Forum Discussion

RobinEmmerechts's avatar
4 years ago
Solved

Spel opnieuw downloaden foutmelding

Ik had vroeger mijn sims 4 verwijderd van mijn pc en wou het na lange tijd nog eens opnieuw downloaden. Toen ik mijn promotiecode probeerde invullen, kreeg ik de foutmelding dat deze code al gebruikt was. Ben ik mijn spel nu voor altijd kwijt of is er een manier om het spel opnieuw te downloaden zonder het opnieuw te kopen?

• @RealSimmor0 @Trismagistos
    Bedankt voor jullie hulp!
    Zonder het te weten, had ik nog een ander orgin account en daar stond inderdaad het spel op!
    Nu kan ik het weer downloaden en genieten!
    Hartelijk dank!

10 Replies

• Dit soort codes zijn eenmalig te gebruiken, blijven gekoppeld aan het betreffende Origin / EA account waarmee de registratie is gedaan en hoeft alleen bij eerste gebruikt gedaan worden, @RobinEmmerechts.
    Tweedehands gekochte producten als gekregen producten zijn dus niet nog eens te gebruiken. Ook niet op een andere, als nieuw aangemaakte Origin / EA account.
    Controleer dat de code voor een volledig product is. Mochten er problemen zijn, bezoek de winkel die deze verkocht of gaf. Of contact opnemen met deze winkel.
    Je zal De Sims 4 net als andere gekochte producten gewoon downloaden en installeren via je spelbibliotheek van de Origin cliënt. Beter is het de installatieschijven te vermijden, indien deze meekwamen toen je De Sims 4 had gekocht / wel eerst hebt gebruikt.

Wanneer je via Origin koopt, wordt het gekochte product automatisch gekoppeld aan het betreffende Origin / EA account. Je krijgt geen productcode.
    Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies, dus kunnen niet kopen via Origin.
    Voor het gebruik van aanvullende inhoud, zal het vereiste basisspel geregistreerd zijn op dezelfde Origin / EA account, naast het voldoen aan hun aparte gevraagde systeemeisen.

Mocht er een lege spelbibliotheek zijn of sommige producten ontbreken, dan zal je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld zijn.
    Bij voorkeur en indien mogelijk, zal je met de volledige e-mail adres moeten gaan aanmelden. Het e-mail adres kan je makkelijke overnemen met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies.
    Zorg dat je ongehinderd bent verbonden met het internet. De bekabelde internetverbinding ligt altijd nog de voorkeur.
    Heb je alle filters in de spelbibliotheek gewist, zodat de ontbrekende producten niet ergens anders ingedeeld worden.
    De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Staan de aankoop wel vermeld bij je Bestelgeschiedenis zonder fouten?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index

De laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download

Zorg dat je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen, doe dit voordat je software gaat kopen.

Mocht je geen toegang meer hebben tot het e-mail adres waarmee je in het verleden jouw Origin / EA account had aangemaakt, dien je contact op te nemen met de helpdesk, om te kijken wat zij hierbij voor je kunnen betekenen. Dat dien je zelf te doen, bij elke probleem en/of vraag dat te maken heeft met jouw Origin / EA account.
    Nederlandstalige helpdesk is te bereiken via: https://help.ea.com/nl/contact-us Wel hier alle velden invullen dan. Makkelijkste zal gaan via de chat. Ze zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 19:00 uur.
    In andere gevallen: Zal je het wachtwoord moeten gaan wijzigen. Probeer je eens aan te melden met een reservecode. Probeer je aan te melden een account van een andere en ondersteunde platform of dienst.
    De e-mailadressen die je krijgt via scholen, studies / opleidingen of werk, zijn allen ongeschikt voor dit soort persoonlijke zaken.

Groetjes.
  • Hey @RobinEmmerechts,

Misschien kan je het nog eenvoudig opnieuw downloaden of installeren. Download en installeer Origin en log in met het emailadres en wachtwoord dat je al eens eerder hebt moeten aanmaken.

Kijk of je in de gamebibliotheek De Sims 4 ziet staan en gebruik de downloadmanager om de game opnieuw op jouw pc of laptop te installeren.  Als dat niet lukt laat het dan even weten!

