Forum Discussion

Re: [Hoe los ik dit op] Rode kruizen in mijn galerij?

@elenastoffels Als je gebruik maakt van Avast of AVG antivirussoftware programma's kan het voorkomen dat je deze rode kruizen door de foto's van de galerie ziet staan.

Beide programma's hebben heel strenge ransomware schilden. Je kan de caches van de galerie als veilig bestempelen in deze schilden. De andere mogelijkheid is dat je kiest voor een minder strenge beveiliging tegen ransomware.

Als je je bestanden op je computer veilig wilt houden tegen de gijzelingsaanvallen kan je het beste voor de eerste optie kiezen en de onderdelen van De Sims 4 toegang verlenen of als veilig bestempelen.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten dan helpen we je wat verder op weg.

Veel plezier met spelen. 😉

20 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    5 years ago

@littlelucaatje Natuurlijk! Ik zal een poging wagen. Het is een beetje afhankelijk of je gebruik maakt van een betaalde (premium) versie van avast of de gratis versie.  Ik maak gebruik van de betaalde 'premium versie' maar er zit, dacht ik, niet heel veel verschil in. 

Zorg er in ieder geval voor dat je De Sims 4 en Origin toegang geeft om door je firewall heen te gaan. Dat kan je doen in de firewall instellingen van Avast. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan voor Origin en Electronic Arts.

Om de Ransomware Schilden in te stellen kan je het beste kiezen voor de slimme modus. Als je dan de Sims galerij opent dan zal avast vragen of je toestemming wil geven om de gegevens in de onlinethumbnailcache map te wijzigen. Als je dan op oké klikt dan regelt Avast het verder zelf.

Kijk hieronder voor de plaats waar je de slimme modus kan instellen: 

Bij bescherming staat helemaal rechts onderin Ransomware Schild. Klik dat aan en klik daarna op het instellingenwieltje dat je ergens in het midden aan de rechterkant vind. Als je dat hebt aangeklikt kom je in het onderstaande menu:

Kies dus voor de Slimme modus en vink die aan. Ik heb gekozen voor de Strenge modus omdat ik graag zelf de toestemmingen bepaal. 

Als je de gratis versie van Avast gebruikt ziet het er bijna hetzelfde uit.

Veel plezier met spelen. 😉

• hallo

mijn galerij werkt ook niet meer. Als ik heb wil openen komen er alleen maar rode kruisen en hij zegt dan dat er geen voorwerp is. Ik gebruik ook AVG. Weet iemand hoe ik het goed kan krijgen. Ik weet namelijk ook niet zeker of ik die legacy Edition heb gedownload. Kan iemand alsjeblieft helpen

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    5 years ago

@doortjedoortje Bij AVG werkt het eigenlijk net zo als bij Avast. Hier zie je de link naar de instructies die AVG zelf geeft: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=AVG-Ransomware-Protection-FAQ&q=ransomware+schilden&supportType=home

Bescherming tegen ransomware – veel gestelde vragen | AVG Klik dan op het vierde plusteken, waar op staat + Hoe beheer ik de gevoeligheid van Bescherming tegen ransomware?

Volg de stappen 1 tot en met 4 die ze in de instructie voorstellen. Kies daarna voor de slimme modus. AVG levert de bescherming altijd in de strenge modus dus daarin zit het probleem. Zodra je dat hebt gedaan zal AVG je vragen of bepaalde applicaties en/of programma vertrouwd of veilig zijn. Klik in dat geval op ja of ga in ieder geval akkoord met de programma's De Sims 4 en Origin.

De reden waarom je ook je screenshots niet ziet heeft, denk ik, te maken met die strenge instellingen. Zodra je De Sims 4 toegang hebt gegeven in het Ransomware schild zal je ook de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Screenshots weer toegankelijk zijn en kan je de foto's weer zien.

Als je verder nog hulp nodig hebt, laat het maar even weten.

In ieder geval vrolijk Pasen.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Je kan via de speleigenschappen van De Sims 4 kijken welke versie er gestart wordt, @doortjedoortje. Eigenlijk dien je De Sims 4 via de Origin cliënt te starten.

