Forum Discussion

EA_Leeuw's avatar
EA_Leeuw
Icon for Community Manager rankCommunity Manager
2 years ago

Re: Mods in externe schijf niet te vinden in Sims4 spel, hoe nu verder?

Hey @AvdRiet,

Naar mijn weten worden de Sims 4 instellingen en Mods nogsteeds altijd op je locale schijf opgeslagen en niet op een externe, waar je het spel op geïnstalleerd hebt.

Volgens mij kun je een Electronic Arts folder vinden in je Documenten folder in jouw Bibliotheek op je Mac, waar ook een De Sims 4 folder te vinden is. Als het goed is moet er ook een Mods folder in die Sims 4 folder zitten, waar je de mods in kunt (misschien zelf moet) plaatsen.

3 Replies

• AvdRiet's avatar
    AvdRiet
    2 years ago

Dag @EA_Leeuw, inderdaad kan ik zo'n mods-map vinden op die plek. Maar ik wil graag opslaan op harde schijf, omdat anders de iCloud veel te snel vol loopt. En dat wil ik niet.

Zijn er misschien mensen die een oplossing voor ons hebben?

Groet, AR

• Hey @AvdRiet,

Als het goed is zou je ook de map documenten en/of de map moeten kunnen verplaatsen naar de externe harde schijf. Je zult dan wel allerlei lees en schrijfrechten moeten overhevelen. In dit artikel kan je er meer over lezen: Andere opslagapparaten aansluiten en gebruiken op de Mac - Apple Support (NL)

Als je de map: >Documenten >Electronic Arts> De Sims 4 verplaatst naar de externe harde schijf dan verplaats je de mods gelijk mee. De map Mods hoort altijd in de 'De Sims 4'-map te zitten.

Een uitgebreide hulp/handleiding is te vinden op de site van een van de Hero's van het Engelstalige Sims forum van AHQ, Bluebellflora. In de link vind je haar uitleg: Running your Sims 4 folder from an external drive – Bluebellflora Op de pagina zelf vind je ook een vertaaloptie. Hopelijk heb je daar wat aan. 

Hopelijk heb je hier wat aan. 

• AvdRiet's avatar
    AvdRiet
    2 years ago

Bedankt voor de tip.

Ik vind deze manier wel heel spannend moet ik zeggen.

Even kijken hoe en wat ik doe.

Groet, AR

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 5 days ago
3,032 Posts