4 years ago
Restaurant probleem
Hoi, ik speel de Sims 4 al jaren, maar de laatste tijd heb ik last van een bug: Als ik een of meerdere Sims mee uit eten neem, eten ze niets van wat ik voor ze bestel. Ze drinken wel. Ik maak dan maa...
Hey @mirjam456,
Meestal wordt aangeraden om De Sims 4 op te starten vanuit Origin. Klik op de tegel van De Sims 4 in de gamebibliotheek en kies voor de optie spelen. Als je een snelkoppeling gebruikt op je bureaublad dan kan het gebeuren dat De Sims niet goed start. Ook is het niet echt verstandig om de Sims 4 op te slaan in de iCloud of op de OneDrive. Ook dan bestaat er de mogelijkheid dat je problemen tegen kunt komen. De Sims opent namelijk alleen de saves di op de harddrive zijn opgeslagen.
Het bestand localthumbcache.package kan je gewoon verwijderen. Zodra je De Sims start wordt er vanzelf een nieuwe 'schone' versie aangemaakt. dus als je problemen tegenkomt in je spel is het handig om die regelmatig te verwijderen om weer een frisse start te kunnen maken. Dus het bestand dat je nu op je bureaublad hebt geplaatst kan gewoon in de prullenbak.
Als je geen mods gebruikt is de map mods op je bureaublad leeg en kan ook gewoon worden verwijderd. Het spel heeft (als je het opnieuw hebt gestart ook een nieuwe 'lege' map mods aangemaakt.
Ik raad je aan om toch ook eens in de lijst van al bekende en openstaande bug rapporten te kijken waar ik in de eerdere link naar heb verwezen. Misschien dat je daar met jouw situatie vergelijkbare situaties tegenkomt.
Misschien zou je eens kunnen proberen om een van de restaurants door Sims te laten runnen en controleer dan of je, als je met dat huishouden speelt, dezelfde vreemde situaties tegen komt. Soms kan je door kleine aanpassingen in het restaurant een verbetering in de loop aanbrengen of er voor zorgen dat je gasten wel gaan eten.
Op de schermopname kan ik niet goed zien of de Sims het voldoende naar hun zin hebben. De rechter Sim voelt zich waarschijnlijk niet helemaal op haar gemak en dat kan ook een reden zijn om niet te willen eten. Een terrasverwarmer zou misschien al uitkomst bieden.
Test even uit hoe je jouw sims meer op hun gemak stelt in het restaurant door de omgeving te verbeteren. (luxere spullen, een haard, muziek etc.)
Laat even weten of je hier mee verder kunt.
Alvast bedankt.
Op de screenshot had de rechter sim het eten al op de de linker nog niet. Die wilde niet eten.
Ik heb het spel nu opgestart zonder saves vanuit origin, en een nieuwe sim laten eten in hetzelfde restaurant als de vorige op de screenshot. Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ze hebben het wel goed naar hun zin, geen behoeften in het rood.
Ik zal het nog testen bij een restaurant die door mijn sims worden beheerd, maar ik denk dat het gewoon een nieuwe bug is, omdat het probleem pas een paar weken bestaat. En ik had daarvoor ook nog nooit problemen met deze restaurants.
Ik had ook nog een ander probleem: sims kunnen niet op bezoek bij sims die in de stad wonen, omdat de voordeur dan verdwijnt. Wel kan ik sims naar buiten laten komen om daar met ze te kletsen. En ook kan ik de andere sims gewoon uitnodigen als ik daar woon. Volgens mij was dat ook een bekend probleem? Maar ik weet niet of er ooit een oplossing voor is gevonden.