Forum Discussion

larrystylish's avatar
7 years ago

mods werken niet

hallo! ik heb een probleem en dat is dat mijn mods niet werken. ik heb alles op de instellingen van de sims 4 gedaan (mods en cc toestaan etc) en er is een map dei mods heet bij electronic arts-de sims 4. maar er is een kans dat het probleem door dit gekomen is: ik had eerst het probleem dat mijn sims niet opstartte dus iemand zei dat ik mijn mods even op bureablad moest zetten en dan terug maar dat werkte niet maar later heb ik een mail gekregen van de sims om het spel te herstellen (dus dat probleem is al voorbij). volgemsij komt daardoor het probleem want ik zou heel graag weer met mods en cc willen spelen.

6 Replies

• Hallo @larrystylish,

Indien je De Sims 4 niet meer opstart, kan dit veroorzaakt worden door sommige modificaties en/of door gebruiker gemaakte inhoud die werd geïnstalleerd.
    Meestal worden deze standaard geplaatst in de map Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods\.
    Had je de map Mods naar je Bureaublad verplaatst en daarna getest of het spel weer opstart?
    Als De Sims 4 nog steeds niet opstartte en je hebt map Mods weer teruggeplaatst van je Bureaublad naar de oorspronkelijke locatie, kan het nog steeds zijn dat er nog steeds iets mis is.

Kan je De Sims 4 opstarten? Zo niet, vooer deze stappen uit:
    • Zorg de Origin cliënt en De Sims 4 volledig zijn afgesloten.
    • Hernoem de De Sims 4 map in je Documenten\Electronic Arts\.
    • Maak de cache de Origin cliënt leeg.
    • Zorg dat alle onnodige programma's zijn afgesloten, die mogelijk de werking van kunnen verhinderen.
    • Controleer dat je verbonden met het internet.
    • Start de Origin cliënt opnieuw op en daarna inloggen met de juiste EA / Origin account.
    • Repareer het spel, door rechtsklikken op de speltitel en vervolgens voor Repareren te kiezen.
    • Test of je De Sims 4 weer kan opstarten.
    Is De Sims 4 al bijgewerkt naar de laatste versie?

• Nadat het spel weer opstart, plaats je bestand voor bestand vanuit
      de map Mods op je Bureaublad naar de Mods in Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\.
    • Daarna probeer je weer of het spel opstart en de onofficiële extra inhoud aanwezig is in je spel.
    • Sluit De Sims 4 af en herhaal deze stappen totdat de map Mods op je Bureaublad leeg is.

Mocht De Sims 4 weer niet opstarten nadat je bepaalde modificaties en/of door gebruiker gemaakte inhoud is geplaatst, dan verwijder deze eerst en probeer De Sims 4 daarna weer op te starten. Heb je bepaalde modificaties en/of door gebruiker gemaakte inhoud die niet meer werken, kijk of er instructies bij zijn geleverd hoe deze te gebruiken.
    Mogelijk staan er ook beperkingen en vereisten bij vermeld. Zo niet, dan dien je de website te bezoeken waarvan je die had gedownload, om te zien of daar deze informatie op vermeld staat.
    Ga eens na of je de laatste versie kan downloaden, misschien zijn er bepaalde problemen opgelost en werkt die ook weer in een bijgewerkte De Sims 4.
    Neem contact op met de maker of laat een reactie achter op de website als je vragen en/of problemen ervaart met het gebruik of installatie van de modificatie of door gebruiker gemaakte inhoud.

Mogelijk zijn bepaalde modificaties en/of door gebruiker gemaakte inhoud beschadigd geraakt. Je zult deze dan opnieuw moeten downloaden.

Het kan zijn dat bepaalde modificaties een uitbreidingsset vereisen, alleen met een bepaalde versie van het spel werken, juist niet werken met anderen, of gewoon niet bij jou werken.

Laat je nog weten of het hiermee gelukt is?

Groetjes.

• nadat de sims 4 mij een mail had verstuurt om het spel weer te fixen werkte dat en dan heb ik gewoon de map mods van mijn bureaublad naar documenten-electronic arts-sims 4 geplaatst maar ze werkte nog steeds niet dus ja. toen heb ik hier een bericht geplaatst om te vragen hoe je dit kan oplossen.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    7 years ago

Hallo @larrystylish,

De Sims 4 kan normaal geen e-mail berichten versturen. Ik vind dit vreemd.
    Op het forum staan vele reacties met het soortgelijk probleem dat je ervaart, al is dit in andere woorden.
    Had je probleem opgezocht op het forum? Had je probleem al eerder vermeld op het forum? Had je soms contact opgenomen met de helpdesk?

Start de Sims 4 weer gewoon op?

Je kan het beste al de modificaties en/of door gebruiker gemaakte inhoud opnieuw downloaden. De bestanden kunnen beschadigd zijn geraakt.
    Controleer of je deze ook kan gebruiken. Sommige vereisen een bepaalde versie van het spel, terwijl bij andere weer bepaalde uitbreidingen zijn benodigd.
    Vervolgens installeer je deze stuk voor stuk. Nadat je er eentje hebt geïnstalleerd, controleer je of De Sims 4 nog steeds opstart en je kan spelen.
    Mocht het spel niet meer opstarten of je tijdens het spelen vreemde dingen ziet gebeuren, dan verwijder je de laatste om te na te gaan of aan deze lag.
    Als je problemen ervaart met een bepaalde modificatie, dan kan je het beste contact opnemen met de maker en als het kan, een reactie achterlaten op website waarvan je deze had gedownload.
    Ik had dit al opgenoemd in mijn eerdere reactie.

Groetjes.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Zie de meegeleverde documentatie of bezoek de website waarvan je de aangepaste inhoud hebt gehaald, hoe je deze gebruikt, @iSaa10072012.
    Bij problemen en onduidelijkheid zal je contact opnemen met hun maker.
    Tevens zal De Sims 4 bij het starten een melding moeten geven dat er nieuwe aangepaste inhoud is gevonden.
    Je zal je bij de spelopties binnen De Sims 4 het gebruik van de aangepaste inhoud moeten inschakelen.
    Zorg dat je de bestanden hebt uitgepakt en in de juiste map hebt geplaatst. Dat zou in "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods\" moeten zijn, waar je nog 1 map kan maken (bijvoorbeeld voor "Meubels" of de naam van de maker).
    Je zal niet te veel op hetzelfde moment moeten plaatsen en ze in kleinere delen testen.
    Bepaalde aangepaste inhoud zal niet samenwerken met andere, vereist een bepaalde spelversie of werk alleen met bepaalde aanvullende inhoud.
    Rekening mee houden dat het gebruikt van aangepaste inhoud helemaal op eigen risico blijft en problemen zullen geven.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @iSaa10072012,

Zou je eens kunnen aangeven waar jouw probleem precies uit bestaat?

Heb je bijvoorbeeld cc gedownload en wil je dat plaatsen?

Lukt het niet om de cc te laten werken of is er iets anders aan de hand? Laat bijvoorbeeld ook weten welke cc niet werkt, want het kan zijn dat er meer spelers last hebben van hetzelfde probleem.

Hoe meer informatie je geeft over deze situatie hoe beter ik je kan helpen. Tag me even in jouw antwoord.

Alvast bedankt.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,941 PostsLatest Activity: 5 hours ago