Veel succes. 🤞

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @RobinEmmerechts,

Ik ga ook hetzelfde zeggen als hierboven; de codes zijn inderdaad maar éénmalig te gebruiken, want zodra je het voor de eerste keer hebt ingewisseld, zit het voor altijd vast aan het EA account waarop je de code hebt ingewisseld. 🙂

Mocht je het spel opnieuw willen downloaden, dan kan dat natuurlijk! Hiervoor moet je inloggen in Origin of de EA app met het EA account waarop je het spel hebt ingewisseld. Daarna zou je in staat moeten zijn om het opnieuw te downloaden/installeren/spelen.

Mocht je niet meer weten op welk EA account je het spel hebt ingewisseld, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via https://help.ea.com/nl/contact-us om te kijken of die je misschien verder kunnen helpen. 🙂
  • @Trismagistos
    Ik ben ingelogd met hetzelfde account als vroeger maar zie niks staan in gamebibliotheek. Hoe werkt dat via download manager?
    Groetjes
  • @EA_Leeuw
    Hoe kan ik dan zonder code het spel opnieuw downloaden? Had het vroeger in de winkel gekocht en had toen inderdaad een code die ik moest indienen en dat lukte vroeger, nu niet meer...
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@RobinEmmerechts,

Als je ooit via Origin hebt gespeeld dan zou je onderin de game bibliotheek de spellen moeten kunnen zien die je ooit hebt aangeschaft. Dus scroll naar beneden in de bibliotheek en kijk of je ergens de optie ziet om De Sims 4 uit de cloud op te halen. Als dat zo is zie je aan de linkerkant onderin Origin Download manager staan en de gegevens van de download. Als je dat niet ziet kan je ook wat anders proberen.

Lees vooral ook de informatie in deze links: Origin - Origin downloaden, installeren en bijwerken (ea.com) en  Origin - Ontbrekende games in je Origin gamebibliotheek (ea.com)

Andere optie

Heb je de Sims 4 disk nog en heb je de mogelijkheid om die te installeren? Dwz heb je een Diskdrive in je pc of laptop? Wil je hier ook aangeven welk systeem je gebruikt: Windows of  MacOS?

Misschien dat je door eerst Origin te downloaden en te installeren en daarna De Sim 4 disk af te spelen je Iets kunt triggeren waardoor het systeem jouw spel weer herkent.

Contact met klantondersteuning

Als dat niet lukt denk ik dat je met al jouw gegevens bij de hand contact op zou moeten nemen met de klantondersteuning.   https://help.ea.com/nl/contact-us/new/

Vraag  daar of ze jouw account inhoud (De Sims 4) kunnen herstellen. 

Laat even weten of je verder kunt met de eerste en tweede suggestie.

Veel succes.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Is de (product)code wel voor een volledig product?
    Deze codes zijn eenmalig te gebruiken en alleen nodig bij het eerste gebruik.
    Wanneer je een lege spelbibliotheek hebt of 1 product ontbreekt in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, terwijl je deze wel eerder hebt kunnen gebruiken, zal je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld zijn, @RobinEmmerechts.
    Bekijk mijn eerdere reactie.
    Wanneer je daarmee niet lukt, dien je contact op te nemen met de helpdesk: https://help.ea.com/nl/contact-us Hier alle velden invullen. Makkelijk zou het gaan via de chat. Dit mag geen probleem zijn als je de oorspronkelijke verpakking, met productcode en geldige aankoopbewijs nog bezit.
    In andere gevallen zal je contact opnemen met de winkel waar je het had gekocht.
    Beter is het de installatieschijven te vermijden, aangezien deze problemen geven.

Groetjes.
  • @RealSimmor0
    Het is een productcode van de hele game.
    Zal nog eens dubbelchecken of ik wel het juiste account heb.
    Zo ja, zal ik me wenden tot de helpdesk.
    Bedankt!
  • @RealSimmor0 @Trismagistos
    Bedankt voor jullie hulp!
    Zonder het te weten, had ik nog een ander orgin account en daar stond inderdaad het spel op!
    Nu kan ik het weer downloaden en genieten!
    Hartelijk dank!

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.433 PostsLatest Activity: 2 months ago