Forum Discussion
- Ik zie codes in plaats van tekst
Dit probleem is inmiddels opgelost, zie de spoiler voor de oplossing.
Je spel laat of vreemde codes zien, of juist helemaal geen tekst.
Oplossing:
- Verwijder daarna de volgende bestanden van je harde schijf:
C:\Program Files\Origin GamesThe Sims 4\Game\Bin\TS4.exe of op de 64-bit windows C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin\TS4.exe)
De locatie kan verschillen als je het spel bijvoorbeeld speelt vanaf een ander (externe) harde schijf.
- Open Origin en da naar je 'Mijn gamebibliotheek'
- De tegel van De Sims 4 veranderd nu naar een download tegel
- Start het downloaden, kies voor de taal waarin het spel oorspronkelijk in geïnstalleerd was.
(Engelse variant van deze oplossing: http://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/OPEN-Codes-instead-of-text-Blank-text-and-bubbles/m-p/4458915/highlight/true#M38061)
Wanneer je met je Sim naar het werk gaat of een andere locatie, laad er geen gebouw maar een leeg perceel.
Het is belangrijk dat je het spel niet opslaat als je dit ziet gebeuren.
Dingen die je kunt proberen om dit op te lossen:
- Verander de naam van je perceel in de bouw modus
- Sluit het spel volledig af en start hem opnieuw op
- Sluit het spel af en verplaats: Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves\slot_00000001.save naar je bureaublad en start het spel opnieuw
- Zet een back up terug
- Als je, je gebouw hebt opgeslagen in de bibliotheek, ze deze dan opnieuw op de locatie.
- Ga in de bouw modus, als je gebouw daar wel te voorschijn komt, sla hem dan op in je bibliotheek.
Het spel loopt vaak vast, maar de tijd loopt door als het spel vast gelopen is. Het spel loopt daarna weer door en de tijd springt terug naar de tijd voordat het spel vast liep. Of hij gaat juist door.
Dingen die je kunt proberen om dit op te lossen:
- Start een nieuw spel, doe dit nadat je het spel volledig hebt afgesloten.
- Verplaats je huidige Sims familie naar een nieuw spel bestand, met behulp van de bibliotheek.
- Leeg de inventaris van al de Sims waar je ooit mee gespeeld hebt.
- Als je, je computer overgeklokt hebt, probeer het eens zonder.
- Op het moment dat het spel vast loopt, sla het spel op (opslaan als). Of druk op M, daarmee ga je naar de wereld map, en ga weer terug.
- Zet je grafische instellingen lager
- Ga naar de geluidsinstellingen en schakel de 'Stemmingswisselingen inschakelen' uit.
Dit is een bekend probleem met de Windows 10 Creator's update. Gebruik opslaan en sluit dan het spel af in plaats van opslaan en afsluiten om dit te voorkomen.
- Ik probeer mijn spel te installeren maar krijg een foutmelding dat de productcode ongeldig/al in gebruik is.
Dit kan door meerdere zaken worden veroorzaakt
- Je hebt het spel op Origin gekocht
Als je het spel op Origin gekocht hebt, hoef je de code niet te gebruiken. Deze linkt zichzelf aan het account waarmee je het spel hebt gekocht.
Om het spel te spelen heb je de Origin client nodig die kun je hier downloaden: http://origin.com/download. Log in met dezelfde gegevens als waar je het spel mee hebt aangeschaft. Kijk in je 'Mijn gamebibliotheek' of De Sims 4 al klaar is om te downloaden.
- Je hebt het spel in een gesealde doos gekocht
Weet je zeker dat je de code correct hebt overgenomen? Misschien dat deze letters fout zijn gegaan
- 0,O en D
- 8 en B
- Z en 2
Als Origin nog steeds aangeeft dat de code niet klopt kun je het spel het beste retourneren naar waar je hem hebt gekocht.
Als de winkel hem niet terug wil nemen kun je nog contact opnemen met een van onze EA Game Adviseurs met het bewijs van aankoop bij de hand.
- Je hebt het spel in een niet gesealde doos gekocht/het spel is al gebruikt door een ander
Gebruikte spellen kunnen niet opnieuw worden hergebruikt. Breng het spel terug naar waar je het gekocht hebt en vraag om je geld terug.
- Je hebt een code gekocht bij een erkende online winkel/verkoper
Neem contact op met de verkoper en vraag om een nieuwe code. Als je het spel bij een niet erkende verkoper hebt gekocht kan het zijn dat de code geblokkeerd is doordat deze op een frauduleuze manier is verkregen. Het beste is om de code bij een erkende verkoper te kopen. Hier kun je meer lezen over erkende verkopers: https://help.ea.com/nl/help/faq/where-to-buy-ea-games-v2/
- Je hebt het spel al eens eerder geïnstalleerd en je probeert hem te herinstalleren
Je hoeft de code niet nogmaals te registreren, log in op Origin met het account dat je de eerste keer gebruikt hebt. Via de 'Mijn gamebibliotheek' kun je het spel opnieuw downloaden en installeren. De code hoeft maar één keer geregistreerd te worden. Dit geld voor zowel de DVD en de gedownloade variant. Je kunt de stap voor activatie overslaan bij het opnieuw installeren.
