3 years ago
Gedownloade pakketten werken niet
Ik heb laatst een pakket (Snowy Escape) gekocht en gedownload in de EA app voor de Sims 4. Toen ik het spel opstartte om dit pakket uit te proberen deed deze het niet. Bij de optie 'Mijn pakketten' i...
Dank je wel voor de DxDiag.txt @PienB3,
Ik heb het redelijk uitgebreid bestudeerd. Direct aan het begin zie ik dat er een foutmelding ontstaat. Daardoor is niet alle informatie beschikbaar:
Op basis van de informatie die wel beschikbaar was heb wel een paar adviezen en dan aan het eind heb ik ook nog een paar vragen.
Om te beginnen met het eerste advies: Een van de drivers van de twee Grafische Kaarten die in jouw ASUS Laptop (Vivo Book) zit: 'de NVIDIA GeForce GTX 1050' is behoorlijk verouderd. De laatste update dateert van april 2021. Mijn advies is dan ook om deze driver up te daten. Dat kan je doen via de link die je hier ziet: Official GeForce Drivers | NVIDIA
Vul in het scherm de naam van je kaart in (zie schuin gedrukte tekst hierboven) en installeer alle programma onderdelen. Als je jouw laptop ook aanmeldt bij NVIDIA GeForce krijg je regelmatig een seintje als er updates zijn.
Dan zie ik ook wat update problemen die door Asus zelf worden gemeld. Het is verstandig om even naar hun website te gaan en de updates die zij jou bieden op te halen. Download Center | Official Support | ASUS USA Op hun webpagina is er de mogelijkheid om jouw systeem te laten zoeken. Je kunt ook direct naar NX580GD - Support (asus.com) gaan, scroll even door en download en installeer dan de nieuwste versie van: ASUS System Control Interface. Ook die is verouderd. De nieuwste versie is op 22-12 2022 uitgebracht.
Als je dat hebt gedaan dan is het ook verstandig om de Windows 11 update volledig uit te voeren. Op dit moment heb je een Windows insider versie die dateert van mei 2022. Controleer of je alle onderdelen van jouw systeem op orde hebt en maak desnoods gebruik van de PC Health app die Windows hiervoor beschikbaar heeft: https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp
Als je dat op orde hebt gebracht zou je dan willen aangeven of het hierna wel lukt om het spel te spelen? Als het niet is gelukt laat het dan ook even weten. Meldt dan ajb ook of je gebruik maakt van aangepast materiaal?
Hoi @Trismagistos,
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik heb alle updates geïnstalleerd van de opties/adviezen die je gaf, maar helaas werken de pakketten nog steeds niet. Als ik de Sims 4 open en mijn muis boven een pakket houd, geeft hij nog steeds aan 'Start opnieuw op om te gebruiken'. Hij geeft dus wel nog steeds aan dat ik ze in bezit heb.
Ik maak geen gebruik meer van aangepast materiaal, CC of mods etc. Deze heb ik allemaal verwijderd nadat de pakketten het niet meer deden, omdat ik dacht dat dit eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
Ik zou eventueel een nieuwe DxDiag.txt kunnen maken zodat daar wel alle informatie in staat, laat het maar weten als dat nodig is.
Hey @PienB3,
Ik probeer even een paar andere routes.
Kan je een schermopname maken van de melding die je krijgt. Als het even kan vanuit de positie die je hier aangeeft:
Als ik de Sims 4 open en mijn muis boven een pakket houd, geeft hij nog steeds aan 'Start opnieuw op om te gebruiken'. Hij geeft dus wel nog steeds aan dat ik ze in bezit heb.
Zou je dan ook het bestand localthumbcache.package willen verwijderen uit de map: \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4. Het kan zijn dat er nog resten van oude mods mee worden genomen in je spel.
Deze actie is alleen maar voor de zekerheid en doet geen afbreuk aan je spel of spelvoortgang. Zodra je De Sims opnieuw kunt starten maakt het spel een nieuwe en schone versie aan.
Zou je ook willen controleren of je de laatste update van De Sims 4 hebt? In de map: \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 vind je een bestand met de naam: GameVersion als je dat dubbelklikt dan opent dit in een notepad of vergelijkbare app en het nummer van de laatste update voor jou zou 1.95.207.1030 moeten zijn.
Misschien dat er toch nog iets ontbreekt om De Sims te kunnen spelen. Kijk ook even voor de zekerheid of je alle Microsoft Visual Studio onderdelen hebt.
