu tweak 2 of gpu tweak 3 asus he maar eventueel zou dat ook kunnen ja
- 3 years ago
grappig speel al twee dagen elke dag zie ik video van dannyonpc maar heb deze nooit ontvangen Free skins for playing Season 1 Zero hour - Battlefield 2042 - YouTube grappig speel al vanaf de 9de elke dag wel een uur of 4 en bij elkaar al sinds release 695h Play Time en 2,012 Matches en geen free skins bij season 1 lol
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, ik vraag me af of dat als je misschien switcht van GPU tweak programma van die van Asus naar MSI Afterburner, je dan eventueel andere resultaten behaalt. - 3 years ago
snapte niet veel van msi afterburner maar had wel geprobeerd maar moet ik ook underclocken en zo niet dan als nog dxgi error device hung dus daarom maar weer terug gegaan naar gpu tweak 2 en daarvoor 3 maar vond 2 nog iets fijner maar gpu tweak 3 is nu sinds kort released official mischien ooit weer terug daarnaartoe maar nu laat ik het zo want ik kan gelukkig spelen met de underclock methode en ik ben niet de eneige die hem moet underclocken zijn er meer heb ik gezien of fora e.d.
- 3 years ago
They're working on a fix for this at the moment, so everyone be patient. They said on Twitter that everybody is going to get this free S1 bundle. It's not part of the Battlepass and they're still working on restoring unlocks like this and even for the Battlepass as some people never got access to Liz
oh dus veel hebben de nieuwe gratis skins nog niet eens kom ik net achter ben dus niet de enigste
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
Hey @ScHeLiE-NeLiE,
Dat klopt inderdaad, dit probleem zou opgelost moeten zijn nu.
Alleen had dit niks te maken met het originele onderwerp van deze thread, toch? 🙂 - 3 years ago
klopt heb je gelijk in is opgelost en ja had eigenlijk niets met dit topic te maken beetje dom heb het er tussen geplaatst
About Battlefield Franchise Discussie
Recent Discussions
- 24 days ago