Forum Discussion
Zorg dat er op de laptop Origin is geïnstalleerd en dat via die versie De Sims 4 ook op gedownload en geïnstalleerd is. Alleen dan zal de backup ook goed functioneren.
Mocht dit toch nog vragen opleveren, schroom niet om die te stellen.
Mijn advies is wel om de OneDrive op de laptop te ontkoppelen of uit te schakelen. Deze cloudopslag levert regelmatig problemen op omdat de opgeslagen Sims spellen alleen via de hard drive worden geladen.
Veel succes.
- 4 years ago
Beste
bedankt voor de snelle feedback.
Ik heb de stappen die uitgelegd werden gevolgd.
Dus de map nagekeken (saves), verplaatst naar c/documenten,..., onedrive ontkoppeld. Dan terug de Sims gestart. Helaas zie ik nog steeds niets terug van de bouwsels van mijn dochter.
Ik weet niet wat ik verkeerd deed of mis.
Hierbij twee foto's: eentje van de map (zeker juiste plaats?) en de inhoud van de saves. Een andere van het scherm in de SIMS.
Nog suggesties?
Bedankt!
Groetjes
- Trismagistos4 years agoHero
@noorstoops Ik heb even naar de bijgevoegde foto's gekeken maar de laatste foto van de map van de Sims is naar mijn idee niet de oorspronkelijke. Dus degene die op de oude computer stond.
Op de foto zie ik alleen de saves van de vorige dag staan. i.e. de 11e mei. Als het goed is. moet er nog een backup map zijn met bestanden van voor die periode.
Het kan zijn dat die zijn verwijderd bij het schoonmaken van de OneDrive. Mijn suggestie is om dan toch de bestanden van de OneDrive op de oude computer te herstellen (deze blijven in de regel 30 dagen staan voordat ze definitief door Microsoft van de server worden verwijderd) Na ze te hebben hersteld, zullen jullie er toch opnieuw een nieuwe backup van moeten maken (van de bestanden van de OneDrive van de oude computer) en daarna opnieuw de stappen zetten die ik al in mijn eerdere reactie omschreef.
Allereerst de op de nieuwe laptop Origin downloaden en installeren (Zorg ervoor dat je inlogt met de gegevens die ook werden gebruikt bij de oude computer) dan de Sims 4 downloaden en installeren
(dit kan eventueel ook door de bestanden te repareren. Klik hiervoor binnen de spelbibliotheek van Origin met de rechtermuisknop op de tegel van De Sims 4 en kies voor repareren) Daarna kan de map met de backup die van de OneDrive de reeds bestaande map op de laptop in zijn geheel vervangen.
Als er daarna nog steeds geen oude spellen kunnen worden geopend of worden gevonden, is er mogelijk ergens anders iets mis gegaan. Maar, het kan ook zo zijn dat de laptop niet zo krachtig is als de oude computer en dat er daardoor ook instellingen verloren zijn gegaan. In dat geval is het bijvoegen van een DxDig.txt van de laptop wenselijk. Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com)
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hartelijke groet.