Forum Discussion

Shellpadd's avatar
3 years ago
Solved

sims 4 doet het niet

Help mijn sims doet het niet..

Ik heb sinds gisteren sims 4 + jaargetijden gekocht, het downloaden verliep prima. Maar nu wil ik een nieuw spel aanmaken maar als ik als laatste stap bevestigen klik blijft hij daarop hangen (terwijl het popepetje door beweegt dus niet vaststaat)!

Ik kan ook niks uit de galerij downloaden want dan staat er: "Het galerievoorwerp kon niet gedownload worden. probeer het opnieuw."

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd als het EA account naar volwassen zetten, game verwijderd en opnieuw gedownload en zelfs de virus scanner eraf gehaald. Ik weet het niet meer en ik wil graag de sims spelen...

• Shellpadd's avatar
    Shellpadd
    3 years ago

Hallo, 

bedankt voor al jullie reacties! Ik heb elk puntje geprobeerd maar het lukte echt niet, iets in mijn laptop blokkeerde de hele sims.

mijn stiefvader heeft er even naar gekeken maar zelfs hij kreeg het niet opgelost.

ik heb alles op de onedrive gezet en de hele laptop naar fabrieksinstellingen gedaan. 
    en toen deed hij het! Dus het is voor nu opgelost. Nogmaals iedereen bedankt! ๐Ÿ™‚

9 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Hey @Shellpadd,

Dat is zeker vervelend, als je De Sims koopt en je kunt het niet spelen.

Als je de vraag van @EA_Leeuw in ieder geval wilt beantwoorden dan kunnen we je al een heel eind verder helpen. 

Ik heb ook nog een paar vragen.

Heb je ook geprobeerd om het oefenspel te spelen of heb je dat overgeslagen? 

Dan de Sim (het poppetje) die je hebt gemaakt. Heb je een volwassen of jongvolwassen sim gemaakt of alleen een tiener of kind? Houd er rekening mee dat kinderen en tieners altijd in een huishouden met een (jong)volwassen Sim moeten leven. Zou je eens willen proberen om een gezin te maken of moeder/vader met een kind? Wie weet lukt het dan wel.

Je geeft ook aan dat je jouw EA account naar een volwassen account hebt willen omzetten. Dat kan alleen met behulp van de volwassene die jouw EA account voor jou heeft aangemaakt. Als je nog geen zestien bent dan kan je ook niets downloaden uit de Galerie omdat die niet toegankelijk voor een kinder account. 

Hopelijk kan je hier wat mee? Laat ajb even weten of je meer hulp nodig hebt.

Alvast bedankt.

• Met een nieuw gemaakte Sim / huishouden eens gaan testen of daarmee wel lukt, @Shellpadd.
    Gebeurd het vastlopen van De Sims 4 dan steeds op dezelfde tijdstip of met de acties die je doet?

Zou je een schermafdruk kunnen maken van de foutmelding die er dan schijnt, deze dan opslaan als een afbeeldingsbestandstype en als een bijlage toevoegen bij je reactie.

Heb je ook de basisstappen al eens helemaal gedaan?

Normaal kan je de kinderaccount zelf niet aanpassen.

Groetjes.
  • Hey @Shellpadd,

Ben je al wat verder met je Sims 4? Is het je inmiddels al gelukt om een spel te starten en een Sim aan te maken.

Nog even een aanvulling op jouw eerdere post.

Heb je de virusscanner inmiddels weer geactiveerd en zowel Origin als De Sims 4 toegang gegeven tot de firewall? Bij hoge uitzondering kan een antivirus programma een probleem geven. Het blijft het verstandigst om dit programma niet uit te schakelen (ook niet tijdelijk). Als je problemen hebt met definities voor de Ransomware schilden dan kan je ook hier een kijkje nemen 

Wat heel verstandig is als je net begint met De Sims 4 is het volgen van de lessen!

In het startmenu vind je aan de rechterkant helemaal onderin een knop met drie puntje en de tekst Opties. Klik daarop:

Je komt dan in een uitgebreid menu waarin je allerlei zaken van De Sims kunt instellen. Klik dan op de knop Lessen 

Als je daarop hebt geklikt, scroll dan helemaal naar beneden voor Creรซer-een-Sim

Als je daar weer op klikt dan zie je heel veel lessen die handig kunnen zijn. Maar eigenlijk zijn alle lessen in dit onderdeel zeker de moeite waard om te lezen als je meer wilt weten.

Soms vind je daar ook de oplossing voor veel voorkomende problemen.

Laat even weten of je hier wat aan hebt (gehad).

Veel succes.

• Shellpadd's avatar
    Shellpadd
    3 years ago

Hallo, 

bedankt voor al jullie reacties! Ik heb elk puntje geprobeerd maar het lukte echt niet, iets in mijn laptop blokkeerde de hele sims.

mijn stiefvader heeft er even naar gekeken maar zelfs hij kreeg het niet opgelost.

ik heb alles op de onedrive gezet en de hele laptop naar fabrieksinstellingen gedaan. 
    en toen deed hij het! Dus het is voor nu opgelost. Nogmaals iedereen bedankt! ๐Ÿ™‚

• Dat is een grote ingrijpende stap, @Shellpadd. Waarschijnlijk zullen hier nog andere stappen beschikbaar zijn, die je konden helpen het probleem te verhelpen.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    3 years ago

Fijn dat je het uiteindelijk toch hebt weten op te lossen @Shellpadd!!

Als je ooit nog eens hulp nodig hebt dan kan je hier altijd terecht.

Heel veel plezier met spelen. ๐Ÿ˜‰

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @Shellpadd,

Goed om te lezen dat het opgelost is! Al is een complete computer reset/herinstallatie inderdaad niet iets wat we zo snel aanraden. Maar toch ben ik blij om te horen dat het nu weer werkt. ๐Ÿ™‚

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 13 days ago
3,045 Posts