Ik wilde graag weer eens de SIMS 4 spelen. Helaas wil de game niet opstarten. Ik krijg de volgende melding bij opstarten vanuit de EA app op Windows: Opstarten niet mogelijk: Initialisatiefout tijd...
Openen met advanced launch options"-W" laat mij wel zien dat de game start en speelt de muziek af. Vervolgens minimaliseert De SIMS 4 zich en dan "reageert niet" (zie screenshot).
Ik heb de SIMS 4 mappen als uitzondering opgegeven bij Windows Defender (de map in documenten en de map van de sims 4 in program files). En Controlled Folder Access staat uit.
Verder: -Alle drivers gecontroleerd, geüpdatet waar nodig + alle Windows updates zijn gedaan. -Mogelijke overlays uitgezet incl. OMEN en EA app zelf. -De EA app als Admin gerund. -Repair van Sims 4 zelf in EA app, en cache gewist (app recorery EA app) -Er kunnen problemen zijn i.c.m. met OneDrive, maar dat heb ik altijd al gehad en zie niet in waarom dit nu zo moet zijn, om dit uit te sluiten heb ik OneDrive uitgeschakeld en alle mappen lokaal geplaatst, de EA app en de SIMS 4 opnieuw geïnstalleerd en toen had ik nog steeds hetzelfde.
Het heeft goed gewerkt op deze laptop én Windows 11 is opnieuw geinstalleerd, daarom zou ik het raar vinden als er een probleem met de VC++ Redistributables zou zijn, niet?
Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 12 hours ago3,032 Posts