Sims 4 blijft hangen op laadscherm
Hoi,
Sinds de een na laatste update blijft mijn Sims 4 hangen op het laadscherm. Het begon eerst met het laden van een kavel, dus bij reizen of wanneer je uit CAS komt. Helaas sinds net ook dat het opgeslagen spel überhaupt niet meer wil laden, ik kan dus helemaal niet meer spelen. Voor de een na laatste update had ik nergens last van qua vastlopen, en kon ik altijd nog opslaan forceren. Nu is opslaan niet mogelijk wanneer het spel vastloopt op het laadscherm, ook niet geforceerd. Terug naar mijn bureaublad is niet mogelijk en ook taakbeheer mag het niet overnemen. Alle speeltijd gaat dus verloren zodra er tussen kavels gereisd wordt of ik uit CAS ga. Ik heb op internet gezien dat er meerdere mensen last van hebben, maar de gegeven suggesties die ik heb gelezen lijken niet te helpen. Ik heb nog het spel gerepareerd, maar ook dat mocht niet baten. Ik heb geen CC of mods of iets in die richting. Ik heb alle expansion packs en game packs, ik mis alleen een paar kits en accessoire pakketten. Weet iemand een oplossing?
Okay dus eigenwijs als ik ben, ben ik toch nog verder aan het proberen geweest met mijn saves. Ik had om de een of andere reden verder terug in dezelfde save een aantal keer een back up gemaakt. die staan ook in de saves map in documenten / electronic arts / de sims 4. Ik heb dus handmatig steeds een andere backup aangehaald (zie uitleg op https://sims4.crinrict.com/eng/2014/09/recover-backup-save-game/), maar de kavel bleef maar oneindig laden. Ik ben hiervoor door een stuk of 5 back ups gegaan. Het viel me op dat ik andere kavels wél kon laden in hetzelfde opslagbestand, dus ik was benieuwd of het nou alleen aan de kavel lag of dat het aan het gezin lag wat op die kavel woont. Wat ik heb gedaan is in werelden beheren het gezin naar een andere kavel verhuist. Je raad het al: ineens kan ik prima naar live mode en is er niks meer aan de hand. Conclusie: het probleem wordt veroorzaakt door de kavel. Toen was ik benieuwd: ligt het aan wat ik op de kavel heb gebouwd, of ligt het op de een of andere manier aan de kavel zelf? Ik heb het gebouwde huis op de kavel zelf opgeslagen in mijn galerij zodat ik het ergens nog kon terugvinden en het huis niet volledig kwijt was. Vervolgens heb ik alles op de kavel gesloopt en gecheckt of ik mijn gezin er weer terug naartoe kon verhuizen. Dus ik heb in werelden beheren het gezin weer terug verhuist, waarna alles gewoon bleef werken. Als laatste heb ik het huis wat ik in de galerij had bewaard opnieuw op de kavel gebouwd en ineens werkt alles weer. Ik heb het spel volledig opnieuw opgestart en ik loop tegen geen enkel probleem meer aan! Puntje bij paaltje: ik heb het opslagbestand kunnen bewaren, met hetzelfde gezin in hetzelfde huis op dezelfde kavel, zonder dat ik progressie ben verloren. 🙂
Stappenplan voor de oplossing die mij heeft geholpen:
1. Laad het spelbestand via spel laden zodat je in wereld beheren start.
2. Verhuis het gezin waarmee je speelt naar een andere kavel en check of je dan wel gewoon kan spelen
3. Sla het huis wat op het probleemkavel stond op in de galerij
4. Verhuis je gezin terug naar het probleemkavel, wat nu als het goed is geen probleemkavel meer is
5. Plaats het huis vanuit de galerij opnieuw op de kavel en als het goed is werkt alles weer.
Geen idee of dit voor iedereen zal werken, maar het is niet moeilijk om uit te voeren en is het proberen waard! @Trismagistos ik wil jou nog bedanken voor alle hulp!