Forum Discussion

Mc_Jokah's avatar
6 years ago
Solved

Game won't launch

Hello all,

I know that this error has many threads but non of them worked for me. But first the problem:

I've just brought BF V and installed it, now when i press play it loads the claud and then stops. Origin disappears for a sec and then comes back up and I can click play agian.

BF V is to be seen in taskmananger but then also dissapears.

The fixes I've done:

- reinstall origin

- Update all drivers

- Run CCcleaner

- disable overlay

- clear the chache of origin

- reboot system

- "fixed" BF V in origin (no fixus)

- Deleted a file and did it again

- Ran dxdiag (couldn't find a error - see attachment)

Also BF V doesn't make a file in de map "Folders", So I can't turn DX12 off...

Someone a fix? I would hate it to reïnstall 80 gigs while there shouldn't be a problem there.

Thanks, Joker

• Hey, ja kom er nu achter dat het Nederlands is.. 

Heb de clean boot gisteren al uitgevoerd maar nog geen tijd gehad om dit te posten. Dit werkte inderdaad, kan nu gewoon spelen. Heb bijna alles weer aanstaan behalve extra programma's van MSI voor het moederbord. Waarschijnlijk één van die, die bf tegenhoudt. 

In ieder geval bedankt voor het bericht! 

4 Replies

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    6 years ago

Hallo @Mc_Jokah,

Welkom op het Nederlandse forum 😉

Ik heb jouw bericht even doorgenomen en de specs van jouw PC bekeken en alles ziet er goed uit. De GPU en CPU zijn in orde, drivers zijn up-to-date, je hebt genoeg RAM, dus aan de hand van deze specs zou het moeten werken. 

Bedankt voor het delen van alles dat je al uitgevoerd heb, zo te zien heb je zo ongeveer alles al uitgevoerd!

Je kunt nog een Clean Boot van Windows uitvoeren, op deze manier kan je alleen Origin en BFV opstarten en als dat wel werkt, een voor een jouw programma's om te zien of een van deze programma's het probleem veroorzaakt. 

https://support.microsoft.com/en-ie/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Daarnaast kan je voor de zekerheid nog jouw powersavings settings controleren en alle overclocks/andere instellingen van jouw moederbord terug naar de standaard waardes zetten. 

Vergeet ook niet om Origin en BFV uit te voeren als administrator en de map met instellingen voor BFV kan je vinden in Mijn Documenten, of klik op jouw gebruikersnaam in Windows. Je zult de instellingen vinden in de BFV map > Settings > PROFSAVE_profile. 

• Hey, ja kom er nu achter dat het Nederlands is.. 

Heb de clean boot gisteren al uitgevoerd maar nog geen tijd gehad om dit te posten. Dit werkte inderdaad, kan nu gewoon spelen. Heb bijna alles weer aanstaan behalve extra programma's van MSI voor het moederbord. Waarschijnlijk één van die, die bf tegenhoudt. 

In ieder geval bedankt voor het bericht! 

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    6 years ago

Heb je misschien wat instellingen aangepast via het programma van MSI?

Bij meerdere mensen heb ik gezien dat de energiebesparingsinstellingen uitzetten helpt, en dat instellingen die ervoor zorgen dat je componenten overclocked uitschakelt ook helpt.

De programma's die dit veroorzaken zijn vaak ook terug te vinden via foutrapportages die je kunt vinden in een MsInfo32. 

Ik ben blij dat het in ieder geval helpt, en als je de instellingen in het MSI programma aanpast heb je nog kans dat je het MSI programma ook kunt draaien 🙂

Daarvoor raad ik je wel aan om eerst contact op te nemen met MSI, om te zien welke instelling wat doet 😉 

• @EA_Jason Ik gebruik de applicatie(s) niet dus zal ook niet verder zoeken. Hij werkt nu wel dus dat scheelt al een hoop.

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 7 days ago