Forum Discussion

mrddevil's avatar
mrddevil
New Traveler
2 months ago

Quest 3VR problemen F1 25

Goedendag.

Ik heb afgelopen weekend een meta quest 3 aangeschaft met een link cable erbij. Het is een onwijs leuk ding, alleen met F1 25 nog niet.

Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met allerlei instellingen om het beeld en geluid soepel te laten lopen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het beeld heb ik wel heel scherp, maar tijdens het rijden hapert het en het geluid kraakt en stottert.

Ik heb in de meta link app de resolutie al goed ingesteld en in de Steamvr app al van alles kwa instellingen geprobeerd net als in de game zelf, maar het werkt allemaal niet.

Het spel loopt ook regelmatig vast met die meta quest 3 tijdens dat gehaper.

Ik heb ook nog een psvr2 met adapter en die werkt wel goed. Af en toe weleens een kleine hapering maar dat is het.

Maar het beeld van de psvr2 vind ik niet mooi, vandaar dat ik de meta quest 3 heb gekocht.

Zijn er hier meer mensen met de meta quest 3?

En hebben jullie de juiste instelling zodat het niet meer hapert en stottert?

Mijn systeem is een Amd Ryzen 7 9800x3d met een RTX 5080 gpu en 32gb ddr5 werkgeheugen.

Alvast bedankt voor de oplossing.

2 Replies

• Hey Mr devil   

Helaas niet de oplosssing hier maar een vraag eroverheen

hier ook een 9800x3d  rtx5090 en64gb en de quest3 

haperen en stotteren is denk ik je verbinding de bandbreedte waar je het in moet zoeken (hoeveel hertz en resolutie)

nogmaals DENK ik  want ik krijg het zelfs niet eens aan de praat

ik heb zelf het spel aangeschaft via STEAM!!!!  maar elke keer wanneer ik opstart krijg ik de vraag vr of monitor

wat ik ook doe hij start altijd de monitor versie op

in het spel zelf zie ik ook geen VR knop in het instellingen menu

Nu vraag ik mij af .....ik heb op youtube gezien dat in een ea folder een f1VR 25.exe zat

in mijn steam inst folder zie ik maar 1 f1 25 exe.bestand staan(zonder de vr dus)

heb jij hem ook via steam ?? en kan je mij wat vertellen over het aantal exes in de inst folder????

• mrddevil's avatar
    mrddevil
    New Traveler
    2 months ago

Hey ik ben al bezig geweest met de bandbreedte in de software van meta link, maar dat lost niks op.

Maar goed ik heb f1 25 ook via Steam gekocht en als ik op spelen druk krijg ik ook f1 25 normaal of via vr starten. Ik gebruik altijd vr omdat ik altijd al speelde met mijn psvr2 bril. Dan kom ik gewoon in de versie van vr. Er staat dan instellingen in de graphics ook vr als ik alle settings bijvoorbeeld verstel. En er zit ook een apart vakje vr om daar nog wat settings te regelen zoals resolutie van de vr enzo.

Heb je wel Steam vr gedownload?  anders dan start je vr ook niet op.

Ik zie in program files ook alleen die ene exe file staan en geen vr versie.

Wat voor vr gebruik jij dan? Het is overigens altijd zo dat het spel op het scherm gewoon normaal opstart, en als je je vr opzet dat dan ook op het scherm te zien is wat jij doet in vr.

Ik hoor het nog wel even van je.

Ik ga ondertussen gewoon door met uitzoeken voor de quest 3. Er moet toch een mogelijkheid zijn aangezien hij het op andere games wel goed doet.

About Andere EA Games

Vier samen met andere spelers klassieke EA-games. Trouwe Dungeon Keeper of Theme Park-speler? Je bent op de juiste plaats.47 PostsLatest Activity: 5 days ago