Forum Discussion

silvanawodka's avatar
7 years ago
Solved

sims 4 muis werkt niet PC

Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum, geen idee of mijn probleem er al was,

maar heb het in iedergeval niet kunnen vinden. 

Mijn 'in game' muis doet het niet. Ik zie niet de sims 4 muis, maar mijn eigen computermuis, als dat logisch klinkt. In de afbeeldingen staat mijn computermuis op de rode punt. als ik de sims wil aanpassen en dus ga slepen, komt de sims muis wel te voorschijn maar blijft hij achter en dit maakt het me lastig om mijn sims naar mijn wens te maken. 

ik heb al geprobeerd om, opnieuw op te starten, mijn mods te verwijderen, het spel te repareren en zelfs het te verwijderen en opnieuw downloaden.

hopelijk kan dit opgelost worden

• @silvanawodka 

Je ziet dus de Windows cursor en niet de Sims 4 cursor. 

Kun je eens proberen om Origin in-game uit te schakelen?
    Dit kun je doen door naar je spel in jouw gamebiliotheek te gaan en De Sims 4 met je rechtmuisknop aan te klikken.

Kies vervolgens voor 'Speleigenschappen' en zet het vinkje bij 'Origin in-game inschakelen voor De Sims 4' uit. 

5 Replies

• Heb je dit alleen bij De Sims 4, of ook bij andere spellen, @silvanawodka?

Probeer deze basisstappen eens, om te zien of je probleem met je verdwenen spel muiscursor daarmee opgelost wordt:
    • Om mee te beginnen, zorg ervoor De Origin cliënt en alle Origin spellen volledig afgesloten zijn.
    • Vervolgens ga je De Sims 4 map in je Documenten hernoemen.
      Standaard locatie is C:\Users\Naam_Van_Gebruiker\Documenten\Electronic Arts\
      Waarbij Naam_Van_Gebruiker staat voor de gebruikersnaam waar je op dit moment bent bij aangemeld bij Windows.
    • Ook kan je de cache van de Origin cliënt leegmaken.
    • Controleer dat dat je verbonden met het internet, ga de Origin cliënt weer opstarten en met de juiste EA / Origin account aanmelden.
    • Repareer je het spel via de spelbibliotheek. Dit doe je door rechts te klikken op de speltitel te klikken en kies de Repareren optie.

Als je op een andere Windows gebruikersaccount de De Sims 4 speel, heb je dan dit probleem ook?
    Zorg dat de Origin cliënt ook niet geblokkeerd wordt door nog bepaalde software, die nog openstaat en niet nodig op dit moment is. Gebruik eens een andere en standaard (USB) muis.

Laat je nog weten of het hiermee gelukt is?

Groetjes.

• Phantomlover1717's avatar
    Phantomlover1717
    Legend
    7 years ago

@silvanawodka 

Je ziet dus de Windows cursor en niet de Sims 4 cursor. 

Kun je eens proberen om Origin in-game uit te schakelen?
    Dit kun je doen door naar je spel in jouw gamebiliotheek te gaan en De Sims 4 met je rechtmuisknop aan te klikken.

Kies vervolgens voor 'Speleigenschappen' en zet het vinkje bij 'Origin in-game inschakelen voor De Sims 4' uit. 

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 6 hours ago