Ik deze link vind je de benodigde programma's. https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Voor de zekerheid kan je de X86 én de X64 bit versies downloaden en installeren. Mogelijk dat je die mist.
Hopelijk lukt het hierna wel en anders kijken we gewoon nog even verder.
Veel succes! 🤞
Hey @Trismagistos,
Bijgevoegd een foto (video bestand was te groot) van het opstarten van de Sims 4 en wat hij dan aangeeft bij 'mijn pakketten' zoals ik had aangegeven.
Voordat ik het spel weer opstartte heb ik het bestandje verwijderd, gecheckt of ik de laatste update heb en voor de zekerheid de X86 en X64 gedownload en geïnstalleerd. Hierna heb ik mijn laptop opnieuw opgestart en vervolgens de video gemaakt en helaas weer geen oplossing.
Hey @PienB3,
Ik hoop dat ik jouw verwarring een beetje begrijp. Het beeld wat ik op jouw schermopname zie heeft, is zo denk ik, alleen maar een aansporing om je spel te starten met de grote pijl die je rechts in beeld ziet.
Ik lees in deze reactie dat je De Sims moet afsluiten en opnieuw moet opstarten om Landelijk Leven te gebruiken.
Heb je dat ook al geprobeerd? Als je toch een probleem blijft houden met de installatie van pakketten kijk dan nog eens in de EA app. Misschien dat je daarna met mijn eerste reactie: Re: Gedownloade pakketten werken niet - Pagina 3 - Answer HQ (ea.com) kunt controleren of je alles in je spel hebt weten te verwerken.
Het probleem begon dacht ik na de aanschaf van het uitbreidingspakket 'Sneeuwpret' (Snowy Escape)
Laat even weten of je inmiddels alles weer kunt spelen als je De Sims 4 opnieuw hebt gestart.
Ik heb precies hetzelfde probleem en net zoals op de foto hierboven inderdaad.
Ik heb dit prbleem al sinds 6-12-2022 dus al langer dan 2 maanden en ook sinds ik ben overgestapt van de origin naar de EA app
Hey @Mandy__Nov89__ ,
Dank je voor de terugkoppeling. Er is dus blijkbaar meer aan de hand.
Wil je aangeven of je gebruik maakt van aangepast materiaal en of je dat zelf download of via de CurseForge app laat beheren?
In de EA app kan je bij My Collection controleren of je de uitbreidingspakketten nog moet downloaden en installeren. Heb je dat ook al gedaan?
Klik daarvoor in de EA App op My collection, daarna op de drie puntjes in de tegel van De Sims 4 en vervolgens op Manage add-ons.
Zie voorbeeld.
Laat even weten of je hier wat aan hebt. Anders zoeken we samen even verder.
Hoi @Trismagistos,
Het spel opnieuw opstarten en de stappen uit eerdere reacties volgen en uitvoeren heeft niets geholpen.
Het probleem begon inderdaad na de aanschaf van 'Sneeuwpret'. Voordat ik deze heb aangeschaft en gedownload, werkte alles gewoon, zelfs met aangepast materiaal. Toen het pakket niet werkte heb ik 'cache clear' gedaan en diverse keren 'Repair', en sindsdien werken al mijn, eerder nog werkende, pakketten niet meer.
De EA app geeft aan onder 'manage add-ons' dat ik de pakketten in bezit heb én dat ze geïnstalleerd zijn, maar als ik dus De Sims 4 opstart om het spel te spelen en klik op 'nieuw spel' of 'hervatten'/'spel laden' dan kan ik geen gebruik maken van de pakketten (niet tijdens het creëren van een Sim, het bouwen of in de gameplay zelf). Onder het tabblad 'Mijn pakketten' staan ze, zoals je op de foto kan zien, er wel bij, maar het spel geeft aan dat ik het opnieuw moet opstarten om ze te gebruiken, maar dit werkt dus ook niet.
Ik maak gebruik van aangepast materiaal, ik download het heel soms zelf maar meestal via de TSR manager van de site Recourse...... De curseforge app heb ik wel gedownload maar gebruik ik nooit aangezien ik recourse overzichtelijker vind en mijn spel een keer volledig is vastgelopen nadat ik daar een spriaal trap heb gedownload maanden geleden.
Ik heb tevens al eens alle mods uitgeschakeld maar dat maakt ook geen verschil uit.
In de EA app bij My Collections staat dat alle 3 mijn nieuwste/laatst gekochte uitbreidingspakketten zijn gedownload/geinstalleerd. (honden+katten/pastel popkit en aan het werk) Ik heb daar namelijk al een hele tijd geleden op installeren geduwd.
