Forum Discussion

janmailbe's avatar
5 years ago
Solved

Fout, Deze code is al ingewisseld

Ik heb mijn oude Battlefield 3 even uit de doos gehaald en wou spelen op nieuwe computer, maar krijg de melding dat de code reeds is ingewisseld.

Deze spel heb ik jaren geleden gekocht en gespeeld, weet niet eens meer hoe het ging, ik heb dus bij installatie nieuwe account gemaakt op origin, en krijg nu dus deze melding, ik lees op internet dat mijn code waarschijnlijk onder andere account vast zit. maar ik weet het niet meer. ik heb de originele doos, dvd's bon van aakoop bij Dixons in 2012. Wat moet ik nu doen?

Ik heb hiervoor betaald. is mijn spel en ik wil het nu gewoon kunnen spelen.

Graag meer info / advies.

alvast bedankt.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Hallo @astrid-buitelaar,

Aangezien je productcodes maar eenmalig kan registreren / verzilveren, dan gekoppeld worden (en ook blijven) aan het EA / Origin account waarmee dit is gedaan, zal dat wel zijn gedaan op een andere EA / Origin account.
    Mocht je geen toegang meer hebben tot dit EA / Origin account, dan zul je contact opnemen met de helpdesk. Vanwege de nare wereldwijde situatie, zal je dit gaan via Engelstalige chat.
    Ga naar https://help.ea.com/en/contact-us/ toe.
    Zorg dat jouw regio is ingesteld op "United States" en aansluitend alle gegevens invullen.
    Begin de chat in het Engels.

Openingstijden zijn van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.

Groetjes.

8 Replies

• Met name productcode voor oudere spellen kunnen worden niet geaccepteerd door Origin cliënt of website, @janmailbe.

De productcode wordt na verzilveren / activeren / registeren gekoppeld an de Origin / EA account waarmee dat is gedaan. Het is goed mogelijk dat je met de verkeerde Origin / EA account bent aangemeld.
    Je kan door contact op te nemen met de helpdesk er misschien samen achter komen welke Origin / EA account dat was. Het nog in je bezit hebben van de originele verpakking en de aankoopbon kan helpen.
    Omdat de minder leuke situatie ons wereldwijd bezighoud, zal je dat via de Engelstalige chat doen: https://help.ea.com/nl-nl/contact-us/new/
    Vervolgens alle gegevens invullen.
    Jouw regio op "United States" instellen.
    De chat in het Engels beginnen.

Zou je nog kunnen laten weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
  • janmailbe's avatar
    janmailbe
    5 years ago

Ja dat was eerste wat ik probeerde, contact opnemen, op NL of US site, allemaal onbeschikbaar. telefoon wordt niet opgenomen. mail kan men niet sturen wat een onverantwoord systeem.

Je betaalt voor iets en dan nog is het niet van jou. Bij normale bedrijven kan je altijd de code gebruiken, zolang je originiele dvd hebt met originele serie nummer. bij EA is het echt EEEE AAAAA net als het geluid dat een ezel maakt ik voel me dus nu een ezel... het lijkt wel of ze blind zijn en deze forum ook niet checken, 2 dagen voorbij en geen reacties. Dit heeft verder niets te maken met de situatie waarin we zitten, ICT heeft geen last van de corona, heeft geen locatie en is niet tijdgebonden. vooral niet voor een miljoenen bedrijf met miljoenen klanten wat een smoes. echt belachelijk.

Juist nu moeten ze iedereen goed te woord staan juist om deze situatie omdat mensen vaak thuis moeten doorbrengen weten deze * dat men dan ook grijpt naar spelen.

Ik had die troep gewoon illegaal moeten downloaden in plaats van 40 euro neerleggen om achteraf toch niet te kunnen spelen silly me!!!
    en dan lopen janken dat sommige mensen niet kopen maar illegaal downloaden. Voortaan zal ik dat doen en iedereen adviseren om illegaal te downloaden. iedere persoon die ik overhaal is verlies voor deze nietsnutten en niet om 40 euro, maar om het principe. Wat ik heb gekocht is van mij en niet van jou om aan mij toe te stemmen waneer je ORIGIN het wil...

• Hallo @janmailbe,

Nederlandstalige helpdesk is gesloten, telefonisch contact opnemen heeft dus geen zin. Dat dien je via de Engelstalige chat te doen, zoals ik al had vermeld.

Software gaat niet lang mee. Oudere spellen werken jammer genoeg niet op moderne computers. Daar is weinig aan te doen. Dat zal niet alleen gelden voor Origin, maar vast ook bij andere soortgelijke diensten en de installatie via hun installatieschijven.

Groetjes.
  • janmailbe's avatar
    janmailbe
    5 years ago

Beste RealSimmor0

Nederlandstalige helpdesk is gesloten, telefonisch contact opnemen heeft dus geen zin. Dat dien je via de Engelstalige chat te doen, zoals ik al had vermeld.

ook zonder jouw vermelding heb ik ze allebei geprobeerd en dat nog voordat ik op deze nutteloze forum mijn tijd ging verspillen.

Software gaat niet lang mee.

Ik wist niet dat software een houdbaarheids- datum heeft, notabene 15 + jaar Prof ICT-er met WC vol diploma's en certificaten had ik het moeten weten...

