Forum Discussion

BrittSchepers's avatar
4 years ago

Opslaan ps5

Heeft iemand nog problemen met opslaan?

Ik heb vaak dat ik om de 15min of 30min het spel opslaag. Ik merk dan dat na dat ik afsluit en opnieuw opsla soms enkel het spel van 4 versies terug kan openen.. 

3 Replies

• Hey @BrittSchepers,

Het probleem dat jij beschrijft kan te maken hebben met de opslagcapaciteit van jouw PS5.

Voor De Sims 4 kan je maximaal 10 spellen opslaan op de PS4/PS5 en per opslag/save is er maar beperkte ruimte op de schijf beschikbaar. Als die opslagcapaciteit vol is, grijpt het De Sims 4 dus terug naar het laatst volledig opgeslagen spel. Het kan dus zijn dat je de indruk hebt dat de opslagversie al wat ouder is. Maar het kan dus ook zijn dat de andere saves niet worden voltooid omdat je geen ruimte meer hebt.

Het kan dus ook te maken hebben met de schijf waar je opgeslagen spellen zijn opgeslagen. Als die vol is, kan je ook geen gegevens meer opslaan op die schijf totdat je weer opnieuw wat ruimte maakt.‎

Dus als alle 10 slots vol zijn, kun je geen nieuwe saves meer opslaan. ‎Je kunt overwegen om oudere of dubbel opgeslagen spellen te verwijderen of op een ander opslagmedium op te slaan. Je kunt ook overwegen om je capaciteit uit te breiden. Lees hier meer over mogelijkheden om uit te breiden. USB-station voor uitgebreide opslag op PlayStation 5-consoles

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Veel plezier met spelen.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @BrittSchepers,

Sterker nog, de PS versie van De Sims 4 staat maximaal maar 5 opgeslagen spellen toe. ( @Trismagistos 🙂)

(Je kunt meer dan één huishouden hebben in hetzelfde opgeslagen spel.)

Één daarvan wordt al gebruikt door de save waar je op dat moment mee bezig bent en de andere 4 kun je gebruiken om aparte voortgang op te slaan.

Het lijkt erop dat het dus inderdaad werkt zoals het moet werken, maar dat je misschien een van de 4 saves moet overschrijven wil je de huidige save (waar je dat moment mee speelt) opslaan.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Weer wat geleerd @EA_Leeuw! 🙌

Dan ben ik toch wel blij dat ik op mijn PC nog saves/versies van 2017 heb staan. 🦕😃

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,913 PostsLatest Activity: 2 days ago