Ik heb via de chat contact gehad met EA en volgens de 2 medewerkers die ik gesproken heb is dit een bekend en algemeen en veel voorkomend probleem bij vele spelers. Volgens hun moest ik maar gewoon afwachten tot het team er iets aan ging doen. Echter duurt het wel erg lang vind ik dus......aangezien ik al sinds 6-12 tegen dit probleem aan loop....Persoonlijk heb ik het idee dat het gewoon aan de EA app zelf ligt omdat ik met origin deze problemen nooit had. EN het probleem is begonnen nadat ik pakketten erbij ging kopen na de installatie van de nieuwe EA-APP.
Hey @Mandy__Nov89__
Zou je eens willen kijken of je het probleem kunt oplossen door
Games die niet kunnen worden gedownload, geïnstalleerd of geladen in de EA app
Laat ajb even weten of je daar wat aan hebt.
Ik heb alle caches verwijderd behalve:
avatarcache.package (geen id wat dit is en of dit weg kan) en in de cache map heb ik 2 huishoudens en 1 huis laten staan welke ik zelf gebruik in het spel (omdat ik niet weet of deze anders verdwijnen in mijn spel...)
ALLE OVERIGE huishoudens/huizen in deze cache-map heb ik verwijderd. Ook in de cachestr folder (behalve de map zelf) heb ik de
spotlight.package file verwijderd en de onlinethumbnailcache folder heb ik wel volledig verwijderd en ook de localthumbscache.package heb ik ook volledig verwijderd.
Repair game had ik zelf al gedaan/geprobeerd de vorige keer maar heeft toen niks geholpen....
of moet ik het na het verwijderen vd cache nog eens proberen?
Het verwijderen/opnieuw installeren van de EA app heb ik nog niet geprobeerd... ik ben wel bang dat ik dadelijk ook problemen met andere
uitbreidingspakketten ga krijgen (deze dadelijk ook niet meer functioneren/verdwijnen uit het spel) en/of mijn mods kwijt raak als ik de hele EA app ga verwijderen of bestaat die kans niet?
Ik heb trouwens op mijn bureaublad ook 2x creeer-een-sim demo van steam staan
en de sims 4 (als ik mijn muis erop houd geeft hij o.a. aan (locatie origin) + de EA app zelf.
Meestal start ik het spel gewoon via het EA icoontje. Kan het mssg helpen als
ik de 3 andere icoontjes verwijder. Of maak ik de problemen dan erger (vooral als ik het sims 4 icoontje verwijder) (zie foto)
Hey @Mandy__Nov89__ ,
Misschien is er sprake van een misverstand bij het legen van de cache.
Het advies bij problemen met DLC's (uitbreidingspakketten etc.) is dat je de cache van de EA app kunt legen. Hier lees je er meer over: https://help.ea.com/nl/help/ea/ea-app/game-download-install-load-troubleshoot/
Meestal hoef je bij De Sims 4 geen cache te legen.
De enige keren dat dat wordt aanbevolen is als je problemen hebt met aangepast materiaal. In de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kan je een bestand vinden met de naam localthumbcache.package.
Dat bestand kan je zonder problemen verwijderen want zodra je De Sims 4 opnieuw start wordt er een nieuwe en 'schone' versie aangemaakt. Ook dat wordt vaak aangeraden als je problemen hebt met aangepast materiaal.
Misschien is het wel heel jammer dat je nu heel veel cache onderdelen hebt geleegd en zelfs huizen en huishoudens hebt verwijderd terwijl dat eigenlijk niet nodig was. Zorg er dus voor dat je regelmatig een back-up maakt van de eerder genoemde \Documents\Electronic Arts\De Sims 4- map. Een USB-stick of externe harde schijf kan hier uitkomst bieden.
Ik raad je zeker aan om eerst je spel te repareren via de EA App. Test daarna of je alle onderdelen hebt.
Als je het probleem hier niet mee oplost. Dan kan je de EA App verwijderen via het instellingenmenu van Windows (voor Win 10 is dat de Apps en onderdelen-categorie; Bij Win 11 heeft dit Apps)
Maak dan je register schoon met bijvoorbeeld de gratis versie van CCleaner downloaden | Gratis uw pc opschonen, optimaliseren en afstellen!
Daarna kan je de EA App veilig opnieuw installeren.
