Forum Discussion

SoulRebeI's avatar
4 years ago

Controls not responding.

Sometimes some button inputs don't work. I can walk, aim and shoot but i can't sprint, prone, exit a vehicle, select a weapon because the game doesn't react to my inputs. This is an absolute game-breaking bug.

7 Replies

• Welkom op het Nederlandstalige forum, @SoulRebeI.

Als je eens een standaard toetsenbord en muis gebruikt, dan werken deze wel gewoon?

Groetjes.
  • SoulRebeI's avatar
    SoulRebeI
    4 years ago

Dat bedoel ik ook, enkele toetsen op mijn muis en toetsenbord reageren soms helemaal niet. En dan ga ik uit het spel en er terug in en dan soms gaan ze ineens wel terug. Zo stap ik soms in een voertuig met G. Even later wil ik eruit en druk op G en het spel reageert er niet op terwijl ik wel kan blijven rondkijken en schieten. Ik moet dan blijven zitten tot het voertuig vernield wordt.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @SoulRebeI,

Dankjewel voor je rapport!

Dit is inderdaad een van de vele dingen die het Battlefield team aan het onderzoeken zijn.

Een vraagje; heb je toevallig ook een software voor je toetsenbord en muis geïnstalleerd? Zoals Logitech Ghub, Corsair iCUE etc.?
  • Heb je soms deze gewijzigd, dan zal je deze terugzetten en opnieuw proberen, @SoulRebeI.
    Standaardwaarden voor toetsenbord en muis gaan terugzetten.

De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games
    Spelmap in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
    Het spel via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.

Start de Origin spellen altijd via de Origin cliënt en niet langer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
    Alle overige, onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want deze kunnen de juiste werking van beiden toch op een bepaalde manier niet verstoren / verhinderen.
    Gebruik altijd eigenlijk ook een bekabelde internetverbinding.
    De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
    Start de Origin cliënt als een Administrator.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van jouw computer eerst nog worden bijgewerkt. Start met die van de videokaart. Herstart de computer als een installatie klaar is.

Zijn er nog updates beschikbaar voor Windows 10, bij de Windows Update? Download en installeer allen. Vergeet niet de optionele updates. Herstart de computer aansluitend. Stappen zo nodig blijven herhalen.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

Als je het spel start in de venstermodus met de naar 1024×768 verlaagde beeldschermresolutie, heb je deze problemen dan nog steeds?

Overige en onnodige aangesloten apparaten losmaken. Een standaard, bekabelde toetsenbord en muis gebruiken, samen met 1 monitor.
    De "Origin in-game" uitschakelen.
    Heb je soms de hardware overgeklokt, dan zal je weer de standaardwaarden van hun fabrikanten terugzetten.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Andere toetsenbord als muis gebruiken.

Test eens met een andere computer, die ook dit spel kan draaien.

Groetjes.
  • Ik heb sinds enkele weken een nieuwe computer. Op mijn vorige computer had ik Logitech G-hub voor mijn muis en daar had ik num-pad toetsen van het toetsenbord aangewezen voor de knoppen op mijn muis. Ik doe dat omdat sommige games niet alle muisknoppen herkennen. Door er toetsenbord knoppen aan toe te wijzen omzeil ik dat probleem.

Op mijn nieuwe computer is G-hub niet geïnstalleerd maar de instellingen zijn wel behouden, de muisknoppen zijn nog steeds toegewezen aan de num-pad toetsen van het toetsenbord. Voor het toetsenbord zelf heb ik nooit software gebruikt.

Dus momenteel is er helemaal geen software geïnstalleerd voor de muis en het toetsenbord.

• Standaard bekabelde aangesloten toetsenbord en muis zouden normaal herkend worden door Windows, @SoulRebeI.
    Als je hiervoor bepaalde, speciale software nog dient te installeren, zal dit voor problemen zorgen.
    Stuurprogramma's van de fabrikant installeren is soms nog mogelijk.

Als je dezelfde soort problemen hebt met een nieuwe computer waarop je dezelfde toetsenbord en muis ook gebruikt, dan zullen dit soort problemen toch ergens door deze apparaten veroorzaakt worden.

Nagaan dat alles juist is aangesloten. Het opnieuw insteken van kabels kan helpen. Zo nodig eens eens andere USB-poort gebruiken.

Spellen van anderen werken ook weer anders.
    Je zal de instellingen binnen deze spellen voor bediening eens moeten nagaan. Zo nodig de standaardwaarden weer gaan gebruiken.
    Nagaan dat de toetsenbord en muis instellingen bij Windows ook juist ingesteld zijn.
    Als daar al je gebruikte toetsenbord en/of muis niet mee werken, wordt het probleem toch veroorzaakt door 1 of beiden deze apparaten.
    Raadpleeg de meegeleverde documentatie voor hulp.
    Je zal contact opnemen met de fabrikant voor een oplossing.

Verwijder ook alle software die geleverd en/of meegeïnstalleerd wordt met deze toetsenbord en muis.
    Je zal toch eens een andere, standaard en bekabelde toetsenbord en muis moeten proberen.
    Alle andere, overige en onnodige openstaande software dien je helemaal afsluiten of anders ook helemaal te verwijderen.

Heb je de stuurprogramma's van jouw computer al eens bijgewerkt?
    Zijn er alle nog beschikbare updates bij de Windows Update voor Windows 10 ook allemaal gedownload en geïnstalleerd? Inclusief de optionele updates, die dien je niet te vergeten.

Laat Windows eens schoon starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Een nieuwe, lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken, je daarop aanmelden en zo nog eens proberen: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-windows-10-20de74e0-ac7f-3502-a866-32915af2a34d

Test eens met een andere computer, die het spel makkelijker kan draaien.

Laat jouw computer eens goed controleren op mogelijke besmettingen als fouten in Windows, dien allen hersteld moeten worden.
    Als dat niet meer mogelijk is, dien je een schone installatie van Windows 10 moeten doen.

Defect onderdelen zal je moeten vervangen. Reparatie verloopt vaak het makkelijkste als deze nog binnen de garantie zit en verzien is met een geldige aankoopbewijs.

Groetjes.

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.759 PostsLatest Activity: 3 days ago