Ook kinderaccount hebben geen toegang tot online functies, waar de Galerij en kopen via Origin onder vallen.

Heb je de basisstappen gedaan?

Zorg dat de Origin cliënt en de spellen op de witte lijst van je beveiligingssoftware hebt gezet.
    Indien dat niet werken of mogelijk zijn, dan dien je beveiligingssoftware (tijdelijk) uit te schakelen.
    Indien dat ook niet werkt, zal je de beveiligingssoftware volledig moeten verwijderen.
    De (online) documentatie van je beveiligingssoftware eens doorlezen. Je zal contact opnemen met diens ondersteuning, bij problemen of vragen tijdens het gebruikt hiervan. Mogelijk zal je dus moeten gaan zorgen voor een schone installatie van het bijgewerkte product.

Verder kan je door een schone start van Windows te doen, ook hierbij helpen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Als je computer hieraan ruim voldoet, dan hoef je ook niet "De Sims 4 Legacy Editie" te gebruiken. Deze versie dan blijven gebruiken, kan voor problemen geven op de betere computers.

Groetjes.
  • hoi ,ik snap het nog niet helemaal. Wat niet ik nou doen. Ik weet zeker dat ik 64 bits gebruik.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago
    Hey @doortjedoortje,

Had je de stappen van @Trismagistos toegepast met AVG?

Heet de versie van De Sims 4 die jij opstart toevallig de Legacy editie in de spelbibliotheek?

- EA_Neil
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    4 years ago

@doortjedoortje  als je zeker weet dat je een 64 bit computer gebruikt dan kan je de oplossing gebruiken die ik bij #4  heb aangegeven. Volg dan gewoon de instructies die je kunt vinden in de website van AVG. Daar kom je terecht als je op de link klikt.

In het Windows instellingen menu kan je bij systeem en info controleren of je daadwerkelijk een 64 bit systeem hebt. Als je Origin opent dan zorgt dat programma zelf voor de juiste versie van De Sims 4.

Als je dan ook nog een uitbreidingspakket hebt aangeschaft dat na november 2019 is uitgebracht, weet je zeker dat je al eerder met een 64 bit Sims versie hebt gespeeld.

Dus probeer de instellingen van je ransomware schild in AVG aan te passen.

Veel succes.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Heb je De Sims 4, de Origin cliënt, net als alle andere spellen van Origin toegevoegd aan de witte lijst van je beveiligingssoftware, @doortjedoortje.
    Anders deze helemaal eens afsluiten, of toch maar verwijderen.
    Tevens, een schone start van Windows doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Controleer of je ook met de juiste Origin / EA account bent aangemeld.
    Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies, waaronder ook de Galerij valt.

Je DxDiag informatie bij je reactie plaatsen, opgeslagen in een tekstbestand, die je weer dan als een bijlage toevoegt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zou je eens kunnen testen op een andere computer, of het daarmee wel werkt?

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    4 years ago

@inekemelis Kan je uitleggen wat je zoal hebt geprobeerd? Als we daar een beter beeld van hebben dan kunnen we misschien nog suggesties doen. 

Controleer de ransomware schilden van je antivirusprogramma (meld ook even welk antivirusprogramma je gebruikt) Als je geen virusscanner gebruikt, controleer dan de instellingen van je computer. Meld voor het gemak ook even welk systeem je gebruikt. Een MacOS is geen Windows of console. Kijk ook even of je geen gebruikmaakt van De Sims 4 Legacy Editie. Met die  Legacy Editie kan je sowieso geen gebruikmaken van de galerie. Hoe meer informatie je hier over je computer geeft (dus vooral specificaties en welk virusprogramma etc) hoe beter we je kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Hartelijke groet.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago
    Hey @inekemelis,

Ik heb een kijkje genomen en het lijkt er op dat je mogelijk de Legacy versie van De Sims 4 gebruikt op deze computer, kan dit kloppen? Dit is een lichtere versie van De Sims 4 die gemaakt is zodat spelers hun Sims 4 kunnen blijven spelen op oudere computers en Macs maar inderdaad enkele functies zoals de nieuwere uitbreidingen en de Galerij missen.

