Forum Discussion

11 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @Freakin296,

Vervelend dat je dit probleem hebt.

Een paar dingen die je kunt proberen;
    - Maak een uitzondering voor 'ActivationUI.exe' in Windows Firewall. Normaalgesproken kun je 'ActivationUI.exe' vinden in "<map waar jij dit spel hebt geïnstalleerd>\Battlefield 4\Core\ActivationUI.exe". Herstart daarna je PC en probeer het spel nogmaals te starten als Administrator.

- Installeer de nieuwste VC++: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.

Zou je deze stappen kunnen proberen?
  • Beste,

Helaas heeft dit niet geholpen.

De game blijft op dezelfde manier een fout melding geven.

Met vriendelijke groeten,

Ilja

• Beste,

Tot een half jaartje geleden ongeveer.

Daarna heb ik de game niet meer gespeeld.

En nu opent de game dus niet meer.

Windows heeft uiteraard vele updates gehad in de afgelopen maanden, maar verder is er niets veranderd aan de pc.

Ilja

• Beste,

Sinds een tijdje staat er inderdaad Windows 11 op de pc.

Die kwam met een update van Windows enige tijd geleden.

Maar alle andere games draaien nog wel gewoon.

Ilja.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    @Freakin296, oké, dan kan dat misschien een probleem zijn in ieder geval. Ookal werken sommige spellen wel direct op Windows 11, zelf had ik het ook dat ik Windows 11 eerst helemaal opnieuw moest installeren (schone installatie), wilde ik volop van alle spellen kunnen genieten. Dus misschien kun je dat proberen?

Het spel is ook niet ontwikkeld voor Windows 11, hè. Het was soms al lastig om het op sommige Windows 10 systemen te draaien.
  • Beste,

Het probleem is opgelost!

Het bleek te maken te hebben met het volgende bestand: msvrc120.dll.

Na het updaten van Microsoft Visual C++ wordt dit bestand niet geüpdate. In plaats daarvan wordt er een nieuw bestand aangemaakt genaamd: msvrc120_clc0400.dll. Dit is de nieuwe versie.

Dus door het oude bestand te verwijderen en de nieuwe te veranderen van naam werkt de game weer.

De bestanden staan in de mappen: c:\windows\system32 en in c:\windows\syswow64

Hopelijk helpt het ook iemand anders!

Bedankt voor de hulp!

Mvg. Ilja.

• Beste,

Dat had ik gelezen, maar ik miste het stuk om de bestanden msvrc120.dll zelf te overschrijven met de nieuwe.

Alleen met alles opnieuw installeren werkt niet omdat de oude msvrc120.dll gewoon blijft staan. De nieuwe installatie overschrijft deze niet.

Vandaar nog even mijn aanvulling 😊👍🏼.

Mvg. Ilja.