BF 2042 Crash naar desktop, geen bericht of error.
Zoals ik me @EA_Leeuw op het engelse forum al heb besproken ervaar ik een erg vervelende crash to desktop sinds season 2.
mijn Specs:
Intel i7 12700k
Kingston Fury Beast DDR5 RGB 5600KIT
Z690 AD UX DDR5 moederbord
RTX 3070TI videokaart
Be Quiet Pureloop 2 FX Processor Koeler
1TB Samsung 870QVO
Alle stappen die in het standaard stappenplan zitten hebben we al ondergaan, oudere drivers voor beeldkaart, windows schoon geinstalleerd, origin opnieuw geinstalleerd, game opnieuw geinstalleerd, alle in compatibiliteit modus opgestart, alles als administrator, borderless modus gebruikt, graphics omlaag gezet (al lijkt me dat onnodig met een 3070ti) en nog veel meer stappen, op het engelse forum heb ik ook al me dxdiag gepost, @EA_Leeuw heeft me meerdere malen geadviseerd hier ook even te kijken en te zien wat jullie me misschien nog aan kunnen raden, de crash gebeurd op willekeurige momenten in de game, van 5 tot 20min spelen, meeste net geen compleet spel en dan hangt het beeld even, vreemde is gras en bomen blijven bewegen maar ik kan niet meer bewegen of rondkijken en na 5/10 sec is het crash naar desktop. alle hardware is net een week oud en geassembleerd en andere games werken wel gewoon naar behoren, weet iemand hier de verlossende oplossing ? aangezien ik dik 66 uur heb kunnen spelen voor season 2 met een oude GTX 1080 TI en toen werkte alles wel, overigens heeft die 1080ti ook in dit nieuwe systeem gezeten en daarmee had ik hetzelfde probleem dus kan stellen dat het niet aan de videokaart ligt.
thnx in advance iemand HELP ME!
- @EA_Leeuw heeeey, nou het is de oplossing, de 2x8 staat niet in de QVL met een reden dus kennelijk, mormaal zeggen ze als die niet in de qvl staat kan het alsnog werken, maar met deze dus niet. heb inmiddels 2 hele potjes kunnen spelen zonder crash en tot nu toe geen gekke dingen gemerkt, dus als aanrader naar alles en iedereen, houd je aan de QVL. en @EA_Leeuw thnx voor de hulp