- EA_Neil
  • Dat blijkt van niet als je dus de "De Sims 4 Legacy Editie" dient te gebruiken, een kinderaccount gebruikt, lastige beveiligingssoftware gebruikt of niet voldoet aan de systeemeisen voor de normale versie van De Sims 4, @inekemelis.

Meer informatie over "De Sims 4 Legacy Editie", is hier te vinden: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/FAQ-De-Sims-4-Legacy-Editie/m-p/8452343#M2710 en https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/addon/the-sims-4-legacy-edition

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Plaats je DxDiag informatie bij je reactie (alleen Windows): https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
    Deze gegevens dienen in een tekstbestand zijn opgeslagen en daarna toevoegen als een bijlage voor bij de reactie.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    4 years ago

@inekemelis Heb je nog steeds last van de rode kruizen of de driehoeken met een uitroepteken in zeer lichtblauw? Op het Sims Forum heb je het er ook al even over gehad: afbeeldingen galerij — The Sims Dutch. Uit je andere vraag over sneeuwpret heb ik opgemaakt dat je niet speelt met de Legacy Editie. Ik ga er even gemakshalve van uit dat je ook geen kinderaccount hebt dus kan het ook te maken hebben met de firewall instellingen (van Avast of van Windows) Heb je gecontroleerd of je Origin en De Sims 4 toegang hebt verleend om het internet op te gaan? 

Heb je ook al eens geprobeerd om zelf een kavel of huishouden op te laden naar de galerie? Je zou kunnen testen of het aan de firewall of ransomware schilden van je virusscanner ligt door alle schilden van Avast voor 10 uit te schakelen en in die tijd de galerie proberen te gebruiken. Als het dan wel lukt, weet je zeker dat je virusscanner te streng hebt afgesteld.

Laat het ajb nog even weten. Alvast bedankt.

• rms66's avatar
    rms66
    3 years ago
    @Trismagistos hoi, ik moet ook hulp met dit.. Ik heb dit net gekregen alleen ik gebruik Norton en alles daarop is toegestaan de sims, en origin. dus ik weet niet wat ik anders kan doen om dit probleem bij mij te fixen. kunt u mij helpen?
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    3 years ago

Hey @rms66,

Als je Norton gebruikt dan kan je ook daar eens kijken naar de ransomware schilden. Omdat ik geen gebruik maak van Norton krijg ik geen inzicht in hoe ik die schilden zou moeten instellen en kan ik je dus geen handleiding geven. Heb je ook al eens geprobeerd om de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 toestemming te geven in Norton. Het kan zijn dat je daarmee wel je eigen Sims en kavels zou kunnen zien. 

Zou je misschien een schermopname willen maken van de rode kruizen in combinatie met de Sims en kavels die je wel kunt zien? Misschien dat ik je aan de hand daarvan een paar suggesties kan doen. 

Hopelijk kan je hier wat mee.

Alvast bedankt.

• rms66's avatar
    rms66
    3 years ago

kan ik ook mijn trays verwijderen en nieuwe maken? dan hopelijk laat het toch niet meer de rode kruizen zien of wel? want ik heb hierover nagedacht om gewoon opnieuw te starten met mijn hele galerij.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    3 years ago

Hey @rms66,

Ik heb nog even gezocht naar de opties binnen Norton. Misschien kan je aan de hand van de informatie in deze link de eerder genoemde Sims 4 map uitsluiten van de strenge scanopties van Norton:  

https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v3672136

Waarschijnlijk los je het probleem niet op als je trays vervangt. Iedere wijziging kan door de virusscanner worden aangemerkt als een dreiging waardoor je de rode kruizen blijft behouden.

Als het even kan stuur dan ern schermopname als bijlage mee. Aan de hand daarvan kan ik de situatiehopelijk beter beoordelen.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 14 days ago
3,045 Posts