Forum Discussion

Low33k's avatar
8 years ago

Windows crashed na 10-tal minuten NFS spelen.

Hallo, ik heb de game gepreordered (deluxe edition) en kan het spelen maar na een 10-tal minuten crashed mijn computer volledig... (ondertussen onspeelbaar geworden)
Ik krijg een blauw scherm met windows errors op... 

Wat ik reeds heb gedaan: 

- Alle drivers geupdate

- Game verwijderd en opnieuw geinstalleerd

- Als administrator Origin geopend

- Enkele van de Windows errors opgelost (maar vrees dat dit een straatje zonder einde kan worden)

- Antivirus tijdelijk stopgezet

- Jullie al reed gecontacteerd maar geen respons gekregen (hopelijk op deze manier wel)

Enkele PC spec's:

- CPU: Intel Core i7 7700k @4.2Ghz

- GPU: Nvidia GeForce GTX 1070

- RAM: 16Gb
- Moederbord: MSI Z170A Gaming M7 

(en genoeg ruimte op de SSD en HDD)

- DirectX 12

Indien je nog informatie wilt kan ik dit jullie bezorgen.

6 Replies

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    8 years ago

Hallo @Low33k,

Welke foutmelding krijg je exact te zien wanneer het spel besluit ermee te stoppen? Aan de hand van de melding kunnen we mogelijk de oorzaak vinden. 

De specs die je plaatste zien er goed uit en mogen geen probleem hebben om NFS Payback te kunnen draaien, mogelijk is het zo dat er een ander programma is die ervoor zorgt dat het spel vastloopt.

Dit is te controleren door een Schone Start van Windows uit te voeren en een voor een jouw standaard programma's op te laten starten. Vergeet niet om de instellingen hierna weer aan te passen zodat Windows normaal opstart.

Kijk hier hoe je een Schone Start uitvoert:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

• Low33k's avatar
    Low33k
    8 years ago

Dag Jason,

Bedankt voor je reactie!

Enkele van die meldingen: 

- SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

- ATTEMPTED EXECUTE OF NOEXECUTE MEMORY

De bovenstaande heb ik zo al kunnen oplossen maar heb een gevoel dat dit zou kunnen blijven duren aangezien Windows duizenden processen lopen heeft...
    Even de Schone Start uitvoeren, ik hou je op de hoogte.

• Low33k's avatar
    Low33k
    8 years ago

@EA_Jason

De Schone Start was wel eens nodig, dat is zeker!

MAAR is helaas geen oplossing hiervoor... ☹️

Achtergrond programma's zijn uitgesloten vanwaar de crash komt vrees ik.

Ik krijg nog steeds het blauwe Windows crash scherm voor mijn neus.

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    8 years ago

Hmmm het is heel vreemd dat je een BSOD krijgt bij het spelen van een spel.

Deze meldingen kunnen gebeuren wanneer er hardwarematige problemen zijn, maar kunnen ook software gerelateerd zijn. 

Probeer de drivers van jouw videokaart te updaten en controleer of alles intern juist is aangesloten en of er stofophopingen zijn in bijvoorbeeld de fans/heatsinks. 

• Low33k's avatar
    Low33k
    8 years ago

Mijn hardware is stofvrij en videokaart werd reeds geupdate.

Ik speel trouwens ook BattleField 4 via Origin. (geen problemen daar)

Ook andere spellen die een zware grafische kaart en stevige processor vereisen en nooit dergelijke problemen tegengekomen... 

Ik heb NFS daarnet nogmaals gespeeld en 30-45min mij langs de baan gezet en de game laten openstaan... en die vormde geen problemen.

Pas toen ik een nieuwe missie aanging of nieuw landgedeelte inreed of naar de Tune-Up Shop binnenging crasht het spel.  

Hebt u hierbij meer een idee wat er aan de hand is?

Featured Places

Node avatar for NEED FOR SPEED™ Franchise Discussie

NEED FOR SPEED™ Franchise Discussie

Sluit je aan bij de communityforums en praat over je ervaringen in de legendarische racegamefranchise Need for Speed™.Latest Activity: 12 days ago
294 Posts