Hey ReneeNoten,
Dank je voor de nieuwe en duidelijkere versie van de DxDiag.txt. Ik zal proberen de problemen die ik eruit kan lezen duidelijk te omschrijven. Wat in de eerdere versie ontbrak was de beschikbare opslag. In regel 101 kan je lezen dat de laatste update van de grafische driver dateert van 25 mei 2023. Die driver maakt gebruik van het interne Ram geheugen en dat is niet optimaal. Mogelijk dat je De Sims 4 alleen in de laagste beeldscherminstellingen (grafische setting zou kunnen spelen en dan ook alleen in laptop modus. Kies dan voor de zekerheid voor minder dan de standaard 80 Sims.
In regel 592 lees ik dat je eigenlijk net niet voldoende ruimte hebt om een standaard Windows update uit te voeren en dat geldt eigenlijk ook voor De Sims 4. Lees ajb even mee. Voor een standaard Windows update heb je tussen de 60 en 85 GB aan vrije opslagruimte nodig. Jouw surface 3 laptop heeft er nog maar 52. Voor een update van De Sims heb je ongeveer 50 GB nodig (dat noemen ze dan wisselbestand) Die ruimte is kortstondig nodig tijdens het updateproces. Daarna wordt deze door het systeem weer vrijgemaakt. Als je ruimte vrij zou kunnen maken door bestanden op te slaan op een externe opslag zou je dat probleem mogelijk kunnen oplossen. Misschien dat je zelf een aantal applicaties zou kunnen verwijderen.
------------------------
Drive: C:
Free Space: 52.1 GB
Total Space: 242.6 GB
File System: NTFS
-----------------------
Vanaf regel 1453 en verder vind je dan de diagnoses. Daar zie je al gelijk het probleem van de niet uitgevoerde updates. Deze gaan vooral over de Windows store updates. Klik de store aan en de applicaties en probeer deze ajb bij te werken (rechtsboven vind je de optie daarvoor) In regel 1522 zie je dat een belangrijke windows KB update niet kan worden uitgevoerd. Waarschijnlijk door gebrek aan ruimte op de schijf.
Dan een antwoord op je laatste vraag: 'ja helaas is dat mogelijk'. Soms zijn de patches net iets te veel voor de wat oudere systemen. Houdt er rekening mee dat de gemiddelde levensduur (economisch en effectief) zo'n vijf jaar is. Door de technologische ontwikkelingen verouderen systemen steeds sneller. Mocht je overwegen om een andere laptop aan te schaffen (als dat tot je mogelijkheden behoort) dan denk ik graag even met je mee.