3 years ago
Gedownloade pakketten werken niet
Ik heb laatst een pakket (Snowy Escape) gekocht en gedownload in de EA app voor de Sims 4. Toen ik het spel opstartte om dit pakket uit te proberen deed deze het niet. Bij de optie 'Mijn pakketten' i...
Hey @Mandy__Nov89__
Zou je eens willen kijken of je het probleem kunt oplossen door
Games die niet kunnen worden gedownload, geïnstalleerd of geladen in de EA app
Laat ajb even weten of je daar wat aan hebt.
Ik heb alle caches verwijderd behalve:
avatarcache.package (geen id wat dit is en of dit weg kan) en in de cache map heb ik 2 huishoudens en 1 huis laten staan welke ik zelf gebruik in het spel (omdat ik niet weet of deze anders verdwijnen in mijn spel...)
ALLE OVERIGE huishoudens/huizen in deze cache-map heb ik verwijderd. Ook in de cachestr folder (behalve de map zelf) heb ik de
spotlight.package file verwijderd en de onlinethumbnailcache folder heb ik wel volledig verwijderd en ook de localthumbscache.package heb ik ook volledig verwijderd.
Repair game had ik zelf al gedaan/geprobeerd de vorige keer maar heeft toen niks geholpen....
of moet ik het na het verwijderen vd cache nog eens proberen?
Het verwijderen/opnieuw installeren van de EA app heb ik nog niet geprobeerd... ik ben wel bang dat ik dadelijk ook problemen met andere
uitbreidingspakketten ga krijgen (deze dadelijk ook niet meer functioneren/verdwijnen uit het spel) en/of mijn mods kwijt raak als ik de hele EA app ga verwijderen of bestaat die kans niet?
Ik heb trouwens op mijn bureaublad ook 2x creeer-een-sim demo van steam staan
en de sims 4 (als ik mijn muis erop houd geeft hij o.a. aan (locatie origin) + de EA app zelf.
Meestal start ik het spel gewoon via het EA icoontje. Kan het mssg helpen als
ik de 3 andere icoontjes verwijder. Of maak ik de problemen dan erger (vooral als ik het sims 4 icoontje verwijder) (zie foto)
Hey @Mandy__Nov89__ ,
Misschien is er sprake van een misverstand bij het legen van de cache.
Het advies bij problemen met DLC's (uitbreidingspakketten etc.) is dat je de cache van de EA app kunt legen. Hier lees je er meer over: https://help.ea.com/nl/help/ea/ea-app/game-download-install-load-troubleshoot/
Meestal hoef je bij De Sims 4 geen cache te legen.
De enige keren dat dat wordt aanbevolen is als je problemen hebt met aangepast materiaal. In de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kan je een bestand vinden met de naam localthumbcache.package.
Dat bestand kan je zonder problemen verwijderen want zodra je De Sims 4 opnieuw start wordt er een nieuwe en 'schone' versie aangemaakt. Ook dat wordt vaak aangeraden als je problemen hebt met aangepast materiaal.
Misschien is het wel heel jammer dat je nu heel veel cache onderdelen hebt geleegd en zelfs huizen en huishoudens hebt verwijderd terwijl dat eigenlijk niet nodig was. Zorg er dus voor dat je regelmatig een back-up maakt van de eerder genoemde \Documents\Electronic Arts\De Sims 4- map. Een USB-stick of externe harde schijf kan hier uitkomst bieden.
Ik raad je zeker aan om eerst je spel te repareren via de EA App. Test daarna of je alle onderdelen hebt.
Als je het probleem hier niet mee oplost. Dan kan je de EA App verwijderen via het instellingenmenu van Windows (voor Win 10 is dat de Apps en onderdelen-categorie; Bij Win 11 heeft dit Apps)
Maak dan je register schoon met bijvoorbeeld de gratis versie van CCleaner downloaden | Gratis uw pc opschonen, optimaliseren en afstellen!
Daarna kan je de EA App veilig opnieuw installeren.
LET OP: als je onderdelen van De Sims 4 via Steam hebt aangeschaft worden die niet geladen in de EA App. Lees dan dit artikel: https://help.ea.com/nl/help/pc/install-buy-ea-games-on-steam/
Veel succes.🤞