Forum Discussion

natasja28121997's avatar
5 years ago
Solved

landelijk leven, meerdere pc's

Dag allemaal

ik had een vraag over landelijk leven.

Ik had de uitbreiding gepreorderd en op mijn thuis pc kon ik het zonder problemen downloaden, instaleren en spelen.

Ik speel de sims bij mijn vriend thuis ook op de laptop (nieuwe gaming laptop waar alle andere uitbreidingen vanzelf gingen) en wou het spel updaten, maar hij wou landelijk leven niet downloaden. Origin zei eerst dat ik het in bezit had en moest downloaden, maar in de gamebibliotheek staat enkel dat ik het kan kopen en niet dowloaden.

Ik heb al geprobeerd om origin te verwijderen en opnieuw te instaleren, de game te reparen en zelfs de sims 4 volledig te deïnstaleren.

Als ik het nu echter opnieuw wil instaleren staat landelijk leven niet tussen de pakketten die ik kan instaleren en bij speldetails staat dat ik het niet in bezit heb.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    Hey @natasja28121997,

Laat ons inderdaad weten hoe dat afloopt met de helpdesk in het geval dat het inderdaad een account probleempje is. Je had niet toevallig per ongeluk de uitbreiding meerdere keren aangeschaft?

- EA_Neil

19 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago
    @natasja28121997,

De Legacy editie is niet bij definitie een ander spel maar een versie van het spel die gestart wordt als je De Sims 4 probeert te spelen op een computer die de nieuwere variant van het spel niet aan kan. Deze variant ondersteun helaas geen uitbreidingen van na 2019 wat mogelijk een reden kan zijn dat je sommige uitbreidingen niet ziet. Kun je wel gewoon online op de galerij?

- EA_Neil
  • @EA_Neil ja ik kan wel gewoon online gaan, en al de andere packs werken wel, enkel landelijk leven kan ik niet downloaden. Bv interieur designer pack
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Je kan jouw meerdere reacties normaal in 1 keer hier plaatsen, @natasja28121997.

Was deze uitbreiding gekocht via Origin of bij een andere winkel?

Als je soms "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt, dan wordt "De Sims 4 - Landelijk Leven" niet ondersteund en je kan deze uitbreiding dus niet gebruiken daarmee. Alle aanvullende inhoud die vanaf 2020 is uitgebracht en nog zal worden uitgebracht, is niet te gebruiken daarmee. Net als de online functies. Dit begint met "De Sims 4: Studentenleven" uitbreiding.
    Wil je dat wel, dan zal je moeten zorgen dat jouw computer alsnog voldoet aan de systeemeisen van de normale versie van De Sims 4, als de systeemeisen van alle gewenste aanvullende inhoud.

Heb je wel de genoemde stappen allemaal geprobeerd?

Zorg ervoor dat je de Origin cliënt en de spellen van de Origin cliënt hebt toegevoegd aan de witte / groene lijst van je beveiligingssoftware. Bekijk hiervoor de (online) documentatie of contact opnemen met hun ondersteuning hiervoor. Lukt dat niet, dan zal je de beveiligingssoftware helemaal moeten afsluiten. Of anders, helemaal verwijderen.

Een schone start van Windows doen:: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Een nieuwe, lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten. Vervolgens je hierop aanmelden. Dan nog eens goed nakijken of het nou dan wel lukt.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-windows-10-20de74e0-ac7f-3502-a866-32915af2a34d

Je computer eens laten controleren op mogelijke fouten, die opgelost dienen worden.

Probeer of je op een andere computer deze uitbreiding wel kan installeren.

Contact opnemen met de helpdesk, om laten controleren of er soms toch een probleem is met jouw Origin / EA account.
    Omdat de Nederlandstalige (telefonische) helpdesk nog steeds gesloten is, gaat dit via de Engelstalige chat: https://help.ea.com/en/contact-us/
    Zorg jouw regio op "United States" is ingesteld, aansluitend alle gegevens invullen en start de chat in het Engels.
    Openingstijden zijn van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.

Groetjes.
  • @EA_Neil ja dat heb ik ook al geprobeerd
    @RealSimmor0 Ik heb de uitbreiding via Origin gekocht, dat doe ik altijd.
    Ik gebruik niet de legacy editie. Ik heb een nieuwe gaming laptop gekocht 2 weken geleden die aan de vereisten voldoen. mijn dxdia staat in1 van de vorige reacties.

Ik heb al de genoemde stappen geprobeerd
    Shoon opstarten heb ik vorige keer al gebprobeerd na je vorige bericht.
    De beveilingssoftware heb ik verwijderd en opnieuw geprobeerd e het lukte nog niet.
    Als administrator uitvoeren werkte ook niet
    Computer cotroleren leverde niks op
    De uitbreiding had ik de eerste dag op mijn gewone pc gedaan en dat werkte vanzelf. Maar in het weekend wou ik het op mijn laptop doen en toen ging het niet.

Ik zal nu proberen om contact op te nemen met de helpdesk. bedankt voor de tip van de engelse, via de nederlands kwam ik idd enkel hier op het forum uit
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    Hey @natasja28121997,

Laat ons inderdaad weten hoe dat afloopt met de helpdesk in het geval dat het inderdaad een account probleempje is. Je had niet toevallig per ongeluk de uitbreiding meerdere keren aangeschaft?

- EA_Neil
  • @EA_Neil Het was inderdaad een account probleem.

Ik heb gechat met de engelse helpdesk en binnen een kwartier was het opgelost. Ze hebben een patch op mijn account gezet en een nieuwe landelijk leven op mijn account gezet om het permanent op te lossen. Ik moest uiteindelijk gewoon vernieuwen nadat ze patch hadden gezet en ik kon het downloaden.

BEDANKT iedereen voor de moeite om te helpen
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    @natasja28121997,

Ik ben blij om mijn dag te beginnen met dit bericht. Blij om te horen dat het opgelost is! Veel plezier!

- EA_Neil
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@natasja28121997 Ook ik ben blij dat het is opgelost en kom toch nog heel even terug op jouw vraag. Als de uitbreidingspakketten niet te koop staan on de EA-Desktop app dan zal je weer even terug moeten schakelen naar Origin. De Desktop App is nog steeds in Beta dus niet alle pakketten zijn er te verkrijgen.  Ik heb even het nog even gecontroleerd maar het klopt dat Landelijk Leven op dit moment nog niet via de EA-Desktop App verkrijgbaar is. 

Hoe dan ook veel plezier met spelen.  😉

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.433 PostsLatest Activity: 2 months ago