Forum Discussion
Yes op Steam installeer ik nog wel al m’n games op deze SSD
Hey @ferryb001,
Ik kwam een soortgelijke vraag ook op een ander kanaal tegen en ik maak je graag even attent op dit topic op het Engelstalige forum: Re: Sims 4 bought through Steam, cannot play on Mac - Answer HQ
Een van de oplossingen die hierin werd gesuggereerd is om Origin volledig te resetten.
Er kan volgens mij namelijk ook een probleem zijn ontstaan doordat je voor andere spellen een Account koppeling hebt aangebracht tussen Origin en Steam. Tenminste, uit eerdere reacties hier kreeg ik de indruk dat je ook andere spellen via Steam start. Als dat ook EA spellen zijn dan kan je dus beide accounts hebben gelinkt. Als je dat hebt gedaan raad ik je ten stelligste af om de Origin en Steam accounts te ontkoppelen. Vaak ontstaan hierdoor namelijk nog veel meer problemen!
Mogelijk dat je wel wat hebt aan een van de andere adviezen, die ik vond: Het kan raadzaam zijn om Origin opnieuw volledig te installeren. Dit advies wordt ook en vooral gegeven als de Origin versie crasht of slecht functioneert. Meer informatie vind je in deze link: Origin - How to reset Origin on Mac (ea.com).
Laat even weten of je hiermee vooruit kunt.
- 3 years ago
De foutmelding die ik krijg gaat over het niet beschikbaar zijn van mijn ssd voor origin sinds de laatste update. Ik krijg deze foutmeldingen direct na opstarten sinds de laatste update. De installbutton werkt gewoon bij mij en ik geloof dat mijn steam account niet gekoppeld is.
ik benoemde steam vooral om aan te geven dat de steam app wel functioneert, de ssd dus werkt en correct is aangesloten op mijn Mac en ook bereikbaar is voor steam (de instellingen voor rechten voor origin zijn gelijk). Echter geeft origin de melding dat de locatie niet beschikbaar is
- Trismagistos3 years agoHero
Maak je soms ook gebruik van de iCloud Drive, @ferryb001?
Als je door jouw Mac door omstandigheden die heeft ingeschakeld dan raad ik je dat even te controleren en om de iCloud Drive opslag uit te zetten. Hier lees je hoe je dat kunt doen: How to disable Optimized iCloud Drive storage with a single click | Macworld
Als je door welke omstandigheid dan ook de externe harde schijf ooit hebt losgekoppeld dan ka het ook zijn dat er een ander pad is gecreëerd.
Omdat het om een Mac gaat en ik toch meer thuis ben in andere besturingssystemen wil ik je graag even wijzen op de website van Bluebellflora. Bluebellflora – For Mac users playing Sims 3 and Sims 4
Bluebellflora is een van de Hero's op dit forum en heeft een uitgebreide kennis van het spelen van de Sims 4 op Apple en Mac. Zij heeft een apart onderdeel gewijd aan het spelen van De Sims via de externe harde schijf:
en als je gebruik hebt gemaakt van de Symlink methode dan kan het zijn dat je toch data bent kwijtgeraakt. Als je die methode hebt gebruikt dan kan je er hier meer informatie over vinden:
Running your Sims 4 folder from an external drive – Bluebellflora
Al deze informatie is in het Engels maar er is op de website zelf de mogelijkheid om gebruik te maken van een vertaalmachine.
Hopelijk vind je er wat extra informatie.
Laat ook even weten of je er wat aan hebt.
- 3 years ago
Dank voor de vele informatie, na wat puzzelen ben ik helaas nog niks verder. De problemen zijn vrees ik oprecht gerelateerd aan de huidige versie van origin in combinatie met externe schijven. Niks van origin staat op mijn iCloud, dus dat lijkt me unrelated. Letterlijk het pad:/volumes bestaat niet meer in origin, ook heb ik origin al vaker opnieuw geïnstalleerd inmiddels. De Gatekeeper van macos staat open, precies zoals bij steam het wel werkt.
nogmaals wil ik je/jullie enorm bedanken voor het meedenken… ik heb hier zoveel meer nuttige en probeerwaardige informatie gehad dan ea support mij gaf, dat was haast beledigend, dus nogmaals bedankt voor jullie bijdrage. Ik ben een beetje geïrriteerd en hopeloos dat dit nog opgepakt/gefixt gaat worden door ea, dus laat ik origin maar in zijn totaal links liggen. Voor anderen met dit probleem: ik zag dat de nieuwe Simsgame Paralives wel op Mac via steam komt, dus ik wacht wel tot die uitkomt.
CM: adverteren is niet toegestaan.
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
Hey @ferryb001,
Eerlijk gezegd vermoed ik niet dat het aan Origin ligt. Ik heb het zelf even proberen na te bootsen op mijn eigen Mac en het werkt zonder problemen.
Mocht je nog door willen gaan met wat stappen die je kunt proberen, dan horen we het wel. - 3 years ago
Dat is fijn om te horen... ik heb al zo veel geprobeerd inmiddels, maar origin werkt dus nog wel met externe harde schijven...
Ik krijg gewoon geen toegang tot de /Volumes map in het selectiescherm. Ik heb meerdere keren de toegang aan en uitgezet in het privacy en beveiliging > bestanden > origin scherm van macOS settings. maar het lijkt geen verschil te maken
- 3 years ago
als ik hier /Volumes intyp krijg ik een foutmelding dat de locatie niet beschreven mag worden, dit terwijl ik origin al vaker opnieuw toestemming heb gegeven
- 3 years ago
Ik heb zojuist de nieuwste versie van origin nog eens gedownload vanaf de website. Hij herkend nu wel mijn HDD vreemdgenoeg... (Dit heb ik vorige week wel 3 keer gedaan ofzo)
Ik ben enorm blij dat t weer werkt.
Dank jullie beide voor het geduld en het helpen 👍
- 3 years ago
Te vroeg gejuicht! 😞
hij installeert de sims weer op mijn interne HDD.... hij herkent nog steeds de schijf niet
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
Hey @ferryb001,
Dus nu herkent je Mac je externe HDD wél, maar installeert hij nog steeds spellen op je interne HDD automatisch? - 3 years ago
De foutmelding blijft gelijk. ik kan mijn externe ssd niet kiezen bij installatieinstellingen.
Vreemdgenoeg start de geïnstalleerde game op die schijf nu wél op zonder update nodig te hebben.
Dus ik kan in ieder geval de game in. 🙂 don't touch what's not broken denk ik nu
- EA_Leeuw3 years ago
Community Manager
@ferryb001, precies dat inderdaad. If it aint broken, don't fix it... Wel erg vreemd hoor allemaal!
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 17 hours ago
- 21 hours ago
- 2 days ago