Forum Discussion

Lies0103's avatar
7 years ago
Solved

opgeslagen spellen kwijt uit game

Hallo, 

Ik heb een vraagje.. 

Mijn geheugen op schijf C zat vol dus heb de sims verplaats naar schijf D. Toen ik het spel daarna opnieuw opstartte kwam in een nieuw spel.. dus geen opgeslagen spellen. 

Alles weer terug verplaats naar schijf C maar nog steeds start het spel op zonder opgeslagen spellen. Heb al een back up gemaakt en weer terug gezet.. dit heeft helaas niets geholpen.

Als ik in de mappen kijk van de sims 4 staan daar nog wel allemaal saves en screenshot enz. in.

Hoe krijg ik mijn opgeslagen spellen weer terug??

• Hey @Lies0103 

Je saves moeten altijd in C:\User\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves staan.

Het spel zoekt altijd in de Documents folder voor de Electronic Arts en De Sims 4 folder. 

Je kunt het spel wel verplaatsen, dit kun je het beste via Origin doen.

Dit kan door met je rechtermuis op De Sims te klikken en het spel dan te 'verplaatsen' naar een andere locatie.

3 Replies

• Heb de de map van De Sims 4 met de spelbestanden verplaatst of je opgeslagen spelvoortgang, @Lies0103?
    Het terughalen van je verloren gegevens kan misschien niet meer lukken. Dit kan er aan liggen waar je deze naar had verplaatst.
    Als je een goede reservekopie had gemaakt (wat gemakkelijkste gaat op door je spelvoortgang op een USB-stick te kopiëren), dan zouden ze hier nog moeten staan.
    Als je de reservekopie juist hebt hersteld, dan zouden je eerder opgeslagen spelvoortgang aanwezig moeten zijn, je kan er meer verder spelen.

Standaard locatie waar Origin de spellen installeert:
    C:\Program Files (x86)\Origin Games\
    Deze standaard locatie kan je aanpassen in de Origin cliënt.
    1. Nadat je de Origin cliënt hebt opgestart en bent aangemeld met de juiste Origin / EA account:
    2. Menu Origin, dan Applicatieinstellingen.
    3. Vervolgens het tabblad Installaties en opgeslagen spellen.
    4. Onder de kop Op je computer.
    5. Locatie gamebibliotheek
      Met de knop Map wijzigen kan je naar de nieuwe, gewenste locatie bladeren en de map selecteren.

Standaard locatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en de instellingen bewaart:
    C:\Users\Naam_Van_Gebruiker\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\

Waarbij Naam_Van_Gebruiker staat, voor de huidige gebruikersnaam waar je op dit moment bent aangemeld bij Windows.

• In de mappen Saves en Tray staan normaal je huishoudens, Sims en woningen.
    • De media bestanden komen te staan in de mappen Opgenomen video's, Custom Music en onlinethumbnailcache.
    • Aangepast materiaal bevind zich in de map genaamd Mods.
    Aangezien De Sims 4 geen eigen bestandstype heeft, zou een zoekopdracht kunnen starten naar .householdbinary bestanden. Vervolgens de gevonden zoekresultaten vergelijken met de datum en tijdstip waarop je de laatste keer met De Sims 4 had gespeeld.

Het heeft trouwens weinig zin om je spelvoortgang naar een andere harde schijf te plaatsen, aangezien deze dan niet meer wordt gezien. Het spel verwacht gewoon dat deze op de locatie staan en komen te staan waar het spel het bewaard.
    • De spelbestanden zou je wel kunnen verplaatsen, aangezien deze meer ruimte innemen.
    • Tevens kan je software verwijderen die je niet meer gebruikt. Dit kan via Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen\ doen.
    • Met het hulpprogramma Schijfopruiming dat standaard bij Windows zit, kan je ook een aantal bestanden en mappen verwijderen of leegmaken. Vooral de tijdelijke bestanden kunnen meestal weg.
    • Je kan ook nagaan of soms inhoud die in je Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Video en Download mappen staan beter kan verhuizen.
    • Daarnaast bestaan er nog (hulp)programma's van anderen met het schoonmaken/opruimen kunnen helpen.

Voor het verplaatsen van Origin spellen naar een nieuwe locatie, zie dit help artikel.

Zou je nog kunnen laten weten hoe het hiermee is afgelopen?

Groetjes.

• Lies0103's avatar
    Lies0103
    7 years ago
    @RealSimmor0
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb geprobeerd om te bladeren tussen de bestanden via de origin app.
    Alleen als ik tussen mijn bestanden in 'verkenner' kijk staan daar al mijn saves nog in, maar als ik blader door de bestanden via de origin app dan kan ik alleen nog maar de mappen vinden maar dan staat er niets in...

Dat vind ik het vreemde.. dat mijn saves en screenshots staan nog tussen mijn bestanden op mijn schijf C.

Sorry heb verder niet zoveel verstand van laptops en pc's XD
  • Phantomlover1717's avatar
    Phantomlover1717
    Legend
    7 years ago

Hey @Lies0103 

Je saves moeten altijd in C:\User\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves staan.

Het spel zoekt altijd in de Documents folder voor de Electronic Arts en De Sims 4 folder. 

Je kunt het spel wel verplaatsen, dit kun je het beste via Origin doen.

Dit kan door met je rechtermuis op De Sims te klikken en het spel dan te 'verplaatsen' naar een andere locatie.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,945 PostsLatest Activity: 10 hours ago