Forum Discussion

MJL_Sims's avatar
5 years ago

Ouderschap advies geven werkt niet

Een paar dagen geleden opende ik de Sims 4 om te spelen met een huishouden dat ik een dag geleden had aangemaakt. Ik heb het pack ouderschap al een tijdje geleden geïnstalleerd en heb er ook al vaker mee gespeeld en het heeft altijd goed gewerkt. Met het pack ouderschap kunnen ouders hun kinderen advies geven. Dan komt er een tekst in beeld en kan jij als speler daarop reageren, door te kiezen tussen twee opties. Bij mij verscheen er nu echter maar één optie. Ik dacht dat het wel iets eenmaligs zal zijn, dus ik klikte op die ene optie en het tekstje verdween (zoals altijd) en het spel ging door. Later vroeg een van de kinderen weer om advies. Jammer genoeg gebeurde er precies hetzelfde als de vorige keer. Zoals ik eerder aangaf heb ik vaker met dit pack gespeeld en is dit me nooit eerder overkomen. Ik startte het spel opnieuw op, omdat ik dacht dat dat misschien zou werken. Maar dat werkte ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik speel overigens op een MacBook. Dit kan er misschien ook iets mee te maken hebben. Ik heb namelijk al vaker probleempjes in het spel gehad. 

8 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Hallo @MJL_Sims,

Mocht je problemen ervaren met het niet kunnen starten van De Sims 4 of tijdens het spelen ervan, dan dien je het spel te ontdoen van alle aangepaste inhoud en de basisstappen te gaan doen.

Controleer of je de laatste versies van De Sims 4 en de Origin cliënt gebruikt.

Zeker dit eens te gaan doen, bij een installatie van een update van De Sims 4 en/of installatie van uitbreiding / aanvulling. Ook omdat je aangeeft vaker problemen het ondervonden.

Heb je soms een programma draaien dat de goede werking van beide kan verstoren / verhinderen?

Controleer of je platform echt en helemaal is bijgewerkt.

Groetjes.
  • MJL_Sims's avatar
    MJL_Sims
    5 years ago

Hoi @RealSimmor0,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik gebruik de laatste versies van de sims en origin. Ook wilde ik de cache gaan verwijderen, maar er zat niks in de cache-map van de sims 4. Ik heb ook het spel gerepareerd via origin. Dat heeft ook niet geholpen. Vandaag heb ik de sims verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat hielp ook niet.

Moet ik het spel nu ontdoen van de aangepaste inhoud? Ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik heb geen idee hoe dat moet. Betekend dit dat ik alle uitbreidingspakketten, game packs en accesoirespakketten verwijder?

• Nee, dat hoeft niet, @MJL_Sims.

Je hoeft De Sims 4 eigenlijk niet opnieuw te installeren, meestal kan het al helpen om de spellen te laten repareren. Het is mogelijk dat in je opgeslagen spelvoortgang iets zit dat niet meer klopt en je problemen veroorzaakt.

De aangepaste inhoud, (ook wel "modificaties" genoemd), veroorzaken vaak genoeg problemen, van dat De Sims 4 niet meer start, tot ondervinden van problemen tijdens het spelen.

De basisstappen:
    Zorg dat je alle Origin spellen en de Origin cliënt helemaal hebt afgesloten, voordat je hieraan gaat beginnen:

Ga naar je Documenten toe. Daarin zal je een map genaamd "Electronic Arts" vinden. Open die.
    Vervolgens zul je een map "De Sims 4" vinden, hernoem die. Naar "De Sims 4-Oud" als voorbeeld. Staan er meerdere mappen waar "Sims 4" als naam in voortkomt? Dan deze mappen allemaal hernoemen.

De cache van de Origin cliënt leegmaken.
    Hoe je dat doe wordt uitgelegd in dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Nagaan dat je verbonden bent met het internet. Een bekabelde internetverbinding wordt aanbevolen.
    Heeft de Origin cliënt ook toegang tot het internet?

De Origin cliënt starten en je aanmelden met de juiste Origin / EA account, als hierom gevraagd wordt.

