Forum Discussion

Mirah78's avatar
4 years ago

Sims 4 landelijk leven werkt niet

Ik heb twee dagen geleden Sims 4 samen met de uitbreiding landelijk leven aangeschaft.

Echter, ik kan niet tuinieren, zaadjes die ik koop, kunnen niet geplant worden. 

Ik kan enkel binnen bij de bar en voor de rest kan ik ook niets kopen.

Er is een kippenstal, maar ik zie nergens de mogelijkheid om kippen aan te schaffen.

Buiten praten met andere sims en in de bar zitten doet het spel helemaal niets.

Heeft iemand een idee wat de reden kan zijn of wat ik kan doen?

4 Replies

• Hey @Mirah78,

Dat is vreemd! Speel je met een kavel in Henford on Bagley en heb je jouw sims en kavel zelf gemaakt of maak je gebruik van Sims en een kavel die bij het spel kwamen of heb je iets uit de galerie gedownload? Als je een lapje grond gebruikt dat bij Landelijk Leven in de bouwmodus zit en dat plaatst dan zou je normaal gesproken op dat lapje grond moeten kunnen klikken en speciaal zaad voor grote gewassen moeten kunnen kopen. Je kan ook gebruik maken van plantenbakken die in je in de bouwmodus kunt vinden en als je daar op klikt kan je afhankelijk van de tuinier vaardigheden van jouw Sim zaadjes kopen voor starters en/of meer 

Kippen kan je kopen door op het kippenhok te klikken!

Hoe langer jij met jouw Sims speelt hoe meer ze kunnen interacteren met andere Sims en/of objecten in de werelden. 

Zou je misschien een paar schermopnames willen maken van een aantal van de zaken waar jou Sims tegenaan lopen?

Soms helpt het als je jouw vraag visueel ondersteunt. Als ik kan zien wat, waar staat kan ik je betere adviezen geven.

Alvast bedankt.

• Het is mogelijk dat jouw Sims niet de voldoende kennis / ervaring hebben hiervoor, @Mirah78, dat je deze hun nog moet leren.
    Benodigde acties doen en laten voldoen aan de vereisten.
    Test eens met een andere Sim / huishouden en/of kavel of het dan wel mogelijk is.

Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud.
    Je zal de Origin cliënt en alle spellen van Origin eerst moeten afsluiten.
    De map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan.
    Hierna de cache van de Origin cliënt eens leegmaken, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games
    Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt.
    Controleer dat De Sims 4 is bijgewerkt.
    Vervolgens De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt.
    Met een nieuw aangemaakte of uit de standaard aanbod gekozen Sim / huishouden eens gaan testen of deze problemen zijn verholpen.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel en de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Systeemeisen voor "De Sims 4 - Landelijk Leven" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cottage-living#store-page-section-requirements
    Als je soms de "De Sims -4 - Legacy Editie" bent gaan gebruiken, dan wordt deze aanvullende inhoud daarmee niet ondersteund. Net als alle aanvullende inhoud, die vanaf 2020 en later zal verschijnen en de online functies.

Groetjes.
  • Hey @Mirah78,

Om het je wat gemakkelijker te maken heb ik even een paar schermopnames gemaakt van een de mogelijkheden!

Kippen kopen! Klik in de bouwmodus op de barbeque en daarna op de plantenbak (Buitenactiviteiten) en koop daar een kippenhok voor je kavel. 

in die sectie kan je ook lapjes landbouwgrond voor grote gewassen kopen en de standaard plantenbakken. Klik op het kippenhok om kippen te kopen:

Koop in de bouwmodus ook een lapje landbouw of tuingrond voor grote gewassen. Klik op dat stukje grond voor de opties. 

Koop wat zaadjes voor enorme gewassen en plant deze. Je kunt ook groente- of fruitbomen/struiken vinden op diverse plaatsen in de map. Oogst die planten of koop wat in een van de stalletjes in de buurt van het café in Finchwick planten of zaden. Als jouw Sim al wat tuinier vaardigheden heeft ontwikkeld dan kan je een grotere variëteit aan zaden kopen. Hier zie je een Sim met de vaardigheid tien. Zij heeft ook een graad in biologie én zij werkt als Doctor in Pollen.  

Je kunt ook op de computer in een klikken en klik dan op bestellen en zoek naar zaadjes kopen.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg. 

Veel plezier met spelen! 😉

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @Mirah78,

Ik geef deze thread even een bump.

Ik raad je aan om even naar de bovenstaande posts te kijken. 🙂

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 3 days ago