Forum Discussion

Re: [Hoe los ik dit op] Rode kruizen in mijn galerij?

@Trismagistos Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik ook avast en het de galerie werkt niet. Kan je het mij uitleggen alsjeblieft?

6 Replies

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@littlelucaatje Natuurlijk! Ik zal een poging wagen. Het is een beetje afhankelijk of je gebruik maakt van een betaalde (premium) versie van avast of de gratis versie.  Ik maak gebruik van de betaalde 'premium versie' maar er zit, dacht ik, niet heel veel verschil in. 

Zorg er in ieder geval voor dat je De Sims 4 en Origin toegang geeft om door je firewall heen te gaan. Dat kan je doen in de firewall instellingen van Avast. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan voor Origin en Electronic Arts.

Om de Ransomware Schilden in te stellen kan je het beste kiezen voor de slimme modus. Als je dan de Sims galerij opent dan zal avast vragen of je toestemming wil geven om de gegevens in de onlinethumbnailcache map te wijzigen. Als je dan op oké klikt dan regelt Avast het verder zelf.

Kijk hieronder voor de plaats waar je de slimme modus kan instellen: 

Bij bescherming staat helemaal rechts onderin Ransomware Schild. Klik dat aan en klik daarna op het instellingenwieltje dat je ergens in het midden aan de rechterkant vind. Als je dat hebt aangeklikt kom je in het onderstaande menu:

Kies dus voor de Slimme modus en vink die aan. Ik heb gekozen voor de Strenge modus omdat ik graag zelf de toestemmingen bepaal. 

Als je de gratis versie van Avast gebruikt ziet het er bijna hetzelfde uit.

Veel plezier met spelen. 😉

• rms66's avatar
    rms66
    3 years ago
    @Trismagistos hoi, ik moet ook hulp met dit.. Ik heb dit net gekregen alleen ik gebruik Norton en alles daarop is toegestaan de sims, en origin. dus ik weet niet wat ik anders kan doen om dit probleem bij mij te fixen. kunt u mij helpen?
  • Hey @rms66,

Als je Norton gebruikt dan kan je ook daar eens kijken naar de ransomware schilden. Omdat ik geen gebruik maak van Norton krijg ik geen inzicht in hoe ik die schilden zou moeten instellen en kan ik je dus geen handleiding geven. Heb je ook al eens geprobeerd om de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 toestemming te geven in Norton. Het kan zijn dat je daarmee wel je eigen Sims en kavels zou kunnen zien. 

Zou je misschien een schermopname willen maken van de rode kruizen in combinatie met de Sims en kavels die je wel kunt zien? Misschien dat ik je aan de hand daarvan een paar suggesties kan doen. 

Hopelijk kan je hier wat mee.

Alvast bedankt.

• rms66's avatar
    rms66
    3 years ago

kan ik ook mijn trays verwijderen en nieuwe maken? dan hopelijk laat het toch niet meer de rode kruizen zien of wel? want ik heb hierover nagedacht om gewoon opnieuw te starten met mijn hele galerij.

• Hey @rms66,

Ik heb nog even gezocht naar de opties binnen Norton. Misschien kan je aan de hand van de informatie in deze link de eerder genoemde Sims 4 map uitsluiten van de strenge scanopties van Norton:  

https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v3672136

Waarschijnlijk los je het probleem niet op als je trays vervangt. Iedere wijziging kan door de virusscanner worden aangemerkt als een dreiging waardoor je de rode kruizen blijft behouden.

Als het even kan stuur dan ern schermopname als bijlage mee. Aan de hand daarvan kan ik de situatiehopelijk beter beoordelen.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 2 days ago