Ga naar je spelbibliotheek toe. Rechtsklik op De Sims 4 en dan de optie "Repareren" kiezen.

Vervolgens zal je wachten tot het reparatieproces klaar is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.
    Nadat deze klaar is, controleer of De Sims 4 ook is bijgewerkt en ga je testen of je problemen daadwerkelijk zijn verholpen. Doe dit met een nieuw gemaakte Sim of huishouden. Ook kan je eentje kiezen uit de verzameling die standaard met het spel meekomen.

Groetjes.
  • MJL_Sims's avatar
    MJL_Sims
    5 years ago

Bedankt voor de duidelijke uitleg, @RealSimmor0.

Ik heb de basisstappen uitgevoerd en het spel opgestart. Er is jammergenoeg nog niks veranderd. Ik krijg nog steeds maar één optie als mijn kind/tiener om advies vraagt. Is er nog iets dat ik kan doen om het probleem op te lossen?

• MJL_Sims's avatar
    MJL_Sims
    5 years ago

Hoi @RealSimmor0,

Zou het misschien kunnen helpen als ik het pack ouderschap verwijder? Ik kan alleen nergens vinden of je die daarna ook weer terug kan zetten. Kan je uitbreidingspakketten, game packs of accessoirepakketten ook los resetten? En zou het ook na een update opgelost kunnen zijn?

• Dan zul je De Sims 4 helemaal moeten gaan verwijderen, @MJL_Sims. Mocht je dit gaan doen, zorg ervoor dat je dan eerst een reservekopie hebt gemaakt. Da pas De Sims 4 helemaal verwijderen.

Het bijwerken van De Sims 4, werd al genoemd in mijn eerdere reactie. Basisstappen geven vaak een oplossing, als er problemen optreden bij het starten of tijdens het spelen van De Sims 4. Altijd hierna De Sims 4 schoon opstarten.

Omdat die acties en functies alleen beschikbaar zijn met het gebruik van deze uitbreiding, dan zul je zonder deze geen last ervan moeten hebben, aangezien de betreffende acties en functies afwezig zijn.

Controleer of de Origin cliënt ook is bijgewerkt naar de laatste versie. De laatste versie kan je hiervan downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Staat De Sims 4 en de Origin cliënt wel ingesteld in dezelfde taal? Als je beiden wijzigt naar het Engels en hierna het spel nog eens repareert, kom je dan dezelfde problemen tegen?

Groetjes.
  • MJL_Sims's avatar
    MJL_Sims
    5 years ago

hoi @RealSimmor0,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de sims verwijderd en daarna opnieuw gedownload zonder Ouderschap. Ik heb het spel even geopend en daarna weer verwijderd en opnieuw gedownload met Ouderschap er wel bij. Daarna ging ik het spelen en het probleem was er nog steeds. Ik heb ook de taal van de Sims 4 en Origin gewijzigd naar Engels. Dat hielp ook niet.

Ik denk dat ik een keer contact opneem met EA/de Sims 4 via de telefoon.

groetjes.

• Hallo @MJL_Sims,

Nederlandse helpdesk van EA is gesloten, in verband met de nare situatie die wereldwijd plaatsvind.

Is er inmiddels nog verbetering gekomen?

Deze aanvulling zal juist deze acties toevoegen, met het weglaten ervan, zul je dan ook geen last hebben van het probleem.

Je zou nog een reservekopie maken van je spelvoortgang, dan De Sims 4 helemaal kunnen verwijderen en opnieuw gaan installeren.

Zo te zien, er waren weinig andere spelers te vinden die er ook last van hebben.
    Meestal is het gebruik van aangepaste inhoud de oorzaak. Zorg ervoor dat je de basisstappen hebt gedaan en de laatste versie van De Sims 4 gebruikt.
    De Sims 4 schoon starten en met een nieuw gemaakte huishouden testen of je probleem is verholpen.

Tevens zou het\ een bug kunnen zijn, die kan je opgeven op het Engelstalige forum: https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/The-Sims-4-Bugs

Groetjes.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 14 days ago
3,043 Posts