Forum Discussion
Thanks @Trismagistos ik heb de stappen gevolgd en het rapport kunnen opslaan. Is dit veilig om hier online te plaatsen?
Ik zag wel een fout melding dacht ik over graphics.. misschien dat het hier in zit.
Ik heb met een ander spel ook een foutmelding als ik die wil opstarten die begint over graphics. Zie in bijlage.
Om je beter te kunnen adviseren heb ik toch echt die DxDiag.txt nodig, @lindj1.
Aan de hand daarvan kan ik je ook vertellen wat je zou kunnen doen om het probleem eventueel op te lossen.
Zonder dat diagnose bestand tast ik ook in het duister.
- 3 years ago
@Trismagistos Oke hierbij het rapport in de bijlage. Thanks voor het nakijken!
- Trismagistos3 years agoHero
Hey @lindj1,
Het heeft even geduurd voordat ik alles uit de DxDiag.txt goed heb kunnen bekijken.
Ik begin even met de grafische kaart. Uit de diagnose blijkt dat je geen gebruik maakt van de drivers die bij deze kaart horen. In de bijgevoegde link vind je de meest recente drivers:
Radeon™ RX Vega 64 Drivers & Support | AMD
Het kan zijn dat je met het downloaden en installeren van deze drivers je probleem niet oplost. Vrijwel direct aan het begin van de diagnose kan je lezen:
Display Tab 2: There is a problem with AMD Radeon(TM) Vega 3 Graphics device. For more information, search for 'graphics device driver error code 22'
Deze foutcode heeft te maken met een gebrek aan de juiste drivers of de installatie van verkeerde systemen.
Laat even weten of het probleem is hersteld na de installatie van de juiste drivers.
Hoe dan ook wil ik je nog even waarschuwen voor het feit dat jouw C: drive bijna vol is.
Lees de spoiler
Spoiler------------------------
Disk & DVD/CD-ROM Drives
------------------------
Drive: C:
Free Space: 23.5 GB
Total Space: 121.2 GB
File System: NTFS
Model: SAMSUNG MZNLN128HAHQ-000H1Het blijkt dat je erg weinig vrije ruimte hebt voor de noodzakelijke updates van Windows 11. Een beetje afhankelijk van je systeem heb je minimaal 10 GB nodig in Sommige gevallen kan dat oplopen tot 30 GB of meer. Jij hebt nu nog 23,5 GB over en dat is zeker voor een aantal belangrijke updates aan de zeer magere kant. Misschien dat je ruimte vrij kunt maken door bepaalde onderdelen (vooral documenten = muziek, foto's etc.) op een USB-stick of externe harde schijf te zetten.
Een beetje afhankelijk van de hoeveelheid uitbreidingspakketten van De Sims en het gebruik van CC en Mods zal je tussen de 6 en 60 GB gebruiken voor De Sims 4. Het gebruik van een externe harde schijf zou uitkomst kunnen bieden. Als je daar hulp bij nodig hebt laat dat dan ook even weten.
Voorlopig raad ik je aan te beginnen met het ophalen en installeren van de drivers (zie link) en daarna de noodzakelijke updates voor Windows 11 te installeren.
- 3 years ago
Hi @Trismagistos,
Bedankt voor de moeite!
Het bleek dat de grafische kaart bij apparaat beheer uitgeschakeld stond. Deze heb ik weer kunnen inschakelen. Dit lost in ieder geval het probleem op voor mijn andere spel 🙂
Ik merk alleen bij de Sims dat ik nog steeds die melding krijg van: 'Automatisch schalen met besturingssysteem uitzetten? Je schaalwaarde is te groot voor deze resolutie. Hierdoor zal de gebruikersinterface in sommige gebieden overlappen'
De beeld instellingen zijn nog steeds niet helemaal zoals ze waren. Ik niet achterhalen waarom dit ineens veranderd is.
En wat betreft mijn geheugen dit is ook lastig. Ik gebruik al een externe harde schijf waar al mijn foto's en bestanden op staan, er staat eigenlijk vrij weinig op mijn laptop.
Het wordt op een gegeven moment tijd voor een andere laptop ben ik bang met meer geheugen haha.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 3 days ago
- 4 days ago