Re: Trage downloads
Uplay beter? Euh ... ? 🤭
Even vermelden dat ik in de volgende regels die ik nu ga schrijven niet in discussie ga, maar gewoon feiten ga opnoemen:
Feit 1: Ik merk op dat een merendeel van de gamers op dit forum (Engels en Nederlands) geen probleem heeft met downloadsnelheden. Het is dus logisch om ervan uit te gaan dat de meerderheid van de mensen geen problemen ondervinden met het downloaden van games via de origin client. Als iemand op hetzelfde moment wel problemen heeft met downloaden van games van origin ligt dit dus ZEKER NIET aan de originservers. Natuurlijk is het dus in dit geval gemakkelijk om de schuld bij origin te leggen en de client af te breken.
Feit 2: Origin heeft downloadsnelheden vergelijkbaar met welke game client dan ook (Uplay, Steam en GOG). Noot: bij mij thuis is hij zelfs de snelste! 👍
Feit 3: Microtransacties? Ooit al eens een android of i-phone game gespeeld? Ik denk dat elke rationele gamer weet dat de microtransacties die EA aanbiedt totaal niet overdreven zijn vergeleken met andere bedrijven. EA is in deze historie dus gewoon beschouwd geweest als zondebok terwijl zij eigenlijk gewoon de marktevolutie willen volgen. Weet dat sommige mensen honderden tot zelfs duizenden euro's spenderen aan die zogenaamde "gratis" games die je in de android en apple store vindt.
Nu hoor ik sommigen al zeggen: "En kinderen dan die battlefront 2 spelen?"
Wel, het antwoord is simpel: kinderaccounts beschermen de kinderen tegen het aankopen van microtransacties, zij kunnen gewoon zelf geen transacties uitvoeren met hun account.
Wat volwassenen betreft zie ik hier geen problemen.
Feit is dat deze heisa eigenlijk een opgeklopt toneeltje was. Laat voldoende mensen roepen over iets (ook al is het compleet van de pot gerukt) en er zal iemand luisteren. Dat was ook het geval in de middeleeuwen bij heksenjachten.
Ik moet hier wel toegeven dat ikzelf ook geen fan ben van microtransacties. Toch is het fout om microtransacties proberen te verbieden. Keuze is nog altijd een basisrecht.