3 years ago
Paardenboerderij
Hi, wanneer ik het * bestijg komt er een impuls boven het * zijn hoofd met 2 hoefijzers en een kruisje en dan stapt ze gelijk weer af. Het paardrijden lukt dus niet. kan iemand mij hier alsje...
Hey @Ligoure,
Inmiddels heb ik (met wat kunstgrepen) het filmpje kunnen bekijken ook je laatste reactie gelezen.
Ik kan niet zien welke cc of modificatie de oorzaak is van het probleem maar ik vermoed dat je aangepast materiaal gebruikt in de vorm van hekken of poorten. Als je die kunt opsporen en verwijderen dan kan je je spel daarna opnieuw testen. Je kunt ook gebruikmaken van een van de modificaties waarmee je kunt testen of die van jou nog up to date zijn. Kijk dan eens bij: The Sims 4 Mods - CurseForge
en zoek naar bijvoorbeeld: 'Better exceptions'.
Hopelijk kan je dan én met mods spelen én met de nieuwe uitbreiding.
Graag gedaan en goed om te weten dat nu alles weer werkt zoals jij dat wilt, @Ligoure.
Heel veel plezier met spelen! 😉
Hoi @Ligoure Zou je mij kunnen vertellen wat precies het probleem was bij jouw mods en cc en wat je hebt gedaan om het op te lossen? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem en wil ook graag blijven spelen met mods en cc. Ik heb op de kavel volgens mij geen cc hekken, poorten of deuren gebruikt... Ik heb ook de better exceptions scanner erop losgelaten, maar die geeft geen conflicten weer... @Trismagistos Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik krijg ook geen last exception van MCCC, dus dat kan ik ook niet gebruiken om erachter te komen wat het probleem is.
Hey @Sabine16,
Zou je wat meer kunnen vertellen van het probleem dat jij tegenkomt?
Misschien kan je ook een schermopname of foto als bestand bijvoegen?
Ik begrijp dat het te maken heeft met jouw mods of cc.
Lees dan ook voor de zekerheid even het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal'
Kijk of je wat hebt aan de suggesties die ik daarin doe.
Hoe meer ik weet, hoe beter in je kan helpen.
@Trismagistos Ik heb exact hetzelfde probleem als @Ligoure beschreef en die filmpjes laten zien wat bij mij ook gebeurt. Mijn sim klimt op het paard, paard krijgt 2 hoefjes met een rood kruis boven het hoofd en dan staat de sim er ineens weer naast.
Aangezien het probleem van @Ligoure lag bij een van de mods of cc hoop ik te kunnen ontdekken wat daar hielp. Ik heb dus better exceptions, maar die geeft geen conflict aan. De vorige keer dat ik een specifiek gameplay probleem had lag het aan een instelling binnen mc command center, maar dat is zo'n grote mod dat ik niet zo snel kan bedenken wat dat nu zou kunnen zijn. Alles is verder up to date en in deze game heb ik geen cc hekken, poorten, deuren of muren gebruikt.
Ik heb nog niet geprobeerd zonder cc en mods op het paard te rijden, maar aangezien dat het probleem bij @Ligoure was, ga ik er vanuit dat dat bij mij ook wel zo zal zijn.
Sorry voor het lange verhaal.
Als ik het goed begrijp heb je de nieuwste versie van de mod Better Exceptions van Twistedmexi en die heb je ook gebruikt om een exception te forceren? Maar daar kwamen geen suggesties uit naar voren.
Heb je ook al eens het bestand localthumbcache.package verwijderd?
Het kan zijn dat daar nog steeds wat restanten van oude (instellingen) van mods inzitten die het probleem veroorzaken.
Anders kan het zijn dat er toch een instelling in MCCC niet helemaal goed staat. Ik neem aan dat je daar de nieuwste versie van hebt.
Je zou het eens kunnen testen in een vanilla spel. Sla dan je oude spel op onder een nieuwe naam en test die variant zonder mods nadat je het bestand localthumbcache.package hebt verwijderd. Als het probleem blijkt bestaan dan weet je in ieder geval dat de oorzaak niet wordt veroorzaakt door mods. Het zou wel nog zo kunnen zijn dat er dieper in de save al een fout zit en dat jouw variant van het spel dus de corruptie sluipend met zich meedraagt. In dat geval zal je het verlies moeten nemen. Maar ik hoop dat je daar niet naar hoeft te grijpen.
Mijn advies is om al je Sims huishoudens én kavels (collectief én individueel) regelmatig op te slaan in je bibliotheek en desnoods ook in de Galerie voor noodgevallen naast dat je ook een backup maakt van de Sims 4 map op een externe drager. Het kan zijn dat je die nodig hebt om een nieuw (schoon) spel op te zetten met je oude huishoudens en kavels.
Laat ajb even weten of het lukt met het simpel verwijderen van de localthumbcache.
Hoi @Trismagistos , bedankt voor de snelle reacties. Ik heb localthumbcache verwijderd, maar helaas heeft dat niet geholpen. Ik zal nu maar eens mods en cc gaan uitproberen. Ik zal laten weten of ik dan een oplossing kan vinden.
@TrismagistosHet kostte me een middagje, maar ik heb uitgevonden wat het probleem was. Het was een mini mod die ervoor zorgt dat de buik van je sims tijdens de zwangerschap in het 1e trimester minder groot is van Little MsSam. Ik had er nooit meer aan gedacht dat ik een paar mini mods heb. Zo zie je maar weer dat zo'n super kleine aanpassing grote gevolgen kan hebben. En jij dacht trouwens helemaal in de goede richting met de vraag aan @Ligoure over zwangerschap!
Nogmaals bedankt voor het meedenken! 🙂
Ha @Sabine16,
Zo herkenbaar, dat middagje mods afspeuren. 😃 Daarom gebruik ik ook liever better exceptions maar, in de situatie die jij hier tegenkwam zou dat dus ook niet hebben geholpen.
Goed dat je er uiteindelijk toch achter bent gekomen. 🙌
En een ongelukje zit in een klein hoekje. Daar komt volgens mij ook het gezegde: 'eigen schuld, dikke bult!' vandaan. Alleen weer niet met de mod van Little MsSam. Zelfs niet als die helemaal up to date is. 🤔
Gelukkig nu opgelost en vooral omdat jij het draadje nog eens helemaal hebt uitgeplozen.
Veel plezier met spelen. 😉