LET OP: als je onderdelen van De Sims 4 via Steam hebt aangeschaft worden die niet geladen in de EA App. Lees dan dit artikel: https://help.ea.com/nl/help/pc/install-buy-ea-games-on-steam/
Veel succes.🤞
Hey @ninoninice,
Zou je hier kunnen aangeven waar je een probleem ervaart?
Hoe meer informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen.
Hoi @Trismagistos,
Helaas doen de pakketten het nog steeds niet. Ik las net bij andere vragen op dit forum dat het mogelijk ligt aan het bestand van Create a Sim demo (CAS demo), deze versie heb ik ook ooit geïnstalleerd. Advies was geloof ik om de bestanden van de pakketten te verplaatsen naar de 'gewone' Sims 4 (niet de demo versie). Nu probeerde ik de stappen te volgen van de volgende onderwerp (Opgelost: EA App claims packs are installed, yet they are not - Answer HQ), maar ik kon het bestand van de demo niet meer vinden in mijn documenten op mijn laptop.
Heb jij nog enige tips hiervoor?
Sorry voor deze late reactie trouwens, maar doordat de pakketten het niet doen heb ik de hoop een beetje opgegeven om te spelen, echt zonde van al het geld ☹️
Hey @PienB3,
Vervelend dat jouw spel het niet doet.
Als ik kijk naar de informatie in het draadje dat je hebt gegeven dan zie ik dat ook die informatie wel wat verouderd is.
Mijn advies is om je spel te repareren in de EA app. Klik op in de EA App op 'Library' en daarna op de drie puntjes rechts bovenin. Kies daarna 'Repair' en wacht tot het spel weer gebruiksklaar is. klik daarna op spelen.
Als je een bericht krijgt dat je spel nog steeds een update nodig heeft leeg dan de cache van de EA app om dat probleem op te lossen:
https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Laat even weten of het hiermee wel is gelukt.
Hoi @Trismagistos
Toen ik de EA app opnieuw wilde opstarten is er eerst een update van de app zelf uitgevoerd. Hierna heb ik het spel gerepareerd in de EA app met behulp van de optie Repair die je gaf. Vervolgens heb ik de add-ons die nog niet gedownload waren opnieuw gedownload, zodat ze onder het kopje 'Installed add-ons & in game concent' stonden onder de optie 'Manage add-ons' van de Sims 4. Hierna heb ik het spel gestart om te spelen, maar helaas kreeg ik nog steeds de melding 'Opnieuw opstarten om te gebruiken' als ik gebruik wilde maken van een pakket, bijvoorbeeld het bezoeken van een wereld.
Vervolgens heb ik de cache van de EA app geleegd volgens de stappen op de site en opnieuw via 'manage add-ons' de pakketten opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas kan ik nog steeds niet met de pakketten spelen.
(De pakketten hebben het voorheen wel altijd gedaan, totdat ik dus een lange tijd terug het uitbreidingspakket van 'Snowy Escape' heb aangeschaft en geïnstalleerd)
Ik zou niet weten wat nu verder nog opties zijn, want ik heb zowat al van alles geprobeerd, maar ik krijgt hetzelfde probleem hebben. Erg balen en zonde van mijn geld...
Hey @PienB3,
Als je wilt kan nog eens onderzoeken of er andere mogelijke oplossingen zijn.
Daarvoor heb ik dan wel een DxDiag.txt nodig.
Hier lees je hoe je die kunt maken:
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Hopelijk kan ik met die gegevens aangepaste suggesties doen.
Hallo @Trismagistos ,hierbij het bestand, dankjewel voor de hulp alvast
Hey @PienB3,
Ik heb even naar jouw DxDiag.txt gekeken en heb een paar suggesties voor je.
Download in ieder geval de nieuwste NVIDIA GeForce GTX 1050 drivers, Je vind die in de link hieronder.
https://www.nvidia.com/en-gb/drivers/results/209566/
Kijk ook eens of je alle Microsoft Visual Studio onderdelen hebt:
Kijk dan even bij het kopje Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022 in de link hieronder en download en installeer in de volgorde eerst de x86 versie en daarna de x64 versie de ARM versie heb jij op jouw laptop niet nodig.
https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Ik zie ook dat er een probleem is met de touchpad op je laptop
Daarvoor kan je het beste even de support raadplegen. Dat kan via de link hieronder.
Tot slot kom ik bij het probleem met de EA App. De lijnen vind je in de spoiler:
Hier staat eigenlijk dat je een Microsoft Visual Studio onderdeel mist. Hopelijk kan je met de installatie van de onderdelen dat probleem oplossen.
