Forum Discussion

lailysim's avatar
4 years ago
Solved

Mijn Sim reageert niet (bug)

Een Sim in mijn huishouden kan bijna niks meer doen. Als ik hem iets laat doen, dan reageert hij niet en blijft de "activiteit" gewoon naast hem staan (linksonder) en schuift die niet naar beneden, waardoor hij dus stil blijft staan. Hij kan alleen automatisch naar zijn werk gaan en iets zeggen tegen andere Simmers... Dit is zo vervelend, omdat nu alle behoeften balken naar beneden gaan. Weet iemand of ik dit zou kunnen oplossen en op welke manier dit dan kan?

• Hey @lailysim,

Naast antwoorden op de vragen van @EA_Leeuw ben ik ook benieuwd of de Sim waar jij nu problemen mee hebt via een ander huishouden naar het jouwe is toegekomen. Dat kan dus door huwelijk of verhuizing of als je de Sim hebt gedownload via de galerie.

Als dat zo is kan je het probleem misschien ook oplossen door via het huishoudenbeheer in werelden beheren Sims even te verhuizen en weer terug te plaatsen.

Laat even weten of je de Sim zelf hebt gemaakt of dat het een bestaande Sim is.

Alvast bedankt.

10 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @lailysim,

Welkom!

Goede vraag inderdaad.

De eerste dingen die ik meestal altijd vraag in dit soort gevallen is; heb je eventuele mods of andere aangepaste inhoud geïnstalleerd? En op wat voor platform speel je, als ik vragen mag?
  • Hey @lailysim,

Naast antwoorden op de vragen van @EA_Leeuw ben ik ook benieuwd of de Sim waar jij nu problemen mee hebt via een ander huishouden naar het jouwe is toegekomen. Dat kan dus door huwelijk of verhuizing of als je de Sim hebt gedownload via de galerie.

Als dat zo is kan je het probleem misschien ook oplossen door via het huishoudenbeheer in werelden beheren Sims even te verhuizen en weer terug te plaatsen.

Laat even weten of je de Sim zelf hebt gemaakt of dat het een bestaande Sim is.

Alvast bedankt.

• Hey @EA_Leeuw,

Ik heb niks geïnstalleerd de afgelopen weken, dit probleem kwam voor mij (volgens mij) uit het niks. Ik speel trouwens op pc.

• lailysim's avatar
    lailysim
    3 years ago

Hey @Trismagistos,

Deze Sim zit al een tijdje in dit huishouden, maar denk je dat je oplossing dan alsnog zou kunnen helpen? Het was trouwens wel een Sim die ik zelf heb gemaakt.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @lailysim,

Als je jouw Sim al eens eerder hebt verhuisd kan je het allicht proberen. Ik speel met meerdere Sims in meerdere huishoudens en ook ik zie wel eens een Sim die niet meer reageert op opdrachten.

Toch denk ik dat jij het  beste eens kunt proberen om je spel te repareren in Origin. 

Ga eerst naar de spel bibliotheek van Origin en klik met de rechtermuisknop op de tegel van De Sims 4. In het dropdown menu dat hierin verschijnt klik je op de optie repareren. Links onderin zie je dan in de downloadmanager dat het spel wordt gerepareerd. Wacht tot alles klaar is. en probeer dan nog eens opnieuw te spelen met het Huishouden waar dit probleem zich voordeed.

Als het probleem blijft bestaan dan zal ik de verhuis truc even in een stappenplan uitleggen.

Laat even weten of je het met repareren hebt kunnen oplossen.

Alvast bedankt.

• lailysim's avatar
    lailysim
    3 years ago

Hey @Trismagistos,

Ik heb mijn spel gerepareerd zoals je me had aanbevolen, maar het probleem is nog niet opgelost.

• lailysim's avatar
    lailysim
    3 years ago

Hey @Trismagistos,

Ik heb mijn huishouden laten verhuizen en hierdoor is de bug opgelost!

Bedankt voor je tips/hulp. 🙂

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Oké prima, @lailysim,

Goed dat het je is gelukt!

Ik was net bezig om het stappenplan te omschrijven maar dat is dus nu niet meer nodig. Als je het toch nog wilt leren, laat het dan even weten. Wat je nu wel weer kunt doen is de familie terug verhuizen als dat andere huis beter beviel.

Veel plezier met spelen. 😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago
3,029 Posts