Forum Discussion

Re: MSVCP140.dll. ontbreekt Origin wil niet meer opstarten

Hoi,

- Houd het Windows logo op jouw toetsenbord ingedrukt en druk op E

- Ga naar C:\Program Files (x86)\Origin

- Zoek naar vcredist_x64_vs2015 en vcredist_x86_vs2015

- Dubbelklik op x64 (64 bit) of x86 (32 bit)

- Kies voor repareren en start de computer opnieuw op

Ik heb dit bovenstaande gedaan, maar ik blijf dezelfde melding krijgen. Het is niet opgelost. Is er iets anders dat ik kan doen?

3 Replies

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago
    @mvanwegen ik denk dat het in het geval van jouw computer niet ligt aan Visual Studio 2015 maar van latere versies of 2017 of 2019.
    Visual Studio is van Microsoft en is hier te downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.

Als je niet de allernieuwste computer of laptop thuis hebt staan download en installeer dan alleen de eerste twee onderdelen: vc_redist.x86.exe en vc_redist.x64.exe

Hopelijk lukt het wel met deze versies.

Hartelijke groet.
  • @Trismagistos Ik heb het zelfde gezeur... ik heb mijn laptop helemaal leeg laten halen en opnieuw laten installeren. en alles wat hier staat opnieuw gedaan en nog werkt dit niet. Heb een laptop die nog geen 3 jaar oud is.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Chantalletje3101 Zou je voor mij een DxDiag.txt willen maken en als bestand willen toevoegen aan je volgende antwoord? Hier kan je lezen hoe je zo'n bestand maakt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Uit de gegevens die je hier meld kan ik niet of nauwelijks bepalen wat er precies aan de hand is.

Ik neem aan dat je alle stappen hebt gevolgd nadat je je pc hebt 'leeggehaald'. 

1) je hebt Origin geïnstalleerd en de Sims 4,

2) je hebt ook de visual studio onderdelen van Microsoft gedownload en geïnstalleerd: De laatste ondersteunde Visual C++-downloads (microsoft.com),

3) en je hebt Origin en de Sims 4 in je antivirus programma toegang gegeven tot de firewall 

4) de Sims 4 wil nog steeds niet starten.

Heb je foutmeldingen gezien? Zou je alle informatie waarvan je denkt dat het maar enigszins belangrijk zou kunnen zijn hier willen vermelden? 

Hoe meer informatie je hier geeft hoe beter we je kunnen helpen.

Alvast bedankt.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,861 PostsLatest Activity: 2 minutes ago