Forum Discussion

DjBasA's avatar
4 years ago

Can't play any EA Play games i downloaded through Xbox Game Pass PC.

Whenever i try to start any game from EA Play that i have downloaded, the EA Desktop client shows me the error ''Your game failed to launch, An error on our end caused your launch to fail, Try again a little later.''

i have tried again ''a little later'' (infact almost a month later) and they still don't launch.
this started happening once i linked my EA account to Steam for It Takes Two. (i can't unlink it until 03/04/2022, so i'm pretty much stuck, unable to play all EA Play games on Xbox Game Pass PC now)

14 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    @DjBasA hmm, dat is inderdaad vervelend om te horen dat je nog steeds problemen hebt met EA Play en EA Desktop (de EA app tegenwoordig).

Zou je misschien kunnen proberen om de EA app te verwijderen, je pc opnieuw op te starten en het weer opnieuw te installeren via de Xbox app op je PC?
    Als dat niet werkt, zou je ook eventueel kunnen proberen om je Xbox app opnieuw te installeren, de kans is groot dat beide een verse installatie moeten hebben om het weer werkend te krijgen.
  • DjBasA's avatar
    DjBasA
    4 years ago

Dat waren een paar van de eerste dingen die ik probeerde, zowel de Xbox app en de EA app volledig opnieuw geïnstalleerd met een reboot daartussen.

Ik denk dat omdat dit ook gebeurd op mijn laptop (die ik eigenlijk nooit gebruik voor gaming) dat het niet zo zeer licht aan de apps

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    @DjBasA niet leuk inderdaad om te horen dat je nog steeds de error krijgt.

Zou je misschien kunnen proberen om je computer/laptop te verbinden via een draadloze hotspot met je mobiel en dan een 3g/4g mobiele connectie, zodat je daar via je pc/laptop gebruik van kunt maken?
    Als die is opgezet, zou je dan jezelf kunnen aanmelding in de EA app en het spel proberen te lanceren om te kijken of dat het misschien aan het internet of een bepaalde instelling ligt?

About EA app Technische problemen & bugs

Heb je problemen met de EA-app? Doe mee en rapporteer bugs en vind hulp bij downloads, DLC's, aankopen en inlogfouten.165 PostsLatest Activity: 23 hours ago