Laat ajb even weten of je nog meer hulp nodig hebt.
Hey @Trismagistos
Bedankt voor de uitleg, ik heb de nieuwste NVIDIA GeForce GTX 1050 drivers gedownload en de onderdelen van Microsoft Visual Studio geinstalleerd in die volgorde. Daarna heb ik mijn laptop en de Sims opgestart. Maar ik krijg nog steeds de melding "Start opnieuw op om te gebruiken" te zien als ik gebruik wil maken van een pakket. Het probleem is dus nog steeds niet opgelost helaas.
Ik kan me jouw teleurstelling nu wel enigszins voorstellen, @PienB3.
Vooral ook omdat het al vanaf december speelt.
Ik vermoed dat er misschien toch iets meer aan de hand is. Heb je toevallig een backup van de Sims 4 map gemaakt en weer opnieuw gebruikt nadat je alles had verwijderd?
Het kan zijn dat ook jij na de aanschaf van Sneeuwpret (Snowy Escape) last hebt gekregen van het Vadertje Winter probleem.
Heb je de oude map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves nog en zie je daarin nog bestanden? Als dat zo is dan kan het zijn dat je daarin opzoek moet gaan naar een Save die veel groter is dan 100 MB. In sommige situaties kon die wel oplopen tot 1GB. Dat is een corrupt bestand dat je eigenlijk zou moeten verwijderen.
Maak desnoods als het even kan een schermopname van de inhoud van de map saves (als je tenminste een backup van de Sims 4 map hebt gebruikt)
Kijk gelijk ook even of je gebruik maakt van de OneDrive, Soms kan het gebruik daarvan ook problemen geven.
Zo te zien heb je al die tijd niet opgegeven en doe ik dat ook niet snel. Hopelijk komen we er samen achter wat er aan de hand is.
Hoi @Trismagistos
Ik zie wel een aantal bestanden in de map saves zoals je kan zien in de foto.
Ik heb ook even gekeken in mijn OneDrive, maar daar maak ik geen gebruik van en ik zag ook geen bestanden hierin staan
Hey @PienB3,
Ik zie geen heel vreemde opslagbestanden in de map staan. Maar ze hebben ook niet echt een groot formaat. Daaruit maak ik op dat er ook niet veel informatie is opgeslagen in deze opslagbestanden (saves). Ik zag dat er ook in de regels van de EA app een paar foutjes zaten:
De oplossing voor deze foutjes ligt in de update van Windows 11
Dus ik ben weer even terug gegaan naar je DxDiag.txt om te kijken of ik nog andere problemen zag.
Bij het opnieuw bestuderen zag ik dat je een heel oude Windows 11 versie gebruikt. De laatste update daarvan is van mei 2022. Inmiddels zijn er nieuwe onderdelen updates uitgekomen en ik raad je aan Windows 11 up te daten naar de meest stabiele versie 22H2. Gebruik daarvoor de Windows update assistent. Je kunt die vinden in het instellingenmenu.
Lukt het niet dan kan je ook gebruikmaken van de versie op de Microsoft Windows website. Hieronder vind je een link naar die versie
Download Windows 11 (microsoft.com)
Kijk ajb ook even naar de vrije ruimte op de C:drive Je hebt nu nog iets meer dan 92 GB vrij op een totaal van 250 GB. Kijk of je een deel van de documenten (foto's, filmpjes en muziek etc. Kun overhevelen naar de D:drive. In de spoiler zie je de details.
------------------------
Disk & DVD/CD-ROM Drives
------------------------
Drive: C:
Free Space: 92.4 GB
Total Space: 243.1 GB
File System: NTFS
Model: THNSN5256GPU7 TOSHIBA
Drive: D:
Free Space: 953.7 GB
Total Space: 953.9 GB
File System: NTFS
Model: ST1000LM035-1RK172
Hopelijk zorgt deze update ook voor het herstel van een aantal andere foutjes die ik verderop in de DxDiag.txt tegenkom.
Laat even weten of het hiermee wil lukken.
Heel veel sterkte 🤞
Hi, is dit probleem uiteindelijk opgelost? Ik Loopt namelijk tegen hetzelfde aan. Ook na aanschaf van sneeuwpret..
Hi @Trismagistos, is dit probleem uiteindelijk opgelost? Ik Loopt namelijk tegen hetzelfde aan. Ook na aanschaf van sneeuwpret..