4 years ago
Seizoen blijven kiezen
Hoi! Sinds kort moet ik telkens als ik reis een seizoen kiezen. Als ik een optie aanklik, kan ik vaak gewoon verder, behalve als ik naar 'werelden' ga om bijvoorbeeld een winkel te kopen. Ik blijf te...
Hey @sammydjee2,
Sinds de laatse patch update zijn er een paar spelers die dit probleem ook hebben gerapporteerd op de Engelstalige Sims 4 Forumpagina van AHQ [S] Stuck on Select Season Screen for several unrelated interactions - Answer HQ. Als je hulp nodig hebt met vertalen, laat dat dan even weten. Als je jouw probleem herkent wil je dan "Ik ook" (Me too) aanklikken?
Als jij geen cc en/of modificaties gebruikt, kan je allereerst proberen om je spel te repareren in Origin.
Ga daarvoor naar de spelbibliotheek van Origin, klik met je rechtermuisknop op de tegel van de Sims 4 en kies voor de optie repareren. Je kunt eventueel ook het bestand localthumbcache.package verwijderen (deleten) uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.
Als je gebruik maakt of hebt gemaakt van cc en/of modificaties
Test als je de modificaties hebt uitgeschakeld of het probleem blijft bestaan. Verplaats desnoods de map mods uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 naar je bureaublad en verwijder ook weer het bestand localthumbcache.package (repareer daarna je spel, zie dezelfde stap als hierboven)
Als je ooit een modificatie hebt gebruikt die jou tijdens de vakantie een seizoen laat kiezen dan is dat zeker de oorzaak.
In de groep helpers waar ik actief ben hebben we dit probleem nog niet kunnen oproepen of namaken (reproduceren) Dat wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat of dat het geen probleem is.
Test ook eens of je dit probleem tegenkomt als je een geheel nieuw spel start.
Als je meer informatie hebt over de specifieke toestand waarin het gebeurt, wil je die dan hier met ons delen?
Alvast bedankt.
Hey @sammydjee2,
Zou je nog eens willen kijken naar de link die ik meestuurde: [S] Stuck on Select Season Screen for several unrelated interactions - Answer HQ?
Hierin vraagt @crinrict om save bestanden van spelers die iets vergelijkbaars met de seizoenen mee maken. Aan de hand van die Save bestanden kan worden onderzocht wat de oorzaak ervan kan zijn maar vooral ook hoe het probleem eventueel kan worden opgelost .
Als je een savebestand wilt opsturen, kijk dan eens naar de handleiding die in deze link staat: How to share your save game - Answer HQ (ea.com)
Dat is wel in het Engels dus als je een Nederlandse uitleg nodig hebt, laat me dat dan even weten. Ik kan je helpen bij eventuele moeilijkheden of onduidelijkheden.
Alvast heel erg bedankt!
Hoi @Trismagistos, heel erg bedankt voor de tip! Ik ga ermee aan de slag, moet goed komen 🙂