2 years ago
sims 4 extern windows
haii ik heb een vraag over sims 4 extern spelen. ik heb een externe harde schijf, maar hoe krijg ik het met de ea app op een windows computer werkend op mijn externe harde schijf?
Hey @mndaaaa,
Even voor de duidelijkheid, wil je de EA app én De Sims 4 op een externe harde schijf zetten of alleen De Sims 4?
En gaat het dan om de spel-, uitbreidingspakketten en kits etc. of wil je ook de map Documents\Electronics Arts\De Sims 4 op de externe harde schijf zetten?
Zou je voor de zekerheid een DxDiag.txt willen maken ? Hier kan je lezen hoe je dat kunt doen:
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Aan de hand van dat diagnosebestand kan ik bepalen of jouw laptop/computer hiervoor krachtig genoeg is.
haii @Trismagistos !!
ik wil graag de sims op mijn externe harde schijf. ik zou graag al mijn custom content, mods en alle uitbreidingspakketten ook op de harde schijf willen en dat het dan wel in mijn spel blijft (als ik dat goed uitleg 🙈)
ik hoop dat de DxDiag.txt goed is hahah.
dankjewel voor het helpen!!!
Hey @mndaaaa,
Ik heb even tijd gehad voor jouw DxDiag.txt en heb het vermoeden dat deze desktop een zelfgebouwd systeem is en al wat jaartjes meegaat. Misschien zijn er in de loop van de tijd wel wat aanpassingen geweest maar op dit moment mis je een paar wezenlijke updates.
Vooral de Windows 10 versie die op jouw pc draait is van november 2021. Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 19044) Zie meer informatie over de versie Windows 10 version history - Wikipedia
Inmiddels is er al een nieuwe onderdelen update die ook geschikt is voor de enterprise versie van Windows 10 Home 64 bit. Het advies is om de windows Update te gebruiken voor de nieuwste onderdelenversie. Zie ook de foutcodes onderin de DxDiag.txt. Daar kom ik heel vaak deze lijnen tegen
P1: Update;ScanForUpdates
P2: 8024001e
P3: 19044
P4: 2604
P5: Windows.Desktop
Dan kijk ik ook gelijk even naar jouw grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 1030. Mogelijk is er een nieuwer stuurprogramma verkrijgbaar. Download en installeer de nieuwste drivers en stuurprogramma's hier: GeForce Game Ready Driver | 531.29 | Windows 11 | NVIDIA (de Nederlandse versie is niet meer in gebruik)
Voordat ik verder ga met het al dan niet installeren van De Sims 4 op een externe harde schijf Raad ik je aan om meer ruimte vrij te maken op de C: drive om de updates voor Windows en een aantal andere programma's mogelijk te maken. Misschien kan je een aantal documenten (foto's, video's en muzieknummers) verplaatsen naar een USB stick of de externe harde schijf.
Pas als je minstens 60 GB tot 80 GB hebt weten vrij te maken, kan je overwegen om De EA app, De Sims 4 (spelbestanden) en een de map documenten en toebehoren over te zetten.
Maak hoe dan ook voor de zekerheid een back-up van al die bestanden op een USB -Stuck of andere externe harde schijf.
Dan de vraag of jou computer geschikt is om De Sims 4 te spelen vanaf een externe harde schijf. Eigenlijk is die daar niet goed genoeg meer voor. Je zou kunnen overwegen om een extra interne harde schijf te plaatsen maar de configuratie van de hardware is ook daarvoor niet modern genoeg meer.
Je kunt eventueel op eigen risico gebruikmaken van de informatie in dit artikel: Opgelost: Re: Spelen op externe harde schijf - Pagina 3 - Answer HQ (ea.com)
Het is een heel complex proces en je zult goed moeten overwegen of dat de moeite waard is.
Veel succes en wijsheid bij je afweging.