Forum Discussion

Anonymous's avatar
Anonymous
7 years ago
Solved

Go Online. ''you have lost the connection to the EA servers''

Tot mijn frustratie kan ik sinds een week of twee kan ik Battlefield V niet meer online spelen.. tot op heden nog géén oplossing gevonden voor dit probleem.

Wanneer ik vanuit Origin Battlefield V start krijg ik onderstaande melding:
FOUT TIJDENS SYNCHRONISEREN CLOUD-OPSLAGGEGEVENS

De meest recente cloud-opslaggegevens zijn mogelijk niet beschikbaar.

Wanneer ik Battlefield V vanuit Origin toch start, wat overigens wel mogelijk is, zie ik een melding dat aangeeft dat ik niet online ben. Wanneer ik druk op ''online'' krijg ik onderstaande melding:
You have lost connection to the EA servers. 

Tot op heden is het mij dus helaas nog niet gelukt om dit probleem te fixen. Ik hoop dat nu, na twee weken niet gespeeld te hebben, er iemand van EA is, die mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt!

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @birdman25611,

Als het gaat om het instellen van DX11 in plaats van DX12, kun je dat zo doen buiten het spel om:

1. Sluit als eerste BF:V en Origin af
    2. Ga naar jouw 'mijn documenten' folder
    3. Zoek naar 'Battlefield V'
    4. Open de 'Settings' folder
    5. Open het bestand 'PROFSAVE_profile' ,met kladblok
    6. Zoek in kladblok naar 'GstRender.Dx12Enabled' en verander het naar 'GstRender.Dx12Enabled 0'
    7. Sla het bestand op en start Origin weer op als administrator en probeer nogmaals te spelen

Mocht dat geen verschil maken. Heb je toevallig een anti-virus/firewall zoals Sophos, Avast, AVG, etc. dat mogelijk in de weg kan zitten?

- EA_Neil

9 Replies

• Hey @DutchBSB,

Vaak is dit probleem op te lossen door BFV op DX11 te zetten in plaats van op DX12. Je kunt ook proberen om de Cloudopslag tijdelijk uit te zetten, een backup te maken van jouw saves ( settings map een andere naam te geven) en de cloudopslag weer aan te zetten. 

Laat even weten of het effect heeft.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    Hey @birdman25611,

Sorry om te horen dat dit niet voor je lukt. Kun je ons laten weten of Origin verder wel in online modus opstart of deze ook offline zichtbaar is?

- EA_Neil
  • @EA_Neil alvast een bedankje om te reageren 👍🏻. Origin start wel in online modus op.. heb BFV al terug geherinstalleerd, gerepareerd, config opstart PC aangepast zoals voorgesteld in de fora….
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @birdman25611,

Als het gaat om het instellen van DX11 in plaats van DX12, kun je dat zo doen buiten het spel om:

1. Sluit als eerste BF:V en Origin af
    2. Ga naar jouw 'mijn documenten' folder
    3. Zoek naar 'Battlefield V'
    4. Open de 'Settings' folder
    5. Open het bestand 'PROFSAVE_profile' ,met kladblok
    6. Zoek in kladblok naar 'GstRender.Dx12Enabled' en verander het naar 'GstRender.Dx12Enabled 0'
    7. Sla het bestand op en start Origin weer op als administrator en probeer nogmaals te spelen

Mocht dat geen verschil maken. Heb je toevallig een anti-virus/firewall zoals Sophos, Avast, AVG, etc. dat mogelijk in de weg kan zitten?

- EA_Neil
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago

@birdman25611,

Heb je al eens gekeken of het helpt om cloud saves tijdelijk uit te schakelen zoals hierboven vermeldt, het spel te starten en na het hoofdmenu af te sluiten en naderhand deze weer in te schakelen via de Origin settings?

Als je geen backup maakt dan verwijdert dit mogelijk jouw single player story progressie. Online progressie staat op onze servers dus hier hoef je je geen zorgen over te maken.

- EA_Neil

• @EA_Neil Ok, deze laatste tip was in mijn geval niet van toepassing 👍🏻 De disabling van Dx12 lijkt dan toch de oplossing… mea culpa.. Neil, bedankt vr de moeite man.. top service..

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.754 PostsLatest Activity: 4 months ago