Forum Discussion

chelgpp's avatar
5 years ago

Sims 4 crasht wanneer ik wil bouwen

Heey,

Telkens wanneer ik wil bouwen in de sims 4 sluit hij af. Ik kan wel inrichten maar zodra ik een muur plaats sluit hij af. Ik heb ook CC en deze map heb ik er uitgehaald en zelfs dan sluit hij nog steeds af. Ook wanneer ik gebouwen wil plaatsen blijft hij mega lang laden en gebeurt er niks. Na een tijd moet ik dan de sims afsluiten omdat hij niks meer doet. Bij het bouw probleem sluit de sims uit zichzelf af. Iemand die mij kan helpen?

bedankt!
(Ik las ook ergens dat ik de DxDiag moest toevoegen dus dat heb ik gedaan. Of dit correct is gegaan weet ik alleen niet zeker)

2 Replies

• Zou je de basisstappen eens kunnen doen, @chelgpp:

Voordat je begint, dienen de Origin cliënt en alle Origin spellen zijn afgesloten.
    Map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
    De cache van de Origin cliënt leegmaken. Bekijk daarover dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Start de Origin cliënt en meld je aan, nadat je heb gecontroleerd dat je verbonden bent met het internet.
    Ga naar je spelbibliotheek, rechtsklik op De Sims 4 en aansluitende de optie "Repareren" kiezen.
    Nadat het reparatieproces is voltooid, zal je moeten testen of het probleem is verholpen.

Groetjes.
  • @chelgppuit de door jou meegestuurde DxDiag maak ik op dat je PC voldoende capaciteit heeft om de Sims 4 te spelen. Daar zal het niet aan liggen.

Misschien kan je overwegen om je pc gewoon weer op 100% i.p.v. 125% Dpi te zetten als je speelt. Die actie kan zeker wel verschil uitmaken in het gevraagde vermogen.
    Daarnaast raad ik je aan om eventuele andere programma's af te sluiten of in ieder geval niet op de achtergrond mee te laten draaien; ook dat scheelt aanzienlijk.

Tot slot kan je ook nog eens proberen om je localthumbcache.package te schonen. Dus een keer te verwijderen. Geen zorgen, het spel maakt een nieuwe verse aan. Eventuele foutjes van eerdere cc verdwijnen dan ook. Juist omdat je pc traag wordt in de bouwmodus kan je ook nog eens overwegen om de CC of modificaties die je niet of nauwelijks gebruikt ook niet mee te laden in je spel.
    Hartelijke groet.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago
3,032 Posts