Forum Discussion

dijkdanique's avatar
4 years ago
Solved

bug

Hi! (I'm Dutch so my English isn't very good, I'm sorry for that. There is a Dutch version underneeth the English version)

Since the last update (with the bunkbeds) I can't build anymore. I can't select things to place in my houses and I can only set things in my house if it comes from the household invertory. It started last tuesday (23 march, 2021) or wednesday (24 march, 2021). It is very annowynig. 

Does anyone else have this? I don't use any new mods or cc since the update. The pacs I have are: dining out, cats and dogs, get to work, Island living, university living, perfect patio, holiday accosoires, fitness and tiny living. No new pacs since the update. 

I hope someone can help me! If you can THANKS!!

Nederlandse versie:

Hoi!

Sinds de laatste update (met de stapelbedden) kan ik niet meer bouwen. Ik kan geen dingen selecteren om in mijn huizen neer te zetten en ik kan alleen dingen plaatsen als het uit mijn huishoud inventaris komt. Ik merkte het voor het eerst op dinsdag (23 maart 2021) of op woensdag (24 maart 2021). Het is erg irritant. 

Heeft iemand anders dit probleem ook? Ik gebruik geen nieuwe mods of cc sinds de update en de pakketen die ik heb zijn: Uit eten, Honden en katten, aan het werk, eilandleven, studentenleven, patio accessoires, feestdagen accessoires (heet dat zo?), fitness accessoires en klein wonen. Geen nieuwe pakketten sinds de update.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Als je dat kan alvast bedankt!!!!

• @dijkdanique Als je maar 1 modificatie gebruikt ben je natuurlijk snel klaar. Ik denk dat je ook wel wat custom content gebruikt. Ook die aangepaste inhoud valt onder de algemene noemer modificaties.

Gebruik juist voor die grote hoeveelheden de 50% methode die ik in mijn eerdere post heb omschreven. Dus eerst de helft, testen met een nieuw spel (vanilla) en als alles goed is die even ergens stallen en daarna de volgende helft testen. Lees vooral de instructies innde vorige post.

Veel succes.

10 Replies

• @dijkdanique Je geeft aan dat je geen nieuwe mods gebruikt sinds de update! Maar maak je wel gebruik van al bestaande mods? Als dat zo is dan kan het goed zijn dat er ergens in jouw opgeslagen bestand een fout is geslopen en dat je toch de mods zult moeten testen.

Het is eigenlijk altijd verstandig om vlak na de patchupdate van de Sims alle modificaties die je gebruikt even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'. Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan.

Dan is het verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

50/50 methode
    Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

Als dat niet werkt dan is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechter muisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.

Als het hiermee niet lukt, laat het even weten. Anders,

Veel plezier met spelen. 😉

• dijkdanique's avatar
    dijkdanique
    4 years ago

Dankjewel! Ik ga het zeker proberen. Ik gebruik alleen maar de MC Command Center. Daar verder nooit problemen mee gehad, maar ik zal kijken of het werkt. Ik laat het weten! 👍

• dijkdanique's avatar
    dijkdanique
    4 years ago

@Trismagistos Hoe kan ik de Mods testen? Steeds 1 bestand van de mod in de map Mods zetten en de rest niet? Het andere bestand wat je zei (localthumbcache.package) heb ik wel verwijderd. Ik weet niet of mijn vorige reactie goed is gegaan dus daarom zeg ik het nog een keer, ik gebruik alleen MC Command Center als mod. Verder niks. 

• dijkdanique's avatar
    dijkdanique
    4 years ago

@Trismagistos Het verwijderen van het bestand heeft helaas niet gewerkt. Is er trouwens ook een optie om het ook echt bij EA zelf te melden of niet? (Niet omdat ik jou antwoord niet goed vind of wat dan ook, maar meer zodat zij ook weten dat dit er is, misschien zijn er namelijk meer spelers met dit probleem 🙂 )

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago
    @dijkdanique Als je maar 1 modificatie gebruikt ben je natuurlijk snel klaar. Ik denk dat je ook wel wat custom content gebruikt. Ook die aangepaste inhoud valt onder de algemene noemer modificaties.

Gebruik juist voor die grote hoeveelheden de 50% methode die ik in mijn eerdere post heb omschreven. Dus eerst de helft, testen met een nieuw spel (vanilla) en als alles goed is die even ergens stallen en daarna de volgende helft testen. Lees vooral de instructies innde vorige post.

Veel succes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@dijkdanique voorlopig ben je de enige die last schijnt te hebben van de update. Ik ben ook actief op de Engelstalige forumpagina en daar zijn we jouw probleem nog niet tegengekomen. Waarschijnlijk zal je het probleem vooral moeten zoeken in de aangepaste inhoud; dus custom content  en modificaties. 

Je kan natuurlijk altijd proberen om contact te zoeken met EA maar ik denk dat je voor dit probleem naar dit forum zult worden doorverwezen.

Probeer eerst eens een nieuw spel te starten zonder modificaties (dus een lege mods map) als je dan nog een probleem hebt, repareer  De Sims 4 dan in Origin en test het nog eens. 

Als al die stappen niet lukken, laat het dan zeker nog even weten. Dan kijken we absoluut even verder.

Veel succes 

• dijkdanique's avatar
    dijkdanique
    4 years ago

@Trismagistos Echt 1000 maal dank het is gelukt!!! Het bleek na lang zoeken de better build mod te zijn. Hij doet het weer goed nu. Nogmaals heel erg bedankt! 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago
    @dijkdanique gelukkig heb je de boosdoener toch nog gevonden. Er is, dacht ik, al een nieuwere versie van die modificatie. Kijk even op de website van de maker.

Heel veel plezier met spelen. 😉
  • Aangezien dit het Nederlandstalige forum is, kunnen we in het Nederlands houden, @dijkdanique. Dit is eigenlijk vrij normaal.
    Voordat je De Sims 4 gaat bijwerken of nieuwe aanvullende inhoud gaat installeren, kan je beter eerst alle aangepaste inhoud weghalen.
    Hierna deze ook bijwerken. Anders, zal je deze stuk voor stuk moeten controleren en testen, wie de mogelijke boosdoeners zijn.
    Raadpleeg de meestal bij gevoegde documentatie of contact opnemen met diens maker, als je problemen ondervind met hun gebruik.

Groetjes.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,882 PostsLatest Activity: 23 hours ago