- Wanneer ik het spel wil starten via de shortcut vraagt hij om mijn productcode.
Dit gebeurt als je op een of andere manier bent uitgelogd bij Origin of als er een Origin update is geweest.
Start het spel via Origin in plaats van via de shortcut.
Probeer dan deze opties eens
- Herstart Origin
- Log uit en terug in bij Origin, gebruik bij het aanmelden je e-mail adres in plaats van je gebruikersnaam.
Zorg dat je het account gebruikt waarmee je de code hebt geregistreerd.
- Herinstalleer Origin
- Herstart je router of modem
- Check of het spel niet per ongeluk verborgen is in Origin. Als het verborgen is, klik dan met de rechtermuis op het spel, en kies 'weergeven
Kijk in de spoiler voor een screenshot.
- Neem contact op met een EA Game Adviseur.
- Het spel heeft een grijze waas
Allereerst, als je het spel net hebt aangeschaft is het goed om te controleren of de betaling goed is doorgekomen. Als je problemen hebt met je betaling kun je het beste contact opnemen met een EA Game Advieur.
- Log uit en terug in bij Origin
- Als je op een Mac werkt, zorg dat je Origin voor Mac geinstalleerd hebt.
- Herstart Origin
- Herinstalleer Origin
- Start Origin als administrator
- Check of Origin online is
- Kies voor Origin beta
- Check of het spel geupdate is, klik met je rechtermuisknop op het spel in Origin en kies 'update'
- Klik met de rechtermuis op het spel in Origin en kies 'repareren'
Je hoeft het spel niet opnieuw te kopen. Installeer Origin: http://origin.com/download en log daarna in met het account waarop je het spel wil installeren.
Ga naar de 'Origin' in het menu en kies 'Productcode verzilveren', voer daar je code in en installeer het spel zo. Als je de DVD kwijt bent geraakt en je hebt hem reeds al geïnstalleerd, hoef je dit niet te doen. Dan kun je direct naar jouw 'Mijn gamebibliotheek' en het spel daar installeren.
Je kunt het code niet opnieuw registeren, de code zit vast aan het account wat je de eerste keer gebruikt hebt om het spel te spelen.
Ben je de gegevens tot dit account kwijt, neem dan contact op met een EA Game Adviseur.
Dit kan niet, eenmaal geregistreerd dan zit de code vast aan je account. Zorg dus ook dat je de gegevens tot dat account goed bewaard.
Mocht je het spel echt niet willen zien in je bibliotheek dan kun je er met de rechtersmuis knop op klikken en het spel verbergen.
Zorg als eerste dat De Sims 4 geupdate is tot de laatste versie.
- Herstart Origin
- Verwijder Origin handmatig, draai CCleaner en installeer Origin daarna weer
- klik met de rechtermuis knop op De Sims en kies 'repareren'
- Log uit en terug in bij Origin
- Verwijder de Origin cache bestanden
- Ik ben een taal of vertaal fout tegen gekomen, waar kan ik deze melden?
Helaas komen taal en vertaal fouten ook wel eens voor in De Sims 4. Hiervoor hebben wij een post gemaakt.
Ken je de Engelse vertaling, laat ons deze dan ook even weten!
- Ik krijg de melding dat De Sims al draait, wat nu?
Melding:
Opstarten niet mogelijk:
De Sims™ draait al
[ed35e0ea:29f00e76:00000000:18a1dd51]
Mogelijke oplossingen:
- Het spel draait op de achtergrond, druk ctrl+alt+del en sluit The Sims 4, ts4.exe of ts4_64.exe af.
- Het spel word door de antivirus of firewall tegen gehouden. Test of het spel wel wil starten als deze uitgeschakeld zijn.
- Mocht dit helpen dan moet De Sims 4 toegevoegd worden aan de uitzonderingen, hiervoor moet je bij de software maker zijn.
- Start Origin en De Sims 4 als administrator.
- Repareer het spel door het spel met je rechtermuis knop aan te klikken in Origin en te kiezen voor 'repareren'.
- Ga naar de map Documents\Electronic Arts
- Klik er met je rechtmuisknop op en kies 'eigenschappen'
- Ga dan naar het tabje 'delen'
- Klik op de knop 'delen'
- Klik op het drop down menu en kies 'Iedereen' en klik op 'toevoegen'.
- Kies voor de rechten waar nu 'alleen lezen' staat voor beide schrijf en lees rechten,
- Sla de instellingen op en probeer het spel nog eens te starten.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 24 minutes ago
- 9 days ago
- 9 days ago
- 9 days ago