Forum Discussion

EA_Neil's avatar
EA_Neil
Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
4 years ago

Re: Opnieuw downloaden

Hey @Peekie1919,

Ik kan mij niet zo goed voorstellen wat je bedoelt met touwtjes en wazige poppetjes maar kun je ons mogelijk meer vertellen via een screenshot? Gebruik je toevallig enige mods of custom content (CC)?

Je kunt De Sims 4 via Origin verwijderen door in de spelbibliotheek te rechter klikken op De Sims 4 en verwijderen te kiezen. Erna kun je hem weer opnieuw installeren via de spelbibliotheek. Houd in de gaten dat herinstalleren mogelijk ook al jouw huishoudens verwijdert.

Mocht je deze willen bewaren kun je deze vinden in mijn documenten/Electronic Arts/De Sims 4 in de Saves folder. Om deze veilig te stellen kun je deze map kopieren of ergens anders plaatsen totdat de installatie klaar is en erna terug zetten.

- EA_Neil

4 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Hoi!

Ik heb de sims 4 opnieuw gedownload maar nog steeds zijn mijn sims wazig (Zie de screenshots) Maar als ik de sims aanpas dan zijn ze scherper en zijn ze niet wazig! Ook heb ik al mijn cc verwijderd. 

Ik kijk ook veel sims YouTubers en hun sims zijn wel scherp in de game. 

Peekie

• Wijzig de grafische spelopties bij De Sims 4 of dat al verbetering geeft, @Peekie1919 en ervoor zorgen dat je de basisstappen hebt gedaan.
    De stuurprogramma's van je computer bijwerken, zeker die van je videokaart. Beschikbare updates voor Windows downloaden en installeren.
    Overige en onnodige software volledig afsluiten.
    Voldoet jouw computer aan de systeemeisen om De Sims 4 te kunnen draaien. Aanvullende inhoud heeft weer hun eigen systeemeisen.
    De laptopmodus uitproberen, als De Sims 4 start.
    Verlaag de beeldschermresolutie naar 1024×768 en probeer De Sims 4 te starten in de venstermodus. Zie je soms nou verschil?
    Alle overige en onnodig apparaten ontkoppelen en uitschakelen.
    Nagaan of je computer beschikt over meerdere videokaarten, dan altijd de betere videokaart gebruiken voor spellen. Meestal is deze van NVidia.
    Ventilatieopeningen en koelingssystemen controleren. Schoonmaken of vervangen waar dat nodig is.
    De "Origin in-game" uitschakelen, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game/
    Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd
    Het overklokken uitzetten van je hardware
    Schone installatie doen van je (videokaart) stuurprogramma's.

Mocht je nog steeds problemen hebben, dan je DxDiag informatie vermelden bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand en toevoegen als een bijlage: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Groetjes.
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago
    Hey @Peekie1919,

De wazigheid lijkt op een lagere resolutie en mogelijke lagere grafische instellingen. Scherper beeld is te zien als je de resolutie in-game verhoogd/gelijk zet met die van jouw beeldscherm en de grafische instellingen verhoogd. Dit zal er erg aan liggen hoeveel jouw computer tegelijkertijd ook aan kan.

Je kunt experimenteren met de bovenstaande opties door ze langzaam 1 voor 1 hoger te zetten en te zien of erna de Sims 4 nog prima loopt. Als het slechter gaat lopen kun je het terug zetten.

- EA_Neil
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    4 years ago

@Peekie1919 Op het eerste screenshot 01.png vind ik de wazigheid wel meevallen. Maar mijn ogen zien de dingen misschien wel anders dan die van jou. Op de andere twee screenshots zie ik ook wel wat wazigheid maar dat kan werkelijk overal aan liggen. De grafische instellingen maar ook gewoon aan jouw computer. Hoe sterker de grafische kaart hoe beter het beeld en vergis je niet.... Veel YouTubers maken vaak gebruik van de nieuwste snufjes en de snelste computers. Ik denk dat hun Sims daarom ook scherper overkomen. Ik zelf kijk liever naar de ontwikkelingen in mijn eigen spel want vaak hebben de Youtubers eerst zelf flink moeten oefenen om jou iets moois voor te schotelen.

Misschien dat je toch nog eens de specificaties van jouw computer zou kunnen geven? Wie weet, zijn er nog wel wat andere mogelijkheden te bedenken. Als je de specificaties geeft. meldt dan in ieder geval het besturingssysteem, de naam en het type processor, grafische kaart en RAM geheugen. 

Alvast bedankt.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 14 days ago
3,045 Posts