Beste EA,
Ik begrijp dat jullie als ontwikkelaar graag een positieve en eerlijke speelomgeving willen creëren voor spelers van games zoals 'Apex Legends'. Dat is een doel dat ik zeker steun. Wat ik echter moeilijk te begrijpen vind, is dat het lijkt alsof er met twee maten wordt gemeten als het aankomt op het handhaven van de regels.
Ik zie regelmatig dat hackers vrij spel hebben en maar zelden lijken te worden aangepakt, terwijl spelers die al jarenlang trouwe klanten zijn en een of enkele keren boos reageren in de chat soms in een moment van frustratie permanent geband worden zonder duidelijke waarschuwing of uitleg over de duur van de ban. Een vriend van mij is hier helaas slachtoffer van geworden, ondanks zijn jarenlange betrokkenheid bij jullie games.
Wat ook verwarrend is, is dat voice chat uitschelden vaak onbestraft blijft, omdat jullie aangeven dat voice communicatie niet gemonitord wordt en spelers zelf maar moeten muten. Dat voelt alsof er een scheve balans is in hoe gedrag wordt beoordeeld, afhankelijk van welk kanaal wordt gebruikt.
Daarom stel ik jullie deze simpele vraag: Willen jullie als bedrijf spelers behouden en laten groeien? Zo ja, dan zou het eerlijker zijn om meer nuance te brengen in het banbeleid. Bijvoorbeeld tijdelijke schorsingen met duidelijke uitleg, in plaats van permanente bans bij beperkte overtredingen. Iedereen kan een fout maken, zeker in een competitieve en intense game zoals Apex Legends.
Ik hoop dat jullie deze feedback serieus nemen. Veel spelers, inclusief ik zelf, willen blijven genieten van jullie games, maar dan wel in een community waarin ook vergeving, redelijkheid en transparantie een plek krijgen.
Graag zou ik wat meer duidelijkheid willen krijgen over de verbanning van de account van een vriend van mij.
EA ID Cplm_2006
Met vriendelijke groet,
Xxnoel_noobxX