Forum Discussion

Re: Foutmeldingen bij downloaden Origin: VCRUNTIME140.ddl & MSVCP140.ddl.

Zie je foutmeldingen verschijnen dat deze bestanden ontbreken, @summersfreak? Dan mijn eerste reactie hier doorlezen: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Foutmeldingen-bij-downloaden-Origin-VCRUNTIME140-ddl-amp/m-p/8846884#M5206 De installatiepakketten zijn gewoon te downloaden vanaf de Microsoft website. De foutmeldingen als dit probleem hebben niets te maken met Origin als EA zelf.

Download de laatste versie van de Origin cliënt van: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Hier staan ook de systeemeisen van de Origin cliënt waaraan je computer dient te voldoen om de Origin cliënt te kunnen draaien en de spellen van Origin te kunnen gebruiken.

Mocht je nog niet beschikken over een Origin / EA account, dan zal je er eentje moeten maken. Voor ouders / verzorgers kan er gekozen worden voor een kinderaccount voor het kind.

Installeer de Origin cliënt, mocht dat nog niet zijn gedaan.

Start de Origin cliënt en ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.

Mocht de productcode nog niet verzilverd / geactiveerd / geregistreerd zijn, dan zul je dat als eerste moeten gaan doen. Menu "Origin" en dan "Productcode verzilveren". Instructies opvolgen die op je scherm verschijnen. De productcode is meestal terug te vinden op de achterkant van de handleiding staan.

Vervolgens ga je naar je spelbibliotheek toe. Hier staan je spellen. Download en installeer De Sims 4 vanuit hier.

De installatieschijven heb je niet langer meer nodig. Direct downloaden en installeren via de Origin cliënt gaat veel makkelijker.
Voor de spellen van EA, is een geïnstalleerde en gestarte uitgave van de Origin cliënt benodigd, als een Origin / EA account en goede internetverbinding (bekabeld).

De systeemeisen voor De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.

7 Replies

• De oplossing was voor mij uiteindelijk om zowel de x64 als de x86 van vc_redist te downloaden al hier: https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

Juist de x84 (32 bits) versie wordt gebruikt door Origin, terwijl ik op een x64(64 bits) systeem werk en alleen die variant had geïnstalleerd. En ik vind het wel opmerkelijk dat ik voorafgaand Steam, Epic Games Launcher en Uplay zonder problemen kon downloaden en installeren, maar Origin niet.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Voor een 64-bits versie van Windows heb je beide versies (x86 en x64) nodig, @Nandananda100. Zeker als je een 32-bit versie van een programma op en 64-bits versie van Windows wil gaan gebruiken.
    Dit is geen probleem dat met Origin zelf te maken heeft, elk programma gemaakt in Microsoft Visual C++, zou dit moeten doen. Op je computer ontbreken de hulpbibliotheken van Microsoft Visual C++. Meestal worden deze hulpbibliotheken met een programma meegeleverd. Anders zijn de hulpbibliotheken van Microsoft Visual C++ gewoon te downloaden vanaf de Microsoft website.
    Alles bij elkaar, werd al genoemd in eerdere reacties.

Programma's van andere makers zitten anders in elkaar.

Groetjes.
  • @RealSimmor0Er zit wat in wat je zegt, Origin is afhankelijk van deze extra hulpbibliotheken en Steam e.d. mogelijk niet vanwege andere opbouw. Maar bijvoorbeeld wanneer je nu Origin wil downloaden staat er alleen dat je Win. 7 SP1 of hoger nodig hebt. Zet er dan op z'n minst ook bij dat die hulpbibliotheken nodig zijn, of neem de hulpbibliotheken in een zip-bestand mee met een leesmij.txt.

Zoals het nu is, is het totaal niet gebruiksvriendelijk en kost het veel mensen onnodig tijd en frustratie. Zoals je al aangeeft worden deze hulpbibliotheken meestal met een programma meegeleverd, waarom dan niet bij Origin. Tenzij jij de ontwikkelaar bent van de Origin-app zul je hier het antwoord waarschijnlijk niet op weten :-P maar als dit een bewuste keuze is, vind ik dit een slechte keuze.

