Forum Discussion

diamondlucifers's avatar
5 years ago

Vrienden toevoegen cross-play

Hallo

ik probeer een maat van me toe te voegen die op pc battlefield 2042 speelt maar dan voer ik hem EA id in en dan vindt ie niks 🤔

hoe moet ik dan iemand toevoegen als m’n maat op een ander platform speelt. Andersom vind hij mij ook niet

groet

20 Replies

• @EA_Leeuw Inmiddels blijkt dat de series X automatisch de one X versie van Battlefield heeft gedownload en niet de series X versie. Mogelijk is dat bij PS4/PS5 hetzelfde. Nadat de juiste versie (SeriesX) gedownload was werkte alles wel en werden de verzoeken zichtbaar!
    dank voor de hulp
    @diamondlucifers
  • hey @drugsbaron 

ik heb de juiste versie. Ik heb ps5 versie.

echter wat ik achter gekomen bent dat allebei online moet zijn om elkaar te vinden.

bij mij is het inmiddels gelukt

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    5 years ago

Hey allemaal! Super om te horen dat het gelukt is!!

Heel veel speel-plezier, No-Pats!

• Ik krijg constant een error als ik een vrind van op pc wil uitnodigen.  Ik zelf speel op ps5 en bib ons alle 2 staat crosplay aa´ 

• @EA_Leeuw Ik kan mijn vrind die op pc speelt niet uitnodigen ik zelf speel op ps5. Bij ons bijden staat de crosplay aan. Als ik zijn naam intik vindt ik hem wel maar ik krijg altijd een error als ik hem wil uitnodigen
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Controleer of wel de naam juist is, @michael_kepp376.
    Laat de andere een uitnodiging sturen. Is het dan wel mogelijk?
    Wijzig de privacy instellingen.
    Als er soms beperkingen of limiet zitten op een account, dan is het mogelijk dat bepaalde (spel)functies en diensten niet langer kunnen werken.

Schermafdruk maken van de foutmelding, deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Groetjes.
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    5 years ago
    Hey @michael_kepp376,

Vervelend om te horen.

Weten jullie zeker dat jullie allebei online zijn? Zowel in Origin/EA app op de PC als bij de PS5? Dit lijkt namelijk wel te moeten.

Ook raad ik jullie aan om jullie privacy instellingen te bekijken. Mijn Engelstalige collega heeft daarvoor een goede post geschreven: https://answers.ea.com/t5/EA-General-Questions/How-do-i-a-PC-player-play-with-my-Xbox-friends/m-p/10949776/highlight/true#M376752

Zou je daar eens naar kunnen kijken?
  • QSlick's avatar
    QSlick
    5 years ago
    @EA_Leeuw Hoe kan ik nou mijn maat die op PS4 speelt met crosplay spelen .Ik zelf speel met de PC.. ik zie geen optie voor mij om een PS4 speler uit te nodigen als ik op me PC zit.
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    5 years ago

Hey @QSlick,

Helaas is het niet mogelijk om via cross-play met spelers te spelen die op een PS4 spelen als je zelf op de PC speelt. Alleen de Gen4 consoles (PS4 en Xbox One) kunnen met elkaar spelen via cross-play. De PC hoort bij de Gen5 console generatie cross-play: PS5/Xbox Series S|X en PC.

De reden voor dit is:
    In Battlefield 2042 willen we ervoor zorgen dat de ervaring voor iedereen eerlijk en leuk is. We willen niet dat spelers op Xbox One en Playstation 4 een slechte tijd hebben omdat ze oudere hardware gebruiken, dus we hebben dingen ingesteld om dat te voorkomen.

Een van de dingen die we hebben gedaan om de prestaties stabiel te houden, is door de omvang van de gevechten in All-Out Warfare een beetje te verkleinen. Dus als je op PlayStation 4 of Xbox One speelt, speel je in gevechten met 64 spelers in plaats van met 128 spelers (128 spelers is voor PC en Gen5 console). Deze kleinere gevechtsgrootte betekent ook dat je alleen met en tegen spelers op PlayStation 4 en Xbox One kunt matchen.