Oudere spellen werken jammer genoeg niet op moderne computers.

Wat jammer zeg, dat ik waarschijnlijk nog een windows 98 draai volgens jou? of was deze stomme battlefield gemaakt voor 95 of 98SE ? en ik zit op 10? wat een bla bla BS.

Daar is weinig aan te doen. Dat zal niet alleen gelden voor Origin, maar vast ook bij andere soortgelijke diensten en de installatie via hun installatieschijven.

Ik weet niet in welke deel van onze aarde je zit en wat voor regels van de wereld daar gelden, maar het is heel normaal dat je een oudere spel jaren na dato in je pc doet, serie nummer invult en speelt, ik heb hier een collectie van spelen onder andere COD bijna alle, farcry, en nog tientalle andere titels die gewoon werken.

Dus denk ik dat je beter kan ophouden met mist versprijden met je schijnheilige toon en kan je gewoon erkennen dat dit een oplichters bedrijf is die mensen besteelt.

nogmaals voor alle lezers die mijn tekst waarschijnlijk toch wel negatief ervaren, mijn excuses voor mijn frustratie. Ik schrijf dit puur uit een principeele punt, ik ben een ervaren icter en heb ook heel veel spelen gespeeld en heb ze nu nog. Het gaat mij niet om het geld dat ik 8 jaar geleden had betaald. Het gaat om de manier waarop dit bedrijf omgaat met zn klanten.

dit duur nu een week, en is echt belachelijk. ik heb m gewoon gedownload en geinstaleerd daar niet om, het is gratis, en zoals jullie weten alle andere titels ook, gewoon torrent. maar dit bedrijft dwong me om het te doen.

en ik moet erbij vermelden, ik weet nu waarom deze dvd's Verweg waren verstopt en vergeten, kwam ik achter nadat ik deze illegaal heb gedownload en gespeeld, dit was toen al troep en had ik spijt van de aankoop, echt kwalitatief waardeloze spel... net als alle anderen van ea...

Groetjes. 

Ja van het zelfde.

• Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn spel the sims 3, ik wilde inloggen op mijn originele origon account, maar opeens na de update bestond mijn account volgens jullie niet meer. Daarom op hetzelfde e-mail adres een nieuw account gemaakt. Maar nu kan ik de codes niet inwisselen en dus het spel niet spelen. 

Ik heb jullie bovenstaande advies opgevolgd, ik ben op zoek gegaan naar de engels talige chat, maar ik wordt telkens naar deze forums terug geleid en kon niet bij een chat terecht. Kan iemand mij a.u.b. helpen, mijn geduld raakt op?!

Groetjes, Astrid

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Hallo @astrid-buitelaar,

Aangezien je productcodes maar eenmalig kan registreren / verzilveren, dan gekoppeld worden (en ook blijven) aan het EA / Origin account waarmee dit is gedaan, zal dat wel zijn gedaan op een andere EA / Origin account.
    Mocht je geen toegang meer hebben tot dit EA / Origin account, dan zul je contact opnemen met de helpdesk. Vanwege de nare wereldwijde situatie, zal je dit gaan via Engelstalige chat.
    Ga naar https://help.ea.com/en/contact-us/ toe.
    Zorg dat jouw regio is ingesteld op "United States" en aansluitend alle gegevens invullen.
    Begin de chat in het Engels.

Openingstijden zijn van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.

Groetjes.
  • Hallo

Ja dat begreep ik al dat ik weer toegang moet zien te krijgen via mijn originele EA account. En ik heb alles gedaan zoals jullie zeiden om deel te nemen aan de engelstalige chat. Maar het blijft niet lukken/werken!!!

Wat nu?!

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Je kan alleen contact opnemen binnen de genoemde openingstijden, @astrid-buitelaar.
    Je zal Origin als product aanklikken / opgeven. Je wilt immers weer toegang krijgen tot jouw oude account waarop het spel met bijhorende productcode eerder was verzilverd / geregistreerd.
    https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc&category=manage-my-account&issue=restore-account of https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc&category=manage-my-account&issue=find-missing-game

Onderaan de webpagina, zal en blauwe knop "Select contact option" verschijnen. Klik hierop en daarna de instructies opvolgen die op je scherm dan verschijnen. Misschien staan en nog bruikbare tips bij. Ook zouden hier de contactopties vermeld moeten worden.

Als je deze knop niet ziet, zul je moeten controleren of de gebruikte webbrowser is bijgewerkt.
    Wis de Cookies en de webbrowser cache.
    Indien deze opties beschikbaar zijn, probeer ze eens:
    - met een privé venster / tabblad.
    - webbrowser veilig / zo kaal mogelijk starten.
    - nieuw profiel maken voor de webbrowser.
    Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want het is mogelijk dat deze deze processen / acties verhinderen. Met name sommige beveiligingssoftware kan onbedoeld een boosdoener zijn.
    Het is aanbevolen om een bekabelde internetverbinding te gebruiken.

Toch eens een andere webbrowser downloaden en installeren, mocht je dit nog niet hebben gedaan en met deze proberen.

Groetjes.

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,498 PostsLatest Activity: 2 months ago