Enfin, dit is mijn mening hierover. Verder geen disrespect naar jou bedoeld.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Het vermelden en meeleveren van deze hulpbibliotheken is niet verplicht, @Nandananda100. Het kan dat dit tijdens de installatie wordt getoond ergens, in de documentatie (zoals een licentieovereenkomst), of wordt het bij de systeemeisen aangegeven.

Op de download webpagina wordt ook niet vermeld hoeveel vrije harde schijfruimte je nodig hebt, als dat je een EA / Origin account dient te hebben.

De meeste software zullen toch de installatiepakketten van de hulpbibliotheken meeleveren. Dat is behulpzaam en makkelijker. Mogelijk staan deze in andere mappen op de installatie locatie van de betreffende software. Echter de maker is hier vrij in om te bepalen in welke mappen dit zijn.
    Tijdens de installatie van de software zal vast een controle worden uitgevoerd of je de juiste versie geïnstalleerd staat, zo nodig moet worden bijgewerkt.
    Het installatieprogramma van de software zal worden uitgepakt worden op een tijdelijke locatie en daarvan uit wordt de echte installatie gestart.
    Vaak ook in de map van de toepassing zelf, zullen er hulpbibliotheken geplaatst worden. Een algemene locatie is beter, zeker voor Microsoft Visual C++. Ander voorbeeld is DirectX.

Als je de installatie locatie van de Origin opent, standaard "C:\Program Files (x86)\Origin\", dan zal je hier de installatiepakketten moeten zien staan:
    "vcredist_x86.exe", "vcredist_x86_vs2010.exe", "vcredist_x86_vs2015.exe", "vcredist_x64.exe", "vcredist_x64_vs2010.exe" en "vcredist_x64_vs2015.exe"
    Bij de spellen van Origin worden ook installatiepakketten meegeleverd (standaard locatie "C:\Program Files (x86)\Origin Games\") dan de map van het spel openen en doorgaan tot je de map "__Installer" vind, open die en dan de "vc" openen.
    Hier zul je diverse mappen vinden, open die stuk voor stuk, Dan de "redist" map openen. Start het installatieprogramma om de hulpbibliotheken daarvan te gaan installeren.

Zoals eerder aangegeven kan je de installatiepakketten met de hulpbibliotheken voor Microsoft Visual C++ gewoon van de Microsoft website downloaden, want deze is de maker ervan.

Groetjes.
  • Elizatje93's avatar
    Elizatje93
    5 years ago

Ik ben al twee dagen bezig om m te installeren.

Schone installatie van de pc gedaan maar daar schijnt inderdaad iets fout te gaan.

Ik kreeg icloud en origin niet werkend.

Dus tot twee keer toe met een usb opstartbestand de pc opnieuw geïnstalleerd.

Je bent effe bezig maar uiteindelijk staat toch alles erop en kun je sims zonder problemen downloaden.

Windows 10 installeert niet altijd zoals het moet.

Voor het opnieuw installeren dat kun je doen via systeem van windows 10 zelf.  > Start > instellingen > Bijwerken en beveiliging > systeemherstel

Kijk eens op https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4000735/windows-10-reinstall

Maak eerst een backup van je bestanden die je wilt behouden !!

Lukt het niet via systeemherstel dan kun je een opstart usb downloaden van de Microsoft site en daarmee opnieuw installeren.

Je moet wel DEZELFDE versie installeren anders heb je geen activatie.

Om te kijken welke versie op je computer staat moet je rechtsklikken op > deze pc > eigenschappen

Bij de keuze van welke versie goed opletten: windows home is niet hetzelfde als windows home N

Succes. Wat een ander kan, kan je zelf ook.

• nou klinkt als een antwoord van EA. Altijd al problemen met EA games gehad, zover koop ik het niet meer. Nu wilde mij vrouw een spel van EA, dus toch maar na een paar jaar weer geprobeerd. maar wederom probleem met EA, terwijl alle andere programma makers het kunnen kan EA het niet. Gewoon slecht geregeld, ik ga weer terug naar steam, die waarderen wel hun klanten en maken het makkelijk.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Als je dezelfde foutmeldingen ziet, dan zal je toch eens de hier vermelde stappen doen, @LMS_rallyteamNL.
    Ook andere software die van deze hulpbibliotheken gebruikt, kan dus deze foutmeldingen geven.

Groetjes.

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,498 PostsLatest Activity: 20 days ago