Forum Discussion

Battlebizon96's avatar
5 years ago

BF5 packet loss probleem

in bf5 krijg ik constant packet loss error melding te zien.Maakt ook niet uit welke server ik join krijg altijd te maken met packet loss en dit vrijwel de hele pot lang.

UO Trace uitgevoerd en wilde ik graag delen, misschien ziet iemand daar een oplossing in? Voor het gemak de binnenlandse ip adressen verwijderd, mochten deze toch nodig zijn kan ik dit later bijvoegen.

Aangepast door EA_Neil.

8 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago

Hey @Battlebizon96,

Ik heb een kijkje genomen naar je UOTrace en kan op de bovenstaande inderdaad wat package loss zien (de 1%). Alles wat 0% of 100% is, is prima dus de UOTrace eronder bijvoorbeeld valt niet veel aan te zien dat mis is.

Het is logisch dat de ping/ms omhoog gaat naarmate de tool met de US verbind wat te zien is door te kijken naar de host name met .us er in. Deze zullen wij verder dan ook niet naar kijken want wij spelen uiteraard niet op Amerikaanse servers. Alles erboven binnen Nederland ziet er qua snelheid verder prima uit. Het is inderdaad die enkele package loss die soms naar boven komt.

Speel je toevallig op WiFi/draadloos?

Ik heb het bestand voor de zekerheid toch even verwijdert omdat het posten van IP's (ook anderen) in het algemeen niet het beste is (slim om jouw eigen weg te halen. We hebben IP's inderdaad niet nodig).

- EA_Neil

• Ik speel bedraad op PC. Heb de network interface graphs ingesteld op show on problems en deze verschijnen dus zo vaak dat ze onderdeel van de normale interface geworden zijn. Ik vroeg me dus af of er andere oorzaken kunnen zijn hiervoor.

• Battlebizon96's avatar
    Battlebizon96
    5 years ago

Ook zie ik in-game wanneer de network graphs tevoorschijn komen dat ik soms wel eens tot bijna 3% packet loss krijg. DirectX 12 uitschakelen heb ik ook geprobeerd maar is blijkbaar geen oplossing.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago

Dit voelt meer als een connectie probleem dus Dx12 zal in dat geval inderdaad helaas niet veel uithalen. Is dit sinds kort of al een langere tijd zo? Heb je al eens de router opnieuw opgestart om te zien of dit helpt?

Zo niet, kun je zien of er stappen zijn op ons artikel hier die je nog niet geprobeerd hebt?

Het kan het ook waard zijn te kijken met welke data center je ge-connect bent en zien of het wisselen tussen de data centers helpt.

- EA_Neil
  • Dit probleem heb ik al sinds dat ik begonnen ben met BF5. Alle stappen in de link heb ik al eerder geprobeerd, daarom dat ik hiervoor een bericht op het forum heb geplaatst.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    @Battlebizon96,

Ik ben bang dat wij buiten deze stappen niet veel anders aan te raden hebben behalve contact te zoeken met jouw internet provider om te zien of zij mogelijk de oorzaak weten van deze package loss. Het kan ook goed zijn om te kijken of UPnP aan of uit staat op de router zelf want dit kan ook nog wel eens verschil maken.

- EA_Neil
  • UPnP staat aan en ook port forwarding. Vreemd dat alleen BF5 dit probleem heeft.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    @Battlebizon96,

Het is inderdaad apart en vooral als je dit al hebt sinds de launch van Battlefield V. Alhoewel het niet ideaal is en mogelijk gelijke problemen kan veroorzaken heb je al eens getest om te zien of het een verschil maakt als je bijvoorbeeld via een 4G hotspot of andere connectie speelt (ik weet dat dit vaak niet mogelijk is)?

Ik ben bang dat we verder helaas niet veel meer stappen in de aanbieding hebben dan op het artikel zichtbaar zijn. Mocht je een VPN gebruiken is het aan te raden die uit te zetten.

- EA_